Hey Piet,
Als ik jou was zou ik toch proberen om aan de achterzijde via de nippels te ontluchten. Ik zou ook controleren of je remkupjes nog goed zijn. Aangezien je nog steeds geen druk hebt, kan dat betekenen dat deze lek zijn. In de cilinder aan de achterzijde zit op deze manier altijd nog lucht, als je het via de nippels doet niet.
Aan de voorzijde, bij de schijven, zit een nippel aan de bovenzijde. Deze werkt op dezelfde manier als de nippel aan de achterzijde.
De remmen stellen staat uitvoerig beschreven op het forum. In dit topic staat heel wat beschreven over de verschillende problemen die voor kunnen komen.
- Login of registreer om te reageren
RE: Remdruk
Ingediend door piette_piet op wo, 24-10-2007 20:10
Sorry als het misschien een herhaald toppic is, maar kon mijn probleem er niet helemaal in terugvinden.
Bij een noodstop-test trapten we de remleiding leg (van voor naar achter) die we vervangen hebben. Daarna hebben we ontlucht, maar aangezien de nippels verroest waren hebben we ontlucht waar de leiding aan het wiel zit. We hebben ook de hoofdcilinder ontluctht. Voor hebben we niet ontlucht omdat we niet wisten hoe dat werkte (schijfremmen) maar aangezien de leiding achter door was neem ik aan dat er geen lucht in de remmen voor zit toch? Na dit alles gedaan te hebben hebben we nog steeds weinig remdruk. Hebben we iets verkeerd gedaan of moeten we de remmen anders afstellen?
Alvast bedankk!
Piet