Remmen Blokkeren Voor

RE: Remmen Blokkeren Voor

Als eerste:Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kon mijn probleem niet echt vinden,

Mijn probleem:
Ik hoorde herrie uit mijn voorwiel en d8 dat het de lager zou zijn. Ik vandaag de auto omhoog en gekeken en nou blokkeren beide voorste wielen (remschrijven)
Als ik rem dan zie ik de blokjes ook helemaal niet bewegen, de schijven lijken ook niet krom aangezien ze continu stroef draaien.
Kan ik dit "stellen" en zoja hoe en welke schroefjes, (liefste plaatjes als dat kan)
En moet ik nieuwe blokjes kopen en hoe kan ik zien of de mijne nog goed zijn.
Nog wel belangrijk om te zeggen dat het remvermogen van mijn mini wel optimaal goed is.

Bedankt

RE: Remmen Blokkeren Voor

je kan je remklauwen niet afstellen ofzo, en ze bewegen bij normaal gebruik maar heel erg weinig, ze komen maar net iets los als je de rem loslaat.

RE: Remmen Blokkeren Voor

OK maar de mijne bewegen NIET, en ze blokkeren dus,
Net volledig want ik kan het wiel wel ronddraaien maar dan met een schrapent geluid en ik moet beetje kracht zetten.
Wat is mijn oplossing?

RE: Remmen Blokkeren Voor

TLR-Mini zegt: Inderdaad is een schijfrem stellen niet mogelijk. Het is wel mogelijk dat de zuigertjes van je remmen flink vervuild zijn. Je kunt proberen de blokjes er uit te halen en de zuigertjes tot de schijf naar buiten te persen, met remmenreiniger schoon te spuiten en met fijn schuurlinnen de zuigertjes rondom voorzichtig schoon te schuren. Eventueel een beetje WD40 op de zuigertjes en terug monteren.Vergeet niet de schijf en blokjes vetvrij te maken bij het terugmonteren. Soms helpt dit truukje.

Het is ook mogelijk dat de hoofdremcilinder z’n beste tijd heeft gehad. De rubbertjes daarin althans, reviseren of vervangen is dan de oplossing.

PS. Bij het ronddraaien van het wiel zal het altijd een licht schrapend geluid geven, en je zal altijd een klein beetje kracht moeten gebruiken.

GrtZ TLR MINI

RE: Remmen Blokkeren Voor

Maar een wiel moet toch totaal vrij zijn van zijn remmen??
Heb ik speciaal gereedshap nodig om mijn remblokjes en zuigers etc. eruit te halen??
En hoe doe ik dit precies?

RE: Remmen Blokkeren Voor

ook is het mogelijk dat je flexibele rem slangetjes op zijn.
die verpulveren dan van binnen en dan kan je wel remmen maar de vloeistof kan niet meer terug en dus laten je remmen niet/nauwelijks of heel langzaam los

je kan dit checken door je rem in te trappen los laten
en dan je slangetje los draaien om de druk weg te laten

als je dan wel je blokjes heel licht ziet bewegen dan kunnen het je slangen zijn

RE: Remmen Blokkeren Voor

Normaal gesproken komen de remmen los doordat de zuigertjes terugveren op de afdichtringen in de klauw. Evt. worden ze verder teruggedrukt door de geringe slingering die altijd wel in schijven aanwezig is. Bij het testen zonder dat je rijdt heb je dat laatste effect niet dus is er een kans dat de remplokjes iets aan lijken te lopen. Zelf heb ik (nu nog) trommels voor dus ik weet niet hoeveel dat in de praktijk zal zijn. Maar als je je wielen met de hand gewoon kan draaien (ook al lopen ze wat aan) is er zeker geen sprake van blokkerende wielen want als je echt remt is de kracht veel groter.

Die slangen zijn idd een mogelijkheid en het opzuiveren van de zuigertjes zou ook kunnen.

RE: Remmen Blokkeren Voor

ok,

Ik ga dit weekend eraan werken,
Vraagjes, hoe haal ik mijn remblokjes eruit??
En heb ik speciaal gereedschap nodig buiten steeksleutels en tangetjes?
(momentsleutel e.d. dat ik niet heb)
En kan het zijn dat er krakende tikkende geluiden ontstaan door te weinig olie? Versta 2 liter??

Dacht dat het mijn lager was maar bleek veelste weinig olie te hebben

Dank u

RE: Remmen Blokkeren Voor

Om de boel weer te monteren heb je een momentsleutel nodig. Verder niks speciaals

RE: Remmen Blokkeren Voor

Zou iemand mij toch kunnen uitleggen hoe ik de blokjes e.d. eruit moet halen. Ik kom bijvoorbeeld dit onderdeel tegen:



Hoe kan ik dit schade vrij eruit halen? Ik neem aan dat dit de blokjes vasthoud?!!!

Zijn er dingen die verstandig zijn te vervangen?
Ga zoweizo kijken voor nieuwe blokjes.

dank

default

RE: Remmen Blokkeren Voor

Kijk maar goed naar je remklauwen dan wordt je duidelijk waar deze horen. De splitpennen kun je weer hergebruiken als je ze er maar met beleid uithaalt. Het is geen moeilijk klusje, gewoon aan beginnen. Het zijn niet zoveel onderdelen.

RE: Remmen Blokkeren Voor

Ik heb van het weekend al 1 wiel schoongemaakt.
Nu had ik tijdens het terug plaatsen van de blokjes de motor afstaan maar ik moest erg veel kracht uitoefenen om de zuigers terug te duwen.
Is dit normaal?? Of zouden mijn slangetjes gaar zijn.
Of iets anders waar dit toe kan leiden
graag tips

dank

RE: Remmen Blokkeren Voor

Hangt er vanaf wat je met erg veel kracht bedoelt. Ik doe het met een waterpomptang, op het uitstekende nokje van het remblok en de buitenkant van de remklauw. Dan moet je redelijk hard met 1 hand knijpen om de tang in te drukken.

RE: Remmen Blokkeren Voor

als je zuigers heel zwaar terug gaan
kan het wel zijn dat ze onder de kering zijn gaan roesten en door de roest
(kan je zien door de kering iets aan de kant te doen) gaan ze niet soepel
meer terug waardoor de blokjes tegen de schijfen blijven gedrukt.
als dat zo is moet je er nieuwe zuigers in laten zetten

je kan je zuigers ook terug drukken door er een lijmklem
op te zetten even 1 blokje verwijderen
en dan de zuiger zo terug doen door de lijmklem
in te draaien, makkelijk maar werkt altijd

succes
groetjes