Remleiding nippels

RE: Remleiding nippels

Ik ben bezig de remleidingen van mn mini 1000 HLE te vervangen en nou merk ik dat de nieuwe nippels langer zijn dan de oude waardoor de nieuwe er niet helemaal ingedraaid kunnen worden.
Zie foto's hieronder. Is dit een probleem of een kwestie van vast = vast?



RE: Remleiding nippels

Langere nippels is geen probleem. De draad van de nippels kan wel voor problemen zorgen.

Ik heb bij mij alle nieuwe nippels gecontroleerd met de oude nippels. Ik heb meerdere nippels zelfs gewisseld, dus de oude op de leiding gezet.

RE: Remleiding nippels

Klopt.
In een Mini zitten nippels met fijne en grove draad. Je moet goed kijken om het verschil te zien.
Ze kunnen allebei lang of kort zijn.

RE: Remleiding nippels

Het schroefdraad is wel in orde, alleen de lengte van de nippels niet.

Maar zoals de nippels op de foto uitsteken omdat het schroefdraad te lang is maakt in principe niet uit?

RE: Remleiding nippels

Maakt helemaal niks uit.

RE: Remleiding nippels

Te gek, dankjewel!

Dan nog een laatste vraagje... Ik heb al even gezocht op het forum maar kan niks vinden.
De remleiding die van voor naar achtere gaat.

- De klipjes waarmee de remleiding aan de bodem zit, hoe krijg ik die los? Kwestie van buigen?
- Hoe krijg ik de remleiding achter mijn subframe langs?
- Er zit op de bestaande remleiding beschermeing op de stukken waar hij om het frame heen gaat. Moet ik dat er ook op zetten?

Wat moest ik toch zonder dit forum.. :)\\_

RE: Remleiding nippels

- Klipjes zitten inderdaad gelast op de bodem, die moet je aan 1 zijde open buigen.
- origineel moet je het achtersubframe los halen, om de remleiding te de-\\monteren.
- bescherming om remleiding zegt mij niks... maar als het terug te plaatsen is, waarom niet?

RE: Remleiding nippels

Die stukjes rubber kun je terugplaatsen. Deze zijn ervoor bedoeld om de leiding niet teveel tegen het frame te laten trillen en hierdoor te slijten.