remleiding schema

RE: remleiding schema

zijn er exploded view`s van remleidingschema`s?
ik ga deze week de van weer van remmen voorzien alleen het is voor mij te lang geleden om te weten waar precies waar welke leiding hoort.
dan met name van de hoofdremcylinder naar de verdeler toe.

Een soort schema zou erg makkelijk zijn.

RE: remleiding schema

Aan de rechterkant van de uitlaattunnel tussen het subframe en carrosserie schuin door naar boven...

RE: remleiding schema

ik bedoel meer hoe het zit met remdrukverdeler dus van de hoofdremcylinder naar de remdrukverdeler. en dan verder
dus hoe de 4 leidingen die gesplitst moeten worden
(het ronde tonnetje die tegen je schutbord aan zit

RE: remleiding schema

Heb je een bekrachtiger of een gewoon systeem?

RE: remleiding schema

geen bekrachtiger en een type 3 hoofdremcylinder (contact voor de waarschuwingslamp zit aan de cylinder en niet op de dop. verder naar achter gaat er 1 leiding die op het subframe gesplitst wordt.

om het iets duidelijker te maken hier een zelf in paint gemaakt schema :D nu zou ik graag willen weten wat waar hoort. ik dacht zelf aan het volgende
H1 naar V2
H2 naar V1
V3 naar S2
V4 naar S1
:?



heb ik het zo goed?

RE: remleiding schema

Is er niemand die het weet of even in zijn mini kan kijken hoe dit loopt?. ;)

RE: remleiding schema

http://members.lycos.nl/tb998van/mosbas/p28.jpg

rechterkant ..

HTH,
Theo van den Bogaard

RE: remleiding schema

Theo als wij jou niet hadden :)

RE: remleiding schema

Even een oud topic uit de kast gehaald omdat ik een remschema zocht.... Heb hier alleen een vraagje over, meer voor Theo eigenlijk.
Heb je ook de lijst erbij waar de cijfers voor staan?????

Bedankt!!!

René

RE: remleiding schema

het is een plaatje dat bij een doorzoekbare database hoort:
http://members.lycos.nl/tb998van/partzoek.php
(als je niks invult en op een zoekknop drukt krijg je alles .. maar zonder plaatjes ..)

je kunt ook de catalogus van Moss (3.24 Mb)downloaden:
http://www.moss-europe.co.uk/MossUK/ClassicMini.aspx
die hiervoor als basis heeft gediend 8)

HTH,
Theo van den Bogaard

RE: remleiding schema

Thanks!

default

RE: remleiding schema

hallo allemaal,

ik ben voor het terugbouwen van het remsysteem op zoek naar een schema wat betreft de aansluitingen voor de remleidingen, vooral het stukje van hoofdremcilinder en remkrachtverdeler.

ik zie in dit topic veel links staan maar geen enkele werkt meer.
is er iemand die toevallig nog een schema heeft en kan doorsturen

gr tom stevens

RE: remleiding schema

http://www.moss-europe.co.uk/parts-acce ... cm001.html

vrij grote download, maar daarin staan de plaatjes ...

laatste sectie: pages 56, 57

succes,
Theo van den Bogaard

default

RE: remleiding schema

bedankt voor de snelle reactie!,

maar ik kan niet zien hoe de 2 leidingen van de hoofdremcilinder naar de remkrachtverdeler moeten worden aangesloten, of maakt dit niet uit?

ik heb het systeem in mijn mini wat word afgebeeld op blz 56 rechter afbeelding.

groetjess

RE: remleiding schema

je kijkt dan van boven op de Hoofdremcilinder, ik interpreteer dan dat leiding 26 de bovenste aansluiting op de HRC is en de voorremmen bedient; leiding 27 is dan de onderste aansluiting en bedient de achterremmen ..

(plaatje ook op:
http://www.infomininl.org/imj3/componen ... le=p28.jpg )

FWIW,
Theo van den Bogaard

default

RE: remleiding schema

dankjewel,,

morgens eens even kijken

groetjes

RE: remleiding schema

Let op!
Bij de GMC227 Hoofdremcilinder met gele band en VERSCHILLENDE MATEN remleiding aansluitingen(boven 10mm en onder 12mm) moet de bovenste naar de voorremmen en de(12mm) aansluiting naar de achterremmen! Is gedaan om het te snel blokkeren vd achterremmen bij mini's met rembekrachtiging te voorkomen.

Quote:
Genuine AP Lockheed boxed and made in UK. FRONT TO REAR master is the latest model dual master cylinders, which was introduced in 1985 with a stepped bore of 17.8 to 19mm to replace any previous master cylinders from September 1978 to 1988 when the built in servo type master cylinder was introduced. One of the notable features is the failure switch on the reservoir cap with a yellow identification tab. This replaces all the front to rear square type reservoir cylinders GMC173/198 and the GMC192/195. It should also be noted that this master cylinder has 2 different size metric unions, Top one is 10mm and the bottom one 12mm for the larger stepped bore size to the rear brakes.
Bottom piston does rear brakes - upper piston does front brakes.

Mijn ervaring is; om het bij deze hoofremcilinder(GMC227) ook bij mini's zonder bekrachtiger zo aan te sluiten!