Zie PM van net
Makkelijker is om je remklauw eraf te halen (2 bouten), remblokken eruit, goed inspuiten met remmenreiniger. Je kunt de zuiger beter vervangen voor een RVS.
- Login of registreer om te reageren
Zie PM van net
Makkelijker is om je remklauw eraf te halen (2 bouten), remblokken eruit, goed inspuiten met remmenreiniger. Je kunt de zuiger beter vervangen voor een RVS.
Dit alles gedaan, alle remvloeistof eruit laten lopen, blokken eruit, 3 hectoliter remreiniger eroverheen, en niks mag baten...
andere mogelijkheden?
bvd
neen, want ik het geen flauw idee hoe, ondingen zitten muurvast...
Goed de wd40 laten inwerken en daarna zuigers vervangen voor nieuwe.. En anders met een tang proberen?
Ingediend door samlwb op vr, 15-10-2010 20:16
als beide zuigers vastzitten
kun je door gebruik te maken van een vetspuit de zuigers eruit persen
waar normaal je remslang bevestigd als je deze verwijderd hier nippel opdraaien en persen maar
Als je een compressor hebt, dan kun je die gebruiken. Zorg er voor dat je een stuk hout tussen de zuigers hebt zitten en de druk niet te hoog zet. Door de druk die ze uitoefenen kun je je vingers breken als ze er tussen komen.
Zorg er dan voor dat je alles goed uit elkaar haalt, schoon maakt en met kopervet weer in elkaar zet.
Ik heb er inmiddels in zoverre beweging in gekregen dat ze weer om de schijf passen, dus ik hoop dat als er eenmaal wat druk op komt en ze losschieten dat ze dan weer vrij kunnen bewegen...
iig bedankt voor alle tips
Persoonlijk zou ik hoop bij mijn remmen niet voldoende vinden. Zorg dat de zuigers echt weer lekker soepel bewegen voordat je weer gaat rijden. Remmen waarop je kunt vertrouwen rijd een stuk prettiger.
Als je de klauw uit elkaar wilt halen, haal je hem van je schijf af, en trap je op de rem, dan komt de zuiger er wel uit. Zo niet word het tijd voor een andere remklauw...
Het probleem van de zuigers is, dat het gedeelte buiten de klauw begint te roesten(zegmaar voorbij het cupje) maar daar merk je niks van.
Als je vervolgens nieuwe remblokken monteert, druk je de zuiger terug naar binnen, gevolg: je drukt de roestige zuiger door de rempcupjes, en je hebt een lekke remklauw...
Ingediend door samlwb op za, 16-10-2010 19:54
als je met heel veel moeite beweging in je zuigers krijgt heeft het geen zin deze zo terug te plaatsen als ze roestvorming hebben , binnen no time zitten ze weer vast met als gevolg dat je je remschijven ook nog eens verkloot 1 zuiger blijft bv hangen andere niet gevolg kromme remschijf dus zuigers vervangen
praat uit eigen ervaring
zuigers vervangen dus?
en hoop is inderdaad geen schone zaak bij de remmerij, maar het beestje rijd nog lang niet, en alles word eerst rustig in de werkplaats getest vandaar dat ik er nu nog lichtelijk laconiek over ben.
naja, hoop iig vandaag de motor voor het eerst in 2 maanden weer te starten... (zie andere topic
Spore
Als het toch een langeduur-project is zou ik het gewoon goed doen, en ff roestvrijstalen zuigers erin zetten met nieuwe cupjes.
het was een langeduurproject, de resterende duur is nog ongeveer een week... met misschien 2 of 3 klusdagen... ik ga zometeen nog even een topic maken met foto's van het werk tot zo ver en kijken of mensen hier dingen zien die niet goed zijn...
RE: Remklauw dicht
Ingediend door Spore op vr, 15-10-2010 10:15
Beste mensen,
1 van mijn remklauwen zit dicht en ik krijg m met geen mogelijk ver genoeg open om m om de schijf te krijgen. Heeft iemand enig idee hoe ik deze open krijg?
bvd,
Spore