Volgens mij lopen deze nippels conisch en klopt het dus dat je harder moet draaien, ze zitten dan bijna vast.
Groet ron
- Login of registreer om te reageren
Volgens mij lopen deze nippels conisch en klopt het dus dat je harder moet draaien, ze zitten dan bijna vast.
Groet ron
Dus ik hoef niet bang te zijn dat ik het schroefdraad verklooi door extra kracht te zetten.
Hoeveel verschillende maten zijn er in omloop?
Ik weet niet hoeveel maten er in omloop zijn. Echter als je hem er al 11 slagen in krijgt weet je ook al zeker dat je draad de juiste spoed heeft.
Echter veel meer slagen hoef je daarna niet meer te geven (lees meer kracht te zetten). Vast is vast, even in de gaten houden of hij niet lekt en de eerste kilometers het niveau in de gaten houden, misschien zelfs even een klein busje remolie in de auto meenemen.
Groet ron
Wat mij opviel is dat ik terwijl ik de leiding iets strakker dan handvast had gedraaid ik nog wel de leiding naar binnen kan drukken , dus door de borgmoer heen.
Ik zal deze week wel proberen meer kracht te zetten om te kijken hoeveel vijzel ik meeneem.
vincent ik heb hetzelfde probleem.
Ik heb vandaag ook mijn remleiding gelegt en achteraan waar die lange leiding aanmoet heb ik ook speling.
Nu denk ik dat het mss slim is om dan een gaatje te boren in de kofferbakruimte, en met de bijgeleverde pinnetjes de kabel strak zetten zodat hij dus naar buiten wordt getrokken. Want als die naar binnen zit gaat die lekken volgens mij.
edit: ik heb net geprobeert en ze lekken ...
Ik denk dat ik gewoon een nieuw eindstukje erop ga zetten zodat deze misschien beter past.
Wat denken jullie ?
vandaag ook mijn remleiding binnen gekregen maar krijg hem niet in het T stuk van het achterframe gedraaid.
de nippel van de oude remleiding past wel goed.
weet iemand als er gereedschap te krijgen is om van die flensjes aan de leiding te maken zodat ik de oude nippel op de nieuwe remleiding kan zetten
gr jim
Ingediend door linkaard op wo, 21-12-2005 22:26
Er zit verschil in nippels zowel in de draad als in de cone pasvorm van de nippels.
Ja er is gereedschap voor om deze opnieuw te maken, kosten zijn vrij hoog hiervan en moeten er verschillende adapters zijn om de juiste maat te felsen.
Mocht je willen dan kan ik je wel helpen met nieuwe kragen te felsen op de leiding, moet je enkel even afreizen.
zou je die opnieuw eraan kunnen knijpen wanneer je je leidingen al hebt liggen ?
RE: remleiding aansluitingen passen niet
Ingediend door Vincent op di, 06-12-2005 13:37
Ik heb een probleem bij mijn T-stuk van het achtersubframe het betreft het T-stuk van denk ik ongeveer 1986.
Nu heb ik een set voorgeprepareerde remleidingen gekocht die je alleen maar nog hoeft te buigen maar deze lijken mij niet te passen op mijn huidige T-stuk. ze passen wel maar na een 11 slagen moet ik kracht gaan zetten terwijl ik nog een eindje te gaan heb.
Ziet hier verschil in of moet ik gewoon iets harder met mijn steeksleutel in de weer gaan?