Remdruk probleem

RE: Remdruk probleem

Ik heb een probleem met de remmen van de Mini. Het gaat hier om een mini 1000HL uit 1981 met trommelremmen rondom.

Het probleem is, dat er druk blijft staan op de achterremmen, als er druk op blijft staan is dit meestal na hard remmen. In de auto merk je het omdat het pedaal dan nog maar een hele korte slag kan maken, ook rolt de auto niet echt meer uit als je de koppeling in trapt.

Ik zelf verdenk de PDWA (foto) of de hoofdremcilinder.

Wie kent dit probleem of weet wat het kan zijn.

RE: Remdruk probleem

Klopt het dat de PDWA in de hoofdremcilinder zit(HRC)? Zo ja, dan is het deze niet, want als deze af zou sluiten zou het remdrukverschillampje aan moeten gaan. Het lampje is goed, want als je de schakelaar indrukt gaat hij aan. Klopt het dan ook dat dit de remdrukverdeler is?

Als mijn bovenstaande constateringen kloppen, zou dus alleen de remdrukverdeler de boosdoener kunnen zijn.

RE: Remdruk probleem

dat is idd de remdrukverdeler.
ik heb ook al een keer meegemaakt dat die bleef hangen tijdens het ontluchten, voor wel druk achter geen.
dus hoogstwaarschijnlijk zal het probleem wel daar in zitten.

RE: Remdruk probleem

Sander.

Hoe heb je dit probleem destijds opgelost?
Zelf heb ik ook problemen met de remmen. Wanneer ik het pedaal indruk kan ik dit doen tot de helft en daarna voel ik weerstand.
Ik heb het systeem al diverse manieren ontlucht maar krijg niet de gewenste tegen druk.
Ondertussen zijn alle slangen en rem cilinders vervangen en in de HCR zit een revisieset.
Kan deze PDWA uitelkaar gehaald worden om te controleren daar ik in het boek van Hanyes er geen inwendig plaatje van kan vinden.

Wie weet raad

groet

Leon

RE: Remdruk probleem

Als je die grote moer los draaid moet je volgens mij de remdruk verdeler kunnen demonteren... NOg nooit geprobeerd maar als je de post van de topic starter bekijkt en de foto van de PDWA opend lijkt het daar wel op dat hij op die manier open kan...

RE: Remdruk probleem

[size=75:15shgshd][topics samengevoegd - Crispy][/size:15shgshd]
Halo,

Ik heb het volgende probleem met mijn mini:

De remdrukverdeler laat geen druppeltje vloeistof meer door naar achter. ik weet heet zeker dat het hem hierin zit omdat ik het heb getest met de leiding eronder los en nog was het pedaal zo hard als een baksteen.

Ik meen een keer gelezen te hebben dat er een soort zuiger in zit die zorgt dat het systeem dat lek is, voor of achter, geblokkeerd word en er druk blijft op het andere systeem.

nu is het zo dat ik mijn achterste systeem open heb gehad omdat ik de draagarmen ging vervangen. toen ik weer wilde ontluchten kwam er niks doorheen en toen kwam ik hier uit.

kan het dus zijn dat hierdoor het achterste systeem afgesloten is??

en hoe krijg ik dit weer goed? kan ik dit oplossen of moet ik de remdrukverdeler vervangen??


Bedankt!

Jasper

default

RE: Remdruk probleem

MiniJasper schreef:

kan het dus zijn dat hierdoor het achterste systeem afgesloten is??

en hoe krijg ik dit weer goed? kan ik dit oplossen of moet ik de remdrukverdeler vervangen??




## ik zou die remdrukverdeler met een stalen hamer eens wat vriendelijke doch voelbare tikjes geven.
waarschijnlijk klemt daar iets.

vervangen kan ook (wordt je mini weer wat nieuwer) maar kan altijd nog.

misschien hebben andere techneuten wel betere tips.

RE: Remdruk probleem

Ik denk toch dat ik dan even wacht op de wat betere tips, dit lijkt me niet echt een verstandige oplossing.

het zijn wel je remmen he. O:)


Heeft iemand misschien een exploded vieuw van zo'n ding? dan begrijp ik misschien ook waarom er geen vloeistof meer door heen komt.


Groeten!

RE: Remdruk probleem

RE: Remdruk probleem

Hmmz oke, ik heb die ene van die onderste link, dus zonder die switch.

maar er zit dus een soort zuiger in ofzo? zou het kunnen dat die opgeschoven is en de achterste blokkeerd?


en op de kopse kant zit een grote bout, die zou ik misschien wel los kunnen krijgen in de bankschroef, maar schiet ik daar wat mee op??

Ik wil het namelijk graag oplossen zonder een nieuwe te kopen want die dingen zijn best wel duur, maar het zijn wel me remmen dus het moet wel goed gebeuren ;)


is er niemand die ooit dit probleem gehad heeft?

RE: Remdruk probleem

ik heb er zelf geen ervaring mee, maar schoonmaken kan nooit kwaad ..

iemand hier uit de buurt heeft het probleem ook gehad, maar die heeft een goede gebruikte geplaatst ..

FWIW,
Theo van den Bogaard

default

RE: Remdruk probleem

MiniJasper schreef:

en op de kopse kant zit een grote bout, die zou ik misschien wel los kunnen krijgen in de bankschroef, maar schiet ik daar wat mee op??




## met *alleen losmaken* niet nee...

hoewel je weinig vertrouwen in mij hebt |:( :

ding uit de auto halen;
'end cap' verwijderen;
alle onderdelen eruit pulken;
alles schoonmaken in brandspiritus en controleren op beschadiging(en);
beschadigde delen vervangen - mogelijk zijn er revisiesetjes te koop, anders wordt het toch *echt* een dure nieuwe;
ding weer in elkaar zetten;
aftellen van 10 tot 0 en lanceren maar.. (raket-technologie???)
oh nee, in de auto zetten en aansluiten;
boel ontluchten.

of eerst even met de hamer darren??? :x
(ik zou het wel weten.. 8) )

RE: Remdruk probleem

ja ik hou nooit zo van de hamer techniek als ik niet kan zien wat ik doe. maar dat uit elkaar halen en schoonmaken vind ik wel een goed idee! :D


Ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen...

default

RE: Remdruk probleem

MiniJasper schreef:
ja ik hou nooit zo van de hamer techniek als ik niet kan zien wat ik doe



## och, moeder's zondagse theeservies zit er niet in hoor!!

RE: Remdruk probleem

Ik heb je vraag aan een bestaand topic gehangen, lees het even door

RE: Remdruk probleem

Je hebt alleen de draagarmen losgehad en verder niet?

De korte remslangen die de verbinding bij je draagarm maken kunnen ook van binnen de boel blokkeren.
Doen ze dat niet dan zou het idd de remdrukverdeler kunnen zijn.

Om dat te testen zou ik eerst de aansluiting naar achter losmaken of er vlooeistof uitkomt.
En ook ff met de hamer tikken om te kijken of het probleem oplost.

Daarna pas wat open gaan maken.

RE: Remdruk probleem

@ Jasper,

Wat betreft mini's en hamers; gaat juist erg goed samen! Ooit eens beelden gezien van hoe de carrosserie inelkaar gelast werd? De hamer kwam vaak in beeld kan ik je vertellen. :)" title="Evil" />

default

RE: Remdruk probleem

Guantia79 schreef:
De hamer kwam vaak in beeld kan ik je vertellen. :)" title="Evil" />



## *net* zo vaak als het lasapparaat.. :)" title="Evil" />

@Guantia79: heel mooi antwoord trouwens!! :+)

RE: Remdruk probleem

MiniJasper
Enige tijd geleden ben ik ook flink aan het rommelen geweest met de remmen.
De PDWA welke bij jouw in de auto zit is niet te repareren. http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/dl/pdwa2.jpg
Deze is fabrieksmatig afgesteld. Dit staat beschreven in het boek van Haynes. Er zijn ook geen revisiesets voor.
Wat je kunt doen is de aanvoerpijpjes (bovenzijde) losmaken en deze in een potje stoppen en dan de rem indrukken. Dan zul je zien dat eerst uit de linkerpijp olie komt en dan de rechter. Bij mij bleek dat de HRC vervangen was en het omgekeerde gebeurde. Deze was vervangen door een type 3 (met gele band).
Ik eerst alles maar eens goed controleren want een nieuwe PDWA is vrij kostbaar.

Succes.

Leon

RE: Remdruk probleem

Bedankt voor de reacties!

Ik heb hem uit de auto gehaald en in spiritus gezet. als die endcap losdraai en ik druk dat pinnetje in, loopt er wel gewoon vloeistof doorheen. dus ik denk dat hij het gewoon nog doet, dat ie alleen vuil was.

dat pinnetje word namelijk door de endcap ingedrukt ;)

Bedankt allemaal! ik laat wel weten wat ie doet als die weer in de auto zit :)


Groeten!