Remklauw dilemma/probleem

default

RE: Remklauw dilemma/probleem

Nou,

heel wat gesloopt vandaag :-(

ben vandaag begonnen met de rivisie van mijn remklauwen, was deels nodig omdat er een nippel was afgebroken door de vorige eigenaar.

Boven in de foto, net naast de toeleverings-slang.

Goed, geprobeerd dat ding er uit te krijgen, maar is niet gelukt.. Heb zelf een stuk gereedschap afgebroken in gat :evil:

Had zo'n speciale tool waarme je afgebroken bouten eruit kunt halen. Dit gereedschap is afgebroken in het gat, en is blijven steken.. Jammergenoeg is gereedschapstaal vrij hard :-(

Dit resulteerende in de bovenstaande foto (na wat meer pogingen). Ik zal dus nooit meer een nippel kunnen monteren in de klauw, en daardoor is deze klauw een beetje zinloos geworden :-(

Ik zoek dus een rechter klauw van een Metro, dus vier-pots.

Rob :-( Slechte dag.

RE: Remklauw dilemma/probleem

je zou eens kunnen proberen om er propjes op te lassen;door de warmte zet het hele zaakje uit en als het krimpt kun je het er misschien wel uitdraaien.

RE: Remklauw dilemma/probleem

Misschien kun je op dat propje een bout lassen en h`m er zo uithalen.
Wel even warm stoken, inderdaad!

Kun je zo`n ding niet uitboren en er een nieuw draad in tappen of er een Helicoil inzetten?
Dat is toch goedkoper dan een compleet nieuwe remklauw?

RE: Remklauw dilemma/probleem

Uitboren , het laatste stukje met een vlakke boor (zodat de nippel onder op nieuw materiaal afsluit) , 1 maat grotere draad tappen , Helicoil erin en klaar is kees!!
Helicoils zijn er in diverse soorten draad en zijn bij de betere ijzerwarenzaak zo te krijgen.
Greetz , Jeroen2 :D
P.S. Ik zie dat je je Lambdasensor ook nog niet uit de uitlaat hebt !!

RE: Remklauw dilemma/probleem

jeroen2 schreef:
Helicoil erin en klaar is kees!!
Helicoils zijn er in diverse soorten draad en zijn bij de betere ijzerwarenzaak zo te krijgen.




Denk dat het toch moeilijk zal zijn om een engesle maat helicoil te vinden...die zitten er toch in...dacht ik....

RE: Remklauw dilemma/probleem

Dat maakt toch niet uit wat voor draad je er nu inzet???
Kapot is het toch!!
Maareeeeh , je kan metrische EN engelse (amerikaanse) Helicoils kopen , is immers in de States uitgevonden!!
Greetz , Jeroen2 :D

default

RE: Remklauw dilemma/probleem

HULDE aan DCM, die mij vanmorgen nog geholpen hebben aan een nieuwe (2de hands) remklauw! Op zondag ochtend om half twaalf! WOW. Da's dus nu 3 dagen op rij dat ik er ben geweest, en morgen weer omdat ik de achterrem-cylinders nog moet kopen (lekke rechts achter, kan net zo goed meteen alle 2 vervangen).

Rob

Die echt super-blij is met DCM!

RE: Remklauw dilemma/probleem

Dit komt nou eenmaal vaker voor bij die remklauwen...
Heb het ook gehad. Nu wel ff allemaal met kopervet vast zetten.

default

RE: Remklauw dilemma/probleem

Of vaker de remvloeistof vervangen.


Nou, alles zit er weer onder:



Deze zitting gedaan:

1. Sterkere stuur-stangen (die van mij waren al verbogen)
2. Interieur nog verder gestripped.. Kachel komt er ook nog uit, eerst effe electrische kachel bestellen in de UK (of het weer moet warmer worden).
3. 1300cc blok met bak erin gehangen (incl nieuw subframe)
4. Remklauwen gereviseerd (nieuwe zuigers, seals, en blokjes (Green stuff))
5. Gaskabel vernieuwd (oude bleef hangen op 1400 toeren).
6. Nieuwe veerbollen (4x4 look) ;-)


Wat er nog gedaan moet worre:

1. Reviseren achter-rem systeem (rechter-achter remcylinder lek)
2. Vervangen speedo-cable door goeie type, moet nog gekocht worden.


Wat er mis ging:

Remklauw gesloopt bij poging om een nippel uit te boren.


Letsel:

Geen (woohooo! Eeste keer!) Hoewel mijn handen een beetje uitgedroogd zijn door de remmen reiniger :-(

Rob

RE: Remklauw dilemma/probleem

mag ik vragen wat je kwijt was aan een revisiesetje voor je klauwen (seals en zuigers)

groeten Daan

RE: Remklauw dilemma/probleem

Jeroen2,

die Lambdasensor komt uit mijn mini. Deze was met geen mogelijkheid los te krijgen, dus hebben we maar een nieuwe gekocht... :'( dik 100 eu...
Het was een universele van Bosch en heb de connector overgezet. Toch loopt de mini nu op het noodprogramma... Probleem zit waarschijnlijk in de aansluitingen, maar meten is weten. We zullen zien.

Kosten revisiesetje: RVS remcylinders:
€10 p/st --> €80 voor 8
€10 a 20 eu voor de rubbers (dacht ik).
Reken dus op zo'n €100

RE: Remklauw dilemma/probleem

Dan is t'ie nu misschien wel stuk omdat 2 draden de voeding zijn van het verwarmingselement en de andere 2 van de sensor!!!
Ik hoop het niet voor je!!
Greetz , Jeroen2 :D

default

RE: Remklauw dilemma/probleem

dat mag... Zuigers waren 10E/stuk en seals waren 12E/kant. Dus in totaal 104E (80 voor zuigers, 24 voor seals)

Rob

RE: Remklauw dilemma/probleem

Hallo,

Hoe kan je zien dat hij op het noodprogramma loopt?
Ik heb zelf vorig jaar de complete uitlaat vervangen van een '92 inclusief labda-sensor en deze kwam ook gewoon door de keuring.
Volgens mij werd er toen gevraagd of ik een 4-draads of een 2-draads sensor had.

Groet ron :?

RE: Remklauw dilemma/probleem

Het lambdasondeprobleem heb ik verplaatst:
link

Klopt die berekening toch aardig; €104. Vergeet niet dat het nooit onverstandig is om er ook maar meteen nieuwe schijven en remblokken onder te gooien. Dat kost dan nog eens zo'n €100-€150 (afhankelijk van het soort remblokjes dat je gebruikt).

RE: Remklauw dilemma/probleem

Als de revisie (zuigers en seals) een paar tientjes zou kosten zou ik het bij voorbaat al vervangen hebben. Volgens mij zijn ze op zit moment nog goed. Als na het monteren blijkt dat ze lekken vervang ik ze alsnog. Nieuwe schijven en blokken komen er zowizo op...

daan

RE: Remklauw dilemma/probleem

Hoi, ik heb nu ook geventileerde remmerij gekocht, en ben ze nu aan het reviseren omdat de zuigertjes redelijk aan het roesten waren (ook onder de chroomlaag!!) meteen rvs gekocht met een revisiesetje erbij.
Ik heb een vraagje betreft de rubbertjes. Zijn deze kleiner dan de uitsparingen in de klauw en moet je dat ijzeren "cupjes" nog iets nadrukken ofzo, want eentje ligt er wel heel los in.
Alvast bedankt

RE: Remklauw dilemma/probleem

Ijzeren randjes zitten klem als het goed is in de rand.
Als je alles volgens de tekening in elkaar heb gezet, moet je er ff een beetje schone remvloeistof overheen smeren, de cupjes en de zuiger en dan alles voorzichtig in elkaar drukken.
Kan weinig fout gaan..

RE: Remklauw dilemma/probleem

Toch zit bij mij een cupje redelijk los, ik denk dat ik deze toch iets moet nadrukken.
Ik zie het wel en als het fout gaat dan helen we gewoon nieuwe....