Remdruk weg bij inparkeren

RE: Remdruk weg bij inparkeren

Ik heb een vervelend probleem met mijn remmen. Als ik de mini wil inparkeren verliest hij vaak remkracht (bij volledig insturen van de wielen en draaien. ook bij het achteruitrijden trapt het pedaal helemaal naar de bodem met daarbij minimale remkracht. heel vervelend als je uit een drukke parkeerplek wil manouvreren. Ik heb de remmen al ontlucht omdat ik bij rechtdoor rijden ook al aan het pompen ben om een fatsoenlijke druk te krijgen. het verbeterde echter niet daarna
zouden het misschien scheven remschijven zijn waardoor hij niet pakt bij het insturen?
maar dat achteruitrijden snap ik niet..
het is een mini uit 94 dus met voor remschijven achter trommels
groeten, jw

RE: Remdruk weg bij inparkeren

Hm, beetje vreemd.. Lijkt mij dat je een defecte hoofdremcylinder hebt. Ik zie alleen niet het verband met insturen en/of achteruit parkeren. Wil je daarmee zeggen dat de Mini onder normale omstandigheden wel gewoon goed remt ?

Ik zou in eerste instantie eens kijken naar het remvloeistofniveau, als dit te laag is heb je waarschijnlijk ergens een (ernstige) lekkage.

Remproblemen met insturen zou kunnen duiden op bijvoorbeeld een remslang die klem komt te zitten bij uiterste stuuruitslag, maar daardoor zou de remdruk niet mogen wegvallen, sterker nog, je zou eerder meer remdruk hebben.

Als je ook tijdens normaal rijden moet pompen om voldoende remdruk te hebben, zou ik je hoofdremcylinder maar eens gaan vervangen. Vul het reservoir dan meteen met DOT3 remvloeistof, ik heb de ervaring dat DOT4 bepaalde bestanddelen bevat waar de vooroorlogse rubbertjes in de Mini niet tegen kunnen, met dergelijke defecten tot gevolg.
Hetzelfde geldt overigens voor de koppelingsvloeistof, DOT3 gebruiken.

RE: Remdruk weg bij inparkeren

Als het bij extreme stuuruitslag gebeurd zou ik het eerst denken aan de remslangen

RE: Remdruk weg bij inparkeren

Ja ik dacht zelf eerst ook aan de remslangen, het niveau van de vloestof is echter goed en de remdruk bij gewoon rijden is nog redelijk, vandaar dat ik dacht aan ontluchten..
de remslangen heb ik al gecontroleerd, ze zijn nog goed flexibel en sluiten ook goed aan. lekkages heb iok niet gezien. is er niet zoiets mogelijk als een scheve remschijf door verkeerde stand van het wiel bij versleten lagers..? die zijn versleten waarschijnlijk vanwege het schurende geluid bij vrij draaien van de wielen..
maar daarmee snap ik nog niet het remkrachtverlies bij achteruit rijden

RE: Remdruk weg bij inparkeren

wij hebben dit zelf ook gehad, bij ons was het ons wiellager dat stuk was, doordat deze stuk was wiebelde het wiel wat, en drukte hij de remblokken naar buiten, waardoor het even duurt voordat die weer druk opbouwden

RE: Remdruk weg bij inparkeren

Pfff... als het zover is met je wiellagers zou je nog veel meer andere problemen moeten hebben lijkt mij.. En zou er ENORME speling op het wiel moeten zitten.

En een kromme schijf zou ik theorie inderdaad de zuigers een deel terug kunnen drukken, maar ook dan praat ik over een ENORM kromme schijf..

RE: Remdruk weg bij inparkeren

ja het wiel heeft speling, maar niet een bijzondere uitslag, misschien een halve cm..
maar hoe weet ik eigenlijk of mijn schijf scheef is?

default

RE: Remdruk weg bij inparkeren

een halve cm een niet bijzondere uitslag?
dan lees nog maar eens wat Reneend post

RE: Remdruk weg bij inparkeren

ja het is inderdaad geen normale uitslag (de lager ga ik ook zo snel mogelijk vervangen)
geloof dat de max toegelaten speling enkele mm`s is..?
maar is dat ook genoeg om je schijf krom te trekken..?

default

RE: Remdruk weg bij inparkeren

De speling op de lagers is 0 en geen enkele mm
anders heb je geen lager nodig
en als je de lagers heb vervangen dan kom je er ook achter
of je schijven krom zijn
als je de rempendaal indrukt en die gaat dan op en neer
dan gaat die mee met de kroming van je schijf
en dat is weer met die remblokken / remcylinders
dat die naar binnen word geduwd