Het spijt me je te moeten meedelen dat het erger is dan je denkt.
Het zal je bekend zijn dat British Motor Corporation en later British Leyland nogal moeite hadden om financieel 'de eindjes aan elkaar te knopen'. Bij het 'winkelen' voor onderdelen zochten ze steeds de goedkoopste leverancier.
Sommige zaten in de UK andere sommige zaten op het vasteland van Europa.
Dit heeft er toe geleid dat er classic Mini's zijn waarbij aan de ene kant van een stukje remleiding een metrische draad op de wartel zit en aan het andere eind een UNF draad.
Het rottige is, dat je kans hebt om een wartel met een verkeerde draad ergens in te draaien en dan halverwege voel je dat het 'niet pluis' is. Je draait de verbinding dan weer uit elkaar en met je leesbril op kan je dan zien dat je de draad in het onderdeel gemold hebt.
Zo kom je aan het kopen van nieuwe onderdelen, want in de remmerij wil je geen slechte verbindingen.
De kosten daarvan kunnen flink oplopen in verhouding tot wat je dacht uit te geven aan een paar nieuwe leidinkjes.
Dus, gebruik je verstand. Ga naar een vertrouwde leverancier en haal daar je nieuwe leidinkjes.
Ze vragen welk type Mini je hebt, welk bouwjaar, en je doet er niet verkeerd aan de leidinkjes die je wilt vervangen even mee te nemen ter vergelijking.
- Login of registreer om te reageren
RE: Remleidingset inch of metrisch?
Ingediend door geertmk3 op do, 08-10-2015 09:45
Hallo beste allemaal,
Ben toe aan het werk in de motorruimte.
Moet ea maken kan dit gewoon met een metrische set (fels etc) of is hier een "inch" set perse voor benodigd?