Remleiding lek, wat te doen?

RE: Remleiding lek, wat te doen?

Ik ben er achter gekomen dat mijn remleiding lekt nadat ik het achter subframe heb vervangen. Er lekken wat drupels rem olie waar de leiding van voor in de auto de T splitsing op het achter subframe in gaat. Dit gebeurd overgiens aleen als het rem pedaal word ingedrukt, als dat niet gebeurd lekt het niet.

Het lijkt er op dat de schroefdraad van de leiding die het T stuk in gaat gestript is. Het T stuk is het waarschijnlijk niet, want deze heb ik al vervangen met het T stuk van het oude subframe (dat naar mijn weten nooit heeft gelekt)
Ik zat zelf te denken om wat teflon tape om de schroefdraad van de leiding te doen, en hem dan weer terug in het T stukje te draaien. Zou dat zin hebben? Of zal dat onder druk ook weer gaan lekken? En kan teflon tape eigenlijk wel tegen remvloeistof?

Ik hoor graag ideeën of sugesties!

RE: Remleiding lek, wat te doen?

De nippel die er op de leiding zit kan een ander schroefdraad hebben als het T-stuk. Hierdoor lijkt het of alles goed aansluit.

Het kan ook zijn dat je de nippel net iets vaster moet draaien, met beleid. Dan zal de leiding dieper in het T-stuk gedrukt worden.

RE: Remleiding lek, wat te doen?

Leiding lek betekend dat je er geen meter mee moet rijden...

Geen teflon, hennep, fitterskit, ductape of krimpkous gebruiken, het zijn je remmen, goed repareren of niet meer rijden...

Nippels losmaken, kijken of alle schroefdraad goed en schoon is, en dan alles opnieuw monteren, slechte wchroefdraad vervangen, eventueel nieuwe nippels. De schroefdraad hoort netjes in te draaien te zijn, het laatste stukje strak met twee sleutels tot hij niet meer lekt..

RE: Remleiding lek, wat te doen?

het hoeft niet per se een schroefdraad-probleem te zijn,
is het uiteinde van de leiding wel ok?
zie de "flares" rechtsboven op het volgende plaatje ..
http://www.binderplanet.com/forums/inde ... jpg.69928/

de nippel drukt de "flare" dicht in het t-stuk, als daar schade zit gaat het nooit dicht worden.

HTH,
Theo van den Bogaard

RE: Remleiding lek, wat te doen?

Red Flame schreef:
Leiding lek betekend dat je er geen meter mee moet rijden..


Rijden duurd nog wel eventjes, heb nog niet eens mijn rijbewijs, dus maak je daar maar geen zorgen over :P

(b)engeltje":b6z879p5]Het kan ook zijn dat je de nippel net iets vaster moet draaien, met beleid. Dan zal de leiding dieper in het T-stuk gedrukt worden.[/quote:b6z879p5]

Dat lijkt de oplosing te zijn! Ik heb de nippel er even uit gedraaid en schoon gemaakt, en toen weer strak terug gedraaid. een keer of 20 het rem pedaal in getrapt, en de aansluiting is nog helemaal droog.

Ik denk dat de eerste keer dat ik de nippel er in draaide, ik het gewoon een beetje scheef deed waardoor de schroefdraad niet goed pakten, of dat er een zand korrel of zo tussen zat...

Iniedergeval: Het is weer gemaakt!
Nu nog even ontluchten, en dan hopelijk binnenkort eens een keer de APK gaan halen!

RE: Remleiding lek, wat te doen?

Goeie feedback Ties!

Voor jou een leerschool / ervaring uit de praktijk, maar zo ook een waardevol stuk info voor andere mini liefhebbers.

Wat is het aller belangrijkste aan een auto: stilstaan wanneer jij dat wilt. Dus ga nooit rommelen aan een remsysteem met penny-wise-pounds-foulish oplossingen. Die oude mannetjes die ooit het systeem voor deze leuke mini bedachten hebben er echt wel over nagedacht, dus los het op met de originele methode. Mooi om te lezen dat het slechts strakker aandraaien was wat nodig was.
Ook dat is gevoel voor techniek krijgen.

Als de APK ok is en jij je rijbewijs hebt: geniet van elke meter die je met je leuke mini kan rijden! Dan blijft het leuk op 'sNeerlands wegen!

mvg Bart