remleidingconnectie rechts voor

RE: remleidingconnectie rechts voor

In kader van mijn restoratieproject ben ik mijn mini aan het voorzien van fraaie goodrigde flexibele remleidingen vanaf subframe naar de klauwen. Nu is links geen probleem want daar kan je prima bij de verbinding waar de flex leiding door je subframe gaat. Alleen de rechter kant is hels. Wie heeft de gouden tip om die banjo bout met enige fatsoen los te krijgen, en daarna het hele handeltje weer (remvloeistof~)dicht te krijgen??

De tactiek die normaal gesproken gehanteerd wordt........eeuwen geduld....lijkt niet te werken.

Ga er toch maar van uit dat via de wielkast gewerkt moet worden? Of is er stiekum toch een achterdeurtje?


graag de tips


greetz
rolf

RE: remleidingconnectie rechts voor

Há, ik weet waar je het over hebt! Ik heb daar ook mee zitten worstelen; 'bloed, zweet en tranen'.
Nog vanuit mijn vroege jeugd, heb ik het genoegen een setje pijpsleuteltjes te bezitten. Weliswaar 'metrisch'.
Ik heb dus het pijpje gezocht, waar de kop van het boutje wat in de banjo moet in past. Met wat velletjes plasticfolie voor de opening van het pijpje heb ik de boutkop het pijpje in geduwd, zodat het er -tamelijk- vast in zit.
En dan spreek ik de doppendoos aan. Steek de drie verlengstukken die ik heb in elkaar -de langste boven en dan de kortere in volgorde daar onder- en dan onderaan een dop waar het andere uiteinde van het pijpje in past. Weer een paar velletjes plastic folie er tussen, zodat het pijpje niet uit het dopje valt.
Zo heb je een tamelijk flexibele stang die je in de motorruimte langs het binnenspatbord naar beneden kunt steken en dan met een arm er bij langs kan je de stang zo sturen dat het boutje in de banjo steekt en daar onder de draad vindt waar hij in geschroefd moet worden. Met wat zijdelingse druk kan je het boutje 'rechtop' in het gat krijgen.
Je doet er goed aan om de positie daar beneden eerst zeer grondig zand- en vetvrij te maken, zodat je die troep niet in de leiding krijgt.
Succes Rolf. Meld je ons je resultaat en ervaringen onderweg.

RE: remleidingconnectie rechts voor

nou Wim. Jouw suggestie was uiteindelijk het meest praktisch in uitvoering. Via de wielkast was er ook nog wel een dop op te krijgen maar dan was er heel beperkt bewegingsvrijheid met een cadansleutel. Via de bovenkant met idd 3 verlengtukken bleek veel handiger! Hij zit weer! thanks

op naar het volgende probleem

RE: remleidingconnectie rechts voor

Mooi zo, Rolf!