Pepe schreef:
Ik heb van de week voor 'Project Mini 1978' een Cooper "S" schijfremconversie bij MiniSpares gekocht.
Zo, diep in de buidel getast dus... Maar dan heb je wel wat moois..
Ikzelf rijd nu met cooper-S schijven zonder bekrachtiging. En dat valt me helemaal niet tegen. Echter ben ook niet zo veel eisend. Je moet wel flink trappen, maar vindt het wel vergelijkbaar met een 12" zonder bekrachtiging. Dus als je vergelijkingsmateriaal wilt hebben...
Met bekrachtiging heb je twee opties. Of een "remote" bekrachtiger, ala de classic coopers, of een directe bekrachtiger ala gemonteerd vanaf 1989. De remote is een bekrachtiger die je (simpel gezegd) tussen de leiding van de HRC naar de remverdeler zet. Er zijn 2 types. Die van de Cooper-S MK1, en MK2. Nu weet ik zeker dat de MK1 een enkel leiding systeem had, maar van de MK2 weet ik dat niet zeker. Je wilt geen enkelleidingsysteem, dus misschien is de MK2 bekrachtiger een optie, wellicht niet..??
De bekrachter vanaf '89 wordt "gewoon" bediend door je rempendaal (zoals "alle" auto's het hebben). "Op" de rembekrachtiger zit ook de HRC, vanwaar de boel direct bekrachigt is. Hiervandaan komen 2 leidingen. Deze bekrachiger zit rechts op je schutbord gemonteerd. Zoals ik al zei wordt deze bediend door je rempendaal. De pendaal beweging moet dus naar "rechts" gebracht worden, wat gedaan wordt met een stangenstelsel. Deze heb je dus nodig. En je hebt de bekrachtiger nodig.
Ik heb toevallig momenteel de hele "89-er" bekrachtiger set liggen. Als je intresse hebt moet je me maar ff een PM sturen..
- Login of registreer om te reageren
RE: Rembekrachtging of niet...?
Ingediend door Pepe op za, 13-12-2003 19:55
Hallo luitjes,
Ik heb van de week voor 'Project Mini 1978' een Cooper "S" schijfremconversie bij MiniSpares gekocht.
Nu vroeg ik me af (omdat ik toch de hele boel die met de remmerij te maken heeft ga vervangen) of het slim is om een bekrachtiger te monteren. Wat zijn de voor-/nadelen en wat dient er allemaal gewijzigd te worden?