remdruk probleem

default

RE: remdruk probleem

Ik heb een mini uit 1982, hij is laatst afgekeurd voor de apk omdat de remmen niet goed waren.
Ik heb een probleem met mijn rem linksvoor, daar zit namelijk geen druk op, de overige doen het goed.
Ondertussen heb ik er een andere hoofdremcilinder op gezet, maar dit mocht niet baten.
Waar moet ik zoeken om dit probleem op te lossen, kan het aan de leidingen liggen of zo?

RE: remdruk probleem

Volgens mij moet je het zoeken bij de remklauw.Zit gewoon 1 van de zuigers (of mischien wel alle 2)vast.Haal je wiel eraf en druk je remblokken terug.Gaat dit al niet? Ga er dan maar vanuit dat je moet gaan reviseren.

Succes stephan

RE: remdruk probleem

bij een 82 er heb je nog trommeltjes voor, grote kans dat je cilinder(s) naar de gvdtjes is. als die dingen lek zijn, komt de olie op je blokken en aan de binnenkant van je trommel.

je hebt dan ook nieuwe blokken nodig die je aan beide kanten (links en rechts) moet vervangen anders trekt je mini straks scheef weg bij het remmen...

bedenk goed of dit een klusje voor jezelf is, remmen zijn toch wel het belangrijkste van een auto.

[size=75:29cerdwl]laat anders je schoonmoeder ff proefrijden O:) [/size:29cerdwl]

RE: remdruk probleem

99% kans dat het slangetje verstopt zit. Die verouderen. Als je toch bezig bent, en de rest van de auto is nog niet 'versleuteld' kan je meteen alle 4 de remslangetjes en het koppelingslangetje vervangen. Dan ben je weer jarenlang veilig.
Succes,

default

RE: remdruk probleem

Uit de hoofdremcilinder komen 2 slangen, op een van die slangen zit geen druk, op de ander wel. Er komt wel olie uit, maar zonder druk. De olie vloeit eruit, terwijl het eruit moet spuiten. Is dit probleem te verhelpen, of moet ik een ander erop zetten?

default

RE: remdruk probleem

Zou dit mankement aan de hoofdremcilinder zijn op te lossen door een revisiesetje?
Of hoort de olie er niet uit de spuiten?
Wie weet hier een oplossing voor.....????

RE: remdruk probleem

Als 3 van de 4 remmen het goed doen is je hoofdremcilinder goed. Probeer de remmen eens te ontluchten, waarschijnlijk merk je dan dat je linksvoor nauwelijks kan ontluchten en wel remdruk op je pedaal houdt. Ik gok nog steeds op het slangetje van het subframe naar de klauw / remplaat. Baat het niet dan schaadt het niet, vervang ze eens. Of kom zondag naar Utrecht, dan kunnen we diagnose stellen.

default

RE: remdruk probleem

Ik heb alles schoongemaakt voor, trommels schoongemaakt, alles uitmekaar gehaald en weer inmekaar gezet, en nu doen de remmen het goed.
Bedankt voor alle tips

RE: remdruk probleem

ik heb ook weinig remdruk ik moet pompend remmen.
Heb ze al eens gestel, en nu maar ontlucht, maar het is niet veel verbeterd.... maar ik kwam wel dit tegen:
link

Zou dit het probleem kunnen zijn?? :x
(en kan ik dit zelf vervangen?)

default

RE: remdruk probleem

slangetje ziet er lek uit.
Of je het zelf kan vervangen?
Ligt er aan hoe handig je bent.

grtzz Martin

RE: remdruk probleem

En hoe handig ik ben hangt weer af van wat er moet gebeuren O:)

RE: remdruk probleem

wat er moet gebeuren is vrij simpel, je schroeft je oude slangetje los en schroeft een nieuw slangetje vast...

ff ontluchten en klaar...

:P ;) :+)

RE: remdruk probleem

Ooow makkie dus?!
(is dat echt alles???)

default

RE: remdruk probleem

Over het algemeen stelt het niet veel voor.
Het grootste probleem waar je tegenaan kan lopen is dat de slang gruwelijk vast zit.
En even een contrasleutel gebruiken op de plaatsen waar de slang over gaat naar koper. Zowel bij subframe als bij de wielophanging.
Als je geluk hebt blijft de remvloeistof op vacuum hangen, anders even een lekbakje er onder zetten.
Als de nieuwe slang weer is gemonteerd het systeem vullen en opnieuw ontluchten.

En dat gaat zelfs jouw lukken :P

grtzz Martin

RE: remdruk probleem

Hooguit zit het slangetje zo vast dat je de kop 'rond' draait. ff Een moordenaar erop zetten en dan zou het wel moeten lukken.....

RE: remdruk probleem

Even hier op aansluiten; is er een duidelijk verschil te merken als je de rubberen remslangen vervangt door een setje stalen?
Ik weet dat dat op mijn motor wel enorm veel uitmaakt, maar hoe zit dat bij een Mini?

RE: remdruk probleem

Op zich niet, maar in jouw geval denk ik wel. maar dat zal ik ff toelichten.

Nee omdat: de meeste mensen die zoiets vervangen die doen dat als de leidingen nog in orde zijn. dan merk je niet veel verschil. Je rempedaal is allen wat harder en ze grijpen wat eerder aan.
Ja omdat: Een mini niet heel gek veel weegt dus je voelt bijna alles wat je verandert.
Ja omdat: Jij je slangen dus gaat vervangen omdat er 1 leiding al kapot is, of in ieder geval aan vervanging toe is. Dan is het verschil altijd veel groter.

Leuk bijkomend detail is dat je ze dan waarschijnlijk nooit meer hoeft te vervangen. Dus ik zou het ten alle tijden doen....

RE: remdruk probleem

Nou hoeven ze bij mij niet vervangen te worden; ze werken nog perfect en zijn niet versleten.
Ik dacht alleen dat als het zo`n verschil bij een motorfiets is, dat dat ook bij een Mini het geval was.

RE: remdruk probleem

Het grote verschil bij de motorfiets is ook dat die dingen helemaal geen niks wegen. Is bijna nooit zwaarder als 250Kg. (Jouw Fazer iets van 198KG toch?) Dus dan merk je er nog veel meer van inderdaad. gewicht van het voertuig waar je het opbouwd speeld namelijk zeer zeker wel mee. Mini is het nog merkbaar. Maar doe je hetzelfde bij een zware BMW of Mercedes dan merk je waarschijnlijk helemaal niks.....

RE: remdruk probleem

Het grote verschil tussen rubberen en RVS-omwonden slangen is dat de rubber slang een beetje meer uitzet onder druk dan de RVS omwonden slangen. (Iets meer pedaalslag voor per remdrukhoeveelheid.) Om een motorfiets maakt de conversie naar RVS omwonden een groot verschil, omdat er relatief lange slangen op zitten. Vaak zijn de remleidingen om een motorfiets helemaal van slang. Bij een auto is het verschil kleiner, omdat daar maar korte slangetjes gebruikt worden bij scharnierpunten. Verder zijn de leidingen van staal of koper, dat zet zeker niet uit onder druk.

RE: remdruk probleem

heho

ik heb nog ff een toevoeging aan dit trommelremverhaal.
ik heb het zelfde probleem gehad
apk afkeur omdat ie meer dan 20 % remverschil had(34% volgens mij :x )
snel me worstvelgen, remtrommels en schoenen eraf
na een hoop vieze handen kwamen mijn remcylinders tevoorschijn.

Toen met het pedaal doorpompen en nieuwe remvloeistof bijvullen, totdat de vieze bruine drek eruit was gespoelt(lijkt erg op koelvloeistof vervangen)en de schone remvloeistof weer te zien was

cylindertjes er weer in en testen op lekken, geen lek.alles weer in elkaar en nog eens testen.
vooral ook aandacht besteed aan de afstelling met de 2 vierkante moeren die je remschoenen regelen.

Daarna werd ie goedgekeurd :D