remmen achter werken NIET

RE: remmen achter werken NIET

Hoi,

sinds kort is de werking van mijn remmen vrij plotseling slechter geworden,moet nu mijn pedaal tot op de bodem indrukken om stil te komen staan.

Heb net ff e.e.a. nagekeken, voorremmen (schijf) werken wel op het pedaal, achterremmen (trommel)TOTAAL NIET. Reageren wel op de handrem.

IS mijn conclusie juist dat de hoofdremcilnder defect is?? Of kan er iets anders aande hand zijn? Type cilinder is tandem type 3, volgens Haynes met scheidng van voor en achter remmen.

De cilinder is zo te zien nog de originele, wat is wijsheid, vervangen of reviseren?

Alvast beadnkt voor de reacties,

Groeten Eric.

RE: remmen achter werken NIET

je cilinders vervangen kan nooit kwaad als ze al behoorlijk oud zijn, maar of je probleem opgelost is is een ander verhaal.

persoonlijk zou ik eerst een de remleidingen achter bij je wielen losmaken en het pedaal intrappen. als er vloeistof uitkomt dan zal het probleem inderdaad bij je remcilinders liggen anders moet je verder zoeken in je leidingen / koppelingen e.d.

let op dat je je remmem goed ontlucht!!!!

RE: remmen achter werken NIET

En check ff of het niveau van je remvloeistof daalt. Daarmee kun je checken of je remvloeistof verliest, en of dus de cilinders/of iets anders lek is.

Als er niets lek is in de trommels achter kan het zijn dat je de remschoenen opnieuw moet afstellen. In tegenstelling tot je schijfremmen voor zijn deze namelijk niet zelfinstellend. Bij je trommels moet je compenseren voor de slijtage van je schoenen. Echter dit gaan niet snel. Dus als het in korte tijd verslechterd is lijkt me dit sterk.

RE: remmen achter werken NIET

Het hoeft ook niet zo te zijn dat het probleem bij beide achterwielen ligt. Als 1 remcilinder lek is, heb je op beide geen druk meer. :'(

RE: remmen achter werken NIET

Eric S schreef:
IS mijn conclusie juist dat de hoofdremcilnder defect is?? Of kan er iets anders aande hand zijn?



Als je voor wel remmen hebt en achter niet is niet je hoofdremcilinder stuk, maar lijkt het me eerder een probleem met de remcilinder(s) achter. Controleer eens het remvloeistofniveau in je hoofdremcilinder (deze zit onder de motorkap precies boven je rempedaal, als je rembekrachtiger hebt zit deze rechts onder de motorkap) Als er vele remvloeistof uit is denk ik dat een van de remcilinder achter stuk is.

RE: remmen achter werken NIET

wat ook nog kan is dat bij de achterwielen het cilindertje wat je remschoenen tegen de trommel aandrukt,.. vast zitten,...
Bij mij deed de handrem het wel heel goed alleen de remdruk was er niet,.. na veel puzzelen bleek dat de cilindertjes vast waren gaan zitten,..
even log maken met een platte schroevendraaier ,. en opnieuw invetten,.. nieuwe rubbers en klaar...
Als je nog onderdelen nodig heb heb ik eventueel nog wel wat liggen,.. nieuwe remschoenen en cilinders,..

groeten,.... :9 :*

RE: remmen achter werken NIET

MiniVincent schreef:
wat ook nog kan is dat bij de achterwielen het cilindertje wat je remschoenen tegen de trommel aandrukt,.. vast zitten,...
Bij mij deed de handrem het wel heel goed alleen de remdruk was er niet,.. na veel puzzelen bleek dat de cilindertjes vast waren gaan zitten,..



Huh,...???? Waarom zou je dan geen druk krijgen?? Wat is het verschil met als de cilinders niet verder uitkunnen omdat ze de schoenen tegen de binnenkant van de trommel drukken, of dat ze niet verder uitkunnen omdat ze vastgekoekt zitten???

In beide gevallen krijg je druk. Maar in het eerste geval rem je ook daadwerkelijk... ;)

RE: remmen achter werken NIET

Hoi,

alvast bedankt voor de reacties.

FF logisch nadenken voor me eige, de optie dat mijn remcilinder(s) achter defect zijn lijkt me niet logisch toch? Dat zou betekenen dat [i:3sgp83zs]beide [/i:3sgp83zs]cilinders allebei tegelijk defect, vastgeroest oid moeten zijn geraakt.

Kan het ook nog liggen aan de druk regelaar die links in de motorruimte zit. Of heeft die niks met de scheiding voor/achter te maken. Heb er al flink met beleid tegen aan gemept omdat die wel eens vast zou kunnen zitten, hielp ook niet.

Andere storingen zoals lekkage ben ik niet tegen gekomen. Afstellen remmen is lijkt me geen optie volgens mij omdat de handrem goed werkt, dus de remschoenen zijn goed afgesteld.


groeten Eric.

RE: remmen achter werken NIET

Eric S schreef:


de optie dat mijn remcilinder(s) achter defect zijn lijkt me niet logisch toch? Dat zou betekenen dat [i:31yglf1t]beide [/i:31yglf1t]cilinders allebei tegelijk defect, vastgeroest oid moeten zijn geraakt.



nope, als er eentje lek is zal de druk door die kapotte wegvloeiien en zal de andere cilinder zijn werk niet doen...


Eric s":31yglf1t]
Afstellen remmen is lijkt me geen optie volgens mij omdat de handrem goed werkt, dus de remschoenen zijn goed afgesteld.[/quote:31yglf1t]

de handrem heeft niets met je remsysteem te maken, het is een hendel die je blokken tegen je trommel vastdrukt. hier komt geen druk/ remvloeistof aan te pas... en heeft dus ook niets met de staat van de blokken of afstelling te maken. het enige wat je zou kunnen merken is dat het handvat in de auto verder aangetrokken moet worden...

RE: remmen achter werken NIET

ik zou je achterremmen maar eens uit elkaar gooien, en dan maar kijken wat er loos is. als je geen of te weinig remdruk heb, moet er ergens een lekkage zijn (hoeft geen groot lek te zijn).
bij vastzittende cilinders, remschoenen of iets dergelijks hou jij gewoon je remdruk.

succes ermee.

RE: remmen achter werken NIET

Idd, bij vastzittende remcylinders heb je gewoon druk. Ik had ook geen remdruk, en achter helemaal geen remkracht, en ook mijn handrem deed het wel!
Maar 1 van de 2 remcylinders was een beetje versleten, en lek, en dus had ik achter helemaal geen druk meer. Want als er 1 lek is, is achter alle druk weg. Ik heb 2 nieuwe remcylindertjes gehaald (want die aan de andere kant was ook ver versleten) 2 setjes remschoenen, want er was remvloeistof in de trommels gekomen, en dan kun je je schoentjes (van de remmen natuurlijk :P ) wel afschrijven vertelden ze me bij BvL. Nadat ik die cylindertjes erin had gezet, en mijn remmen had ontlucht, had ik weer remdruk, en ik kan weer gewoon remmen!
Dus kijk die remcylindertjes toch maar eens goed na!
ZOu me niets verbazen als het daar aan lag. En wel HEEL goed ontluchten, en na een paar kilometer nog een keer! Want anders ben je binnen no time die remdruk weer kwijt!

RE: remmen achter werken NIET

Hoi,

badbert, jouw probleem lijkt idd veel op die van mij.
Heb ff vlug de remclinders achter bekeken, nog niks gevonden(??) geen lekkage i.e.g.

Nog ff een vraag: Het reservoir zit ook nog vol met vloeistof, dus lekkage ergens acht ik toch bijna nihil.
Aangezien veel experts hier toch lekkage aanhalen, kan het dan zijn dat bij een lekkage, ergens in het systeem, achter de druk weg is en voor niet?
Ik lees het wel.

Volgende week ga ik gerichter zoeken met meer ervaren medeforummer i'll be back.

groeten.

RE: remmen achter werken NIET

Mjah, bij mij was het lek bij de cylinders overduidelijk! Weet je zeker dat de remdruk weg is? Rem eens met je wielen eraf, en trommel eraf, als de schoenen bewegen heb je wel druk.
Anders heb je idd ergens in het systeem een lek, het zou ook kunnen dat er te veel lucht in het systeem zit, ik had eerst mijn remmen niet goed ontlucht, en toen leek het ook alsof ik achter geen remdruk had, en voor wel!

RE: remmen achter werken NIET

Waarom ontluchten na een paar km anders ben je binnen no time je remdruk weer kwijt???

RE: remmen achter werken NIET

Euhm ja, je moet altijd minimaal 2 keer je remmen ontluchten als je bezig bent geweest aan het systeem, en ik han 2 cylindertjes vervangen dus.

RE: remmen achter werken NIET

he heb ook zo iets gehad toen was van de linkerkant voor (schijfremmen de knel bout los gelopen en kon ik het pendaal tot de bodem in trappen)moet je eens naar kijken groetjes mini sprite

RE: remmen achter werken NIET

Eric S schreef:
Volgende week ga ik gerichter zoeken met meer ervaren medeforummer i'll be back.



En bedankt he.... ;)

Zoals Red Flame al schrijft heeft je handrem niets te maken met de afstelling van de schoenen achter. Dat blijft dus staan. Een makkelijke manier om te checken of het aan deze afstelling ligt, is pompend remmen. Kortom, 2a3 keer achterelkaar op het pendaal stampen binnen een tiende-sec ;) (wel pendaal helemaal!! omhoog laten komen). Heb je nu wel sneller/eerder druk, dan ligt het aan de afstelling van de schoenen. Na 2/3 sec. loslaten zul je weer pompend moeten remmen voor hetzelfde effect, aangezien dan de schoenen alweer weggezakt zijn.

Verder schrijf je dat je de achterwielremcilindertjes hebt bekeken.. Heb je ook de rubbertjes eraf gehad??

Succes.

RE: remmen achter werken NIET

Eric S schreef:
Volgende week ga ik gerichter zoeken met meer ervaren medeforummer i'll be back.



komende maandag ga ik ff bij eric langs om e.e.a. uit te zoeken, dan moeten we een oplossing kunnen vinden toch???

RE: remmen achter werken NIET

Lijkt me toch van wel?

RE: remmen achter werken NIET

red flame schreef:
komende maandag ga ik ff bij eric langs om e.e.a. uit te zoeken, dan moeten we een oplossing kunnen vinden toch???



Tuurlijk. Zo'n stom simpel stuk techniek mag het nooit kunnen winnen van de slim, en sluwheid van de mens.. ;)

Zei mijn vader altijd als ik ergens niet uit kon komen, en geen oplossing meer zag. Ik moet zeggen dat ik hem nog wel eens vervloekt heb, vooral omdat ik dan zijn hulp nodig had om er uiteindelijk altijd wel weer uit te komen. En dus de wijsheid van bovenstaand te bewijzen.

RE: remmen achter werken NIET

als je nou helemaal zeker bent dat je nergens een uitwendig lek hebt zou je ook nog aan de hoofdremcilinder kunnen denken. Het kan nl een inwendige lekkage zijn tussen de twee gescheiden rem circuits. dit kan bv komen door remmen te ontluchten van een oude auto waarvan de remmmen nog nooit (of zeer zelden) ontlucht zijn.

RE: remmen achter werken NIET

Dat zou ook nog eens kunnen ja, als verder nix lekt, blijft dat over, dus red tip!

RE: remmen achter werken NIET

Hoi,

gisteren effe met RedFlame e.e.a. nagekeken. Blijkbaar toch de hoofdremcilinder kaduk dus die gaan we komend weekend maar eens proberen te vervangen. Tot dan maar met beleid remmen.

groeten Eric

RE: remmen achter werken NIET

thijs van oorschot schreef:
als je nou helemaal zeker bent dat je nergens een uitwendig lek hebt zou je ook nog aan de hoofdremcilinder kunnen denken.



inderdaad zit hier het probleem. had eric het toch goed in zijn vraagstelling (kan het de hoofdremcilinder zijn?) ;)

alle blokken aan de achterkant waren nog goed, remcilindertjes ook, nergens lekkages. remmen met de trommels eraf had geen resultaat. de cilinders keijgen gewoon geen druk.

ben benieuwd of het opgelost is met een andere hoofdremcilinder.

eric, denk je aan de wd40???

RE: remmen achter werken NIET

Ok, nu heb ik het ook :S Gemerkt met de glad heid:
Als ik me rempedaal intrap: hup pedaal gaat zo onder in, en voor glijden de bandjes wel over het ijs, achter niet!
Als ik 2de keer pomp heel ff druk, daarna voel ik de druk ineens weg gaan, 3e keer pompen, druk blijft en mini remt beter.
Ook de hoofdremcylinder zekers? |:(
En me mini moet 8april gekeurd worden, voor die tijd ff fixen! Verder is er gelukkig niets mis mee (volgend de garage houder dan he :D)

Trouwens remt hij nu goed? is het gelukt dus Red?

RE: remmen achter werken NIET

JAAAAHAHAHA,

hij doet het weer.
Het heeft effe geduurt. Mijn remcilinder bleek namelijk een niet alledaags type te zijn. In '85 zijn er de types cilinders met een gele plastic strip gekomen. Deze staan ook overal vermeld, in de Hannes, de officiele werkplaatshandboeken, en de officiele bestellijsten voor onderdelen bij de garages. Alleen heb ik een type met een GROENE plastic strip?? :? ?!!!! Verschil met de gele; ander koppeling onderste remleiding andere maatvoering cilinder. Is blijkbaar een tijdelijke tussenoplossing geweest. Bij de garage komen ze deze erg weinig nog/meer tegen. Ik in m'n enthousiasme en onoplettenheid al een secondhands met gele strip gekocht. Past dus niet, de onderste koppeling van de remleiding is van een ander maat. Dan maar reviseren, ik wil de mini toch graag origineel houden. Alleen voordat ik eindelijk eens de goede revisieset had (het type komt dus nergens in de boeken voor)was ik alweer een paar weekjes verder. Maar het reviseren is dan toch gelukt, alles weer terug gezet. Wat een gekl@@t om dat splitpennetje terug te krijgen. Gisteren vakkundig laten ontluchten, ik neem geen risico met de remmen! Hij werkt weer, vandaag nog de APK, kan ik vanavond weer gaan minien, gelukkig. :D O+

De groeten Eric

RE: remmen achter werken NIET

gefeliciteerd, eric. ik was al benieuwd naar de afloop. goh, dat je dan net een aparte soort remcilinder hebt :? vette pech, maar als ie het weer doet is het toch goed ;)

RE: remmen achter werken NIET

Aha, ff kijken welke remcylinder ik dan nodig heb, want dan zal het bij mij ook wel de remcylinder zijn!

RE: remmen achter werken NIET

Die HRC's met het groene bandje zijn van '80 tot eind '85 gebruikt (voor-achter gescheiden systeem, type met drukverschilsensor op cylinder of vloeistofniveauindicator in deksel).
Daarna en bij vervanging van oudere cylinders werd die met het gele bandje (GMC227) incl. twee andere leidingen naar het verdeelstuk gemonteerd/geleverd (primair en secundair circuit omgedraaid, diameter van de cylinder vergroot, andere maat van de nippels). Dat staat ook in de latere drukken van Haynes en in de Minispares Parts Catalogue vermeld.
Dat je voor het oorspronkelijke type cylinder niets kunt vinden kan kloppen, omdat het is vervangen door het nieuwere type.

RE: remmen achter werken NIET

Dan zal ik toch eens moeten kijken welke ik dan heb, die vanmij komt uit 86 , dus ....
nou ja, komt wel goed :P

RE: remmen achter werken NIET

Hee eric, mag ik vragen wat je voor dat cilindertje betaald hebt? Ik heb net naar een bedrijf gebeld, en die vragen 227 euro!!!! |:(

RE: remmen achter werken NIET

BadBert schreef:
Als ik me rempedaal intrap: hup pedaal gaat zo onder in, en voor glijden de bandjes wel over het ijs, achter niet!
Als ik 2de keer pomp heel ff druk, daarna voel ik de druk ineens weg gaan, 3e keer pompen, druk blijft en mini remt beter. Ook de hoofdremcylinder zekers? |:(



Hoeft niet (de eerste kapotte HRC moet ik nog meemaken). Ik zou eerst maar eens beginnen met controle van het remvloeistofniveau, dan de achterremmen nakijken op lekkage/afstellen en dan de voorremmen/slangen/leidingen bij alle wielen en die over het voorsubframe (onder de radiateur willen die nog wel eens doorroesten) etc. Voel ook bovenaan het rempedaal aan de stang die de HRC bedient op nattigheid (remvloeistoflekkage).
Als je zeker weet dat er nergens lekkage zit, kun je nog eerst alles ontluchten en als 'ie dan nog niet goed is, wordt het tijd om de HRC te verdenken.

RE: remmen achter werken NIET

Ok, ga alles nakijken, maar de remleigingen naar achter die zijn goed, de schoenen zijn goed afgesteld (als ik ze strakker afstel dan lopen me remmen aan) en de remcilinders en schoenen achter zijn nieuw.
Ik zal de andere dingen eens nakijken, heb ik donderdag tijd voor, morgen misschien,maar denk het niet.
Ik hou je op de hoogte :P
Maar als er iets lekt dan had al lang me remvloeistof op moeten zijn,en dat is niet zo (althans als ik me lampje moet geloven van de indicatie, zal morge dat eens ff checke :* ) en als voor niet goed ontlucht is dan heb ik geen remdruk voor, terweil mijn voor wielen wel remmen, of zie ik dat verkeerd?
Owja, achter is alles perfect ontlucht, alleen voor heb ik niet echt gedaan zeg maar.

RE: remmen achter werken NIET

Ja, als je al zover bent met nieuwe onderdelen als jij (dat wist ik niet) heb je al meer kans dat toch de HRC stuk is. Maar voordat je een dure nieuwe koopt, is het checken van de voor de hand liggende dingen natuurlijk wel slim. Afgaande op jouw informatie:
Hoe is de dikte van de remschijven en -blokken ? Als die vrij ver heen zijn, moet je eerst ook een grotere pedaalslag leveren voor de blokken tegen de schijf komen (eerste keer trappen) en nog een keer trappen om echt te remmen. Als je na een keer of 3, 4 trappen wel remdruk hebt en het pedaal (hard) ingetrapt houdt, voel je dat dan wegzakken ?

RE: remmen achter werken NIET

De schijven en blokken zijn ook nieuw (nou ja, 2 maanden oud, mijn mini rijd nog maar 2 maandjes na opknappen :P kocht hem met gare remmen)
En ja de druk gaat dan weg als ik me pedaal in houd, zeker dan wel de HRC?

RE: remmen achter werken NIET

of je versleten blokken en schijven hebt maakt niets uit voor de remwerking, cmc zei dat je eerst je blokken tegen de schijven moest drukken dit is niet waar, als je blokken en schijven slijten gaat je pedaal niet dieper zitten en hoef je ook niet eerst je rempedaal op druk te trappen. als je blokken en schijven slijten dan komt de zuiger van je remklauw verder naar buiten en wordt het volume achter de zuiger gewoon aangevult met de remvloeistof uit je reservoir. Het zou toch bezopen zijn dat als je blokkies bijna versleten zijn dat je eerst je systeem op druk moet pompen, das net zoiets als het vierde voetpedaal in een lada (om de airbag op te pompen)[/quote]

RE: remmen achter werken NIET

Klopt, maar ik had 'extreem versleten' in gedachten bij het bedenken van een mogelijke oorzaak voor het hoger komen na 2 keer intrappen van het pedaal. Er zijn wel vaker onlogisch klinkende verschijnselen voorgekomen in mijn sleutelcarriere...(en daarbij: geloof niet alles wat je leest) :P
Het scheelt trouwens wel iets in pedaalslag of de schijven/blokken nieuw zijn of redelijk versleten. Klinkt misschien niet logisch, maar dat heb ik al diverse malen in de praktijk gemerkt na het vervangen van schijven/blokken.

@BadBert: het lijkt dus idd te wijten aan de HRC. Aangezien je geen remvloeistof verliest, is een intern lek waarschijnlijk. De zuiger van de HRC verplaatst wel, maar als de seals lekken, verpomp je geen vloeistof.
Het kan zijn gekomen na het vervangen van remcylinders en het ontluchten, waarbij het pedaal verder wordt ingetrapt dan normaal en de rubbers over een in de boring van de cylinder aanwezige slijtrand (waar de normale slag ophield) bewogen zijn.

RE: remmen achter werken NIET

Dus? Is hij nog te redden met een revisie setje?
Of mag ik mijn duurverdiende centjes (227 euro!! |:( belachelijk) aan een nieuw cylindertje uit gaan geven?

RE: remmen achter werken NIET

Je kunt het proberen en de cylinder netjes honen, als er geen diepe roestputten of slijtagesporen in de boring te zien zijn.
Zo'n revisiesetje (voor een '80-'85 'pre-geel-bandje-HRC', onderdeelnr. GRK1016, voor een 'geel-bandje-HRC', onderdeelnr. GRK1035) kost ca. 25 UKP (excl. 17,5% btw, bij Minispares).

RE: remmen achter werken NIET

Ik kan er hier in de buurt eentje kopen voor 40 euro, maar ik haal me cylinder er maar ff af dan, om te kijken of het gaat :S

RE: remmen achter werken NIET

CMC schreef:

Hoeft niet (de eerste kapotte HRC moet ik nog meemaken).



En mijn HRC dan? :? Als hij het niet doet is ie toch kapot of niet?

Hoi,

Beste badbert, als antwoordt opjouw vraag, bij mij waren de rubbers van de zuigers defect. Revisieset kost tussen de €45 en €60 afhankelijk van imitatie of origineel (lockheed of unipart). Een nieuwe HRC met geel bandje kostte geloof ik +/- €150 bij de muisvilla.

Groeten Eric

RE: remmen achter werken NIET

Aha ok, zal eens ff kijken wat er nou met die van mij aan de hand is.

RE: remmen achter werken NIET

CMC schreef:
Die HRC's met het groene bandje zijn van '80 tot eind '85 gebruikt (voor-achter gescheiden systeem, type met drukverschilsensor op cylinder of vloeistofniveauindicator in deksel)..etc.



Hoi CMC,

duidelijk verhaal.

Maar effe toch een vraagje puur voor de info. De HRC met geel bandje is een type 3, die de type 2 HRC zou vervangen. De 3 zou de type 2 in 85 vervangen moeten hebben volgens de boeken (fout in de haynes?). Hoe past het groene dan type hier dan in omdat jij aangeeft dat het groene bandje vanaf 80 in gebruik is? Zijn de type 2 en het groene bandje in de jaren tot 85 beiden in (bepaalde) mini's ingebouwd?

groeten en b.v.d.
Eric

RE: remmen achter werken NIET

Hee volgens mij heb ik zo;n groene, bij mij zit de vloeistof indicator in me dekseltje, of is dat altijd?

RE: remmen achter werken NIET

BadBert schreef:
Hee volgens mij heb ik zo;n groene, bij mij zit de vloeistof indicator in me dekseltje, of is dat altijd?




Bij geel en groen JA.

Goed kijken naar de 2 koppelingen van de remleidingen
Groen = 2 gelijke koppelingen
Geel = kleine koppeling boven groene koppeling onder.
Oh ja, de kleuren zijn echt geel en groen t'is nie zo dat ze bij vervuiling o.i.d. op elkaar lijken (door schade en schande wijs geworden).

groeten Eric

RE: remmen achter werken NIET

Aha, ok, ik ga hem er komende week af halen, en eerst eens kijken (en hopen) of hij te reviseren is!
Ik dacht dat allebei de aansluitingen gelijk waren

RE: remmen achter werken NIET

@Eric S:
Waar komt dat onderscheid tussen type 2 en type 3 vandaan ?
Ik neem aan dat het onderscheid als volgt is: type 1 de simpele HRC die er zo uitziet als een koppelingscylinder, type 2 de HRC met de grote ronde dop op het reservoir en type 3 het type dat vanaf '78-80 (afh. van welk land) op voor-achter gescheiden systemen gebruikt is.
De Minispares Catalogue geeft aan dat er 4 typen zijn tussen '80 en '85 (voor-achter gescheiden systeem):
GMC173/GMC198 met de drukverschilschakelaar op de cylinder, en
GMC192/GMC195 met de schakelaar in de dop.

Alle 4 de cylinders worden in geval van vervanging 'overruled' door de GMC227 (geel bandje, vanaf november '85). Wat het verschil tussen de 4 nummers is, weet ik niet. Het kan bijv. in de schroefdraad van de aansluitingen en de diameter van de cylinder zitten. Ik heb cylinders met bruin en groen bandje gezien, maar heb die nooit open gemaakt om verder te onderzoeken.
Het blijft een beetje vaag wanneer er welke cylinders gebruikt zijn.

RE: remmen achter werken NIET

BadBert schreef:
Aha, ok, ik ga hem er komende week af halen, en eerst eens kijken (en hopen) of hij te reviseren is!
Ik dacht dat allebei de aansluitingen gelijk waren



he badbert, hoe staan de zaken?? Alles werkt weer??

Gr. Eric

RE: remmen achter werken NIET

Nee, heb mijn remcylinder nog niet :S
Iemand zou een goed werkende 2dehandse hebben, maar die moet ik nog gaan halen (nou ja hij moet hem nog uit een mini slopen:P)
Dus we wachten rustig af!
Maar mijn remmen werken wel, moet ff alleen nog een keertje pompen :D