Kruimelpad
Remmerij
RE: Remmerij
Ingediend door MEANY op zo, 21-01-2007 11:37
En ontvangen . Ik hoor het verder wel.
- Login of registreer om te reageren
Hoe heb je ontlucht?
Opties:
- niet goed ontlucht (nog lucht ergens in remleidingen)
- slangen verstopt
- remleidingen ergens lek
- hoofdremcilinder versleten
- Login of registreer om te reageren
Heb je achter de remmen wel gesteld? Oftewel, heb je de remschoenen tot bijna tegen de trommel gedraaid.
- Login of registreer om te reageren
Guantia79 schreef:
Hoe heb je ontlucht?
Opties:
1 niet goed ontlucht (nog lucht ergens in remleidingen)
2 slangen verstopt
3 remleidingen ergens lek
4 hoofdremcilinder versleten
1. Er kwam uit alle 4 de ontluchtingsnippels een straal olie zonder lucht.
2. Zou kunnen, maar dan moet ik volgens mij toch wel druk opbouwen
3. Nope, geen spoor van lekkage, ook niet achter de trommels
4. Heb deze uit elkaar gehad en alles ziet er puik uit.
Erikje":3w585r8n]Heb je achter de remmen wel gesteld? Oftewel, heb je de remschoenen tot bijna tegen de trommel gedraaid.[/quote:3w585r8n]
Yep, gedaan op alle 4 de wielen
Andere suggesties zijn welkom.
- Login of registreer om te reageren
Heb je volgens haynes ontlucht? Volgorde is redelijk belangrijk. Er komt altijd olie uit (als deze niet op is) alleen de vraag is: zitten er nog belletjes in de olie of niet.
Slangen kunnen zo verrot zijn dat ze gewoon meerekken zodat je dus geen druk opbouwd.
- Login of registreer om te reageren
hoofdrem cilinder uit elkaar gehad en ziet er puik uit...
zit ie weer goed in elkaar????
- Login of registreer om te reageren
Guantia79 schreef:
Heb je volgens haynes ontlucht? Volgorde is redelijk belangrijk. Er komt altijd olie uit (als deze niet op is) alleen de vraag is: zitten er nog belletjes in de olie of niet.
Slangen kunnen zo verrot zijn dat ze gewoon meerekken zodat je dus geen druk opbouwd.
Yep, via Haynes gedaan. Zoals gezegd, 4 mooie luchtvrije straaltjes.
En als de slangen ergens verstopt zitten, zou ik naar mijn bescheiden mening op minimaal 1 van de cilinders geen olie moeten hebben.
Red Flame":2senmpja]hoofdrem cilinder uit elkaar gehad en ziet er puik uit...
zit ie weer goed in elkaar????[/quote:2senmpja]
Ook dat, netjes gedaan zoals vriend Haynes zegt.
- Login of registreer om te reageren
Ok, de afgelopen dagen weer aan het klooien geweest. Van diverse kanten het volgende advies gekregen en uitgevoerd: alle nippels openzetten, en het systeem door laten lopen (onder invloed van de zwaartekracht), terwijl het reservoir vol gehouden wordt. In mijn ogen kan er nu dus geen lucht meer in het systeem zitten.
Echter, nog steeds geen enkele druk op het pedaal. Blijft de HRC als enige over, of zijn er nog meer mogelijke oorzaken?
- Login of registreer om te reageren
Wat je misschien nog kan proberen is om de leidingen van je HRC af te halen en dan de aansluitingen met je vingers dicht te houden. Bouwt hij dan druk op je vingertjes op dan is die goed. Geen druk = kapotte HRC.....
Succes verder!
René
- Login of registreer om te reageren
Done, HRC bouwt netjes druk op bij het intrappen, en omgekeerd trekt hij vaccuum bij het loslaten van het pedaal.
Nu weet ik het dus echt niet meer, als er iemand nog opties heeft, hoor ik dat graag.
Alvast bedankt.
- Login of registreer om te reageren
Dan misschien toch een kapotte cilinder misschien.
Weet alleen ff niet zo snel een manier te vinden hoe je dat kan controleren. Je zou drie wielen vast moeten zetten en dan kijken of de laatste heen en weer gaat.
Een heel vaag probleem in iedergeval.... Houdt ons op de hoogte!
René
- Login of registreer om te reageren
wat guantia bedoelde vind ik ook het controleren waard.
laat iemand eens goed remmen, en controleer je slangen.
worden deze niet opgeblazen, waardoor je gewoon door je rem heentrapt.
je slangen kunnen wat oud en gaar zijn waardoor ze niet stevig genoeg zijn.
- Login of registreer om te reageren
Na veel geklooi is het gisteren toch redelijk gelukt. Na de nodige rondjes ontluchten heb ik het eindelijk voor elkaar dat het systeem toch druk opbouwd. Vraag me nou niet wat ik er precies aan gedaan heb, noem het maar puur geluk.
Ik laat ze trouwens in de garage (voor de APK) nog wel even kijken om zeker te weten dat de remmen goed zijn, daar wil je tenslotte geen risico mee lopen.
- Login of registreer om te reageren
Pascalw,
Dat is dus gewoon het probleem dat er door het gehele systeem lucht heeft gezeten.
Lucht is vaak een groot probleem om er uit te krijgen.
Heb je er ook al mee gereden?
Zo ja, remt ie nu ook een beetje of is het ....?(vul daar zelf iets in
- Login of registreer om te reageren
Ik heb er gisteren een kleine proefrit mee gemaakt, en dat ging wel goed. Heb alleen het gevoel dat de druk nog niet genoeg is om door de keuring te komen, maar dat regelen ze bij de garage maar (of ik ga er zelf nog even aan zitten)
- Login of registreer om te reageren
Klinkt mij nog steeds heel erg in de oren als een probleem met de remslangen....
- Login of registreer om te reageren
Guantia79 schreef:
Klinkt mij nog steeds heel erg in de oren als een probleem met de remslangen....
Dat kan, maar als er ergens een slang verstopt zou zitten, kan ik mijns inziens nooit op alle 4 de wielen een mooi straaltje remvloeistof (zonder lucht) krijgen.
- Login of registreer om te reageren
Het hoeft ook niet verstopt te zitten, maar de slang kan opbollen (uitrekken) als hij wat ouder wordt. Daardoor komt de remdruk niet over op de remcilinder. Gevolg => geen/weinig remdruk.
- Login of registreer om te reageren
Guantia79 schreef:
Het hoeft ook niet verstopt te zitten, maar de slang kan opbollen (uitrekken) als hij wat ouder wordt. Daardoor komt de remdruk niet over op de remcilinder. Gevolg => geen/weinig remdruk.
dat wou ik net zeggen!
- Login of registreer om te reageren
OOps, nu snap ik pas wat er bedoeld wordt Thanx.
Morgen dan maar eens op zoek gaan naar de slangen, heb tot nu toe alleen metalen remleidingen gezien.
- Login of registreer om te reageren
FrostiE_999 schreef:
Achter je voorwielen kan haast niet missen!
Ok, thanx. Zijn dit de enige flexibele slangen, of zitten er nog meer verstopt?
- Login of registreer om te reageren
Ik dacht dat dat de enigste waren.
Vaak zie je er niet aan dat ze kapot zijn, maar dat wil niks zeggen (spreek uit ervaring)
- Login of registreer om te reageren
Ook aan de draagarmen bij de achterwielen zit een stuk flexibele rubber leiding. Dit is om de schommeling van je wiel op te vangen, net als aan de voorzijde. Zitten aan de bovenzijde van de draagarm.
- Login of registreer om te reageren
FrostiE_999 schreef:
Vaak zie je er niet aan dat ze kapot zijn, maar dat wil niks zeggen (spreek uit ervaring)
Dan maar preventief vervangen, zekerheid voor alles.
(b)engeltje":131i8ecy]Ook aan de draagarmen bij de achterwielen zit een stuk flexibele rubber leiding. Dit is om de schommeling van je wiel op te vangen, net als aan de voorzijde. Zitten aan de bovenzijde van de draagarm.[/quote:131i8ecy]
Horen deze ook bij het remsysteem? Lijkt me niet, maar kan me vergissen
- Login of registreer om te reageren
Het remsysteem bevat vier flexibele leidingen. Twee voor en twee achter. Ze zijn flexibel om de wielbewegingen op te kunnen vangen, een vaste leiding zou breken.
- Login of registreer om te reageren
Guantia79 schreef:
Het remsysteem bevat vier flexibele leidingen. Twee voor en twee achter. Ze zijn flexibel om de wielbewegingen op te kunnen vangen, een vaste leiding zou breken.
Cheers, kan ik morgen weer aan de gang.
Keep you posted.
- Login of registreer om te reageren
Pascal.
Hoe is het afgelopen met je remmen. Als ik je verhaal zo lees denk ik het zelfde probleem te hebben.
Alles diverse malen ontlucht en bijna geen remdruk na een aantal malen pompen komt het pedaal omhoog.
Rem ik na een paar minuten weer onderin.
Ik hoor graag hoe het jou vergaan is.
Groet
Leon
- Login of registreer om te reageren
Leon,
uiteindelijk is alles goedgekomen. Ik kan je aanraden eerst goed te kijken of je remcilinders niet lekken, bij mij bleken ze LV te lekken/zweten. Verder is het een kwestie van stug volhouden tot echt alle lucht eruit is.
Succes ermee.
- Login of registreer om te reageren
ik weet na veel gelazer (lees: nieuwe HRC, deel nieuwe leidingen, achter nieuwe cilinders, voor 2 nieuwe, 4 slangen, en een aantal liters remvloeistof, afstellen zowel voor als achter en wat uurtjes werk) nog niks meer dan ervoor. dus nog steeds na 2 keer trappen pas druk. ik denk dat ik hem naar de APK duw en daar het probleem laat oplossen .
- Login of registreer om te reageren
Goeiedag
Ik heb een mini chelsea 1000cc van 1986 met trommelremmetjes rondom. Mijn probleem is nu dat ik pas na 2 keer pompen voldoende remdruk heb om te kunnen stoppen. Bij gewoon induwen staat mijn pedaal bijna op het verste punt en kom ik als ik traag rijd wel stil, maar dit is zeker niet voldoende om normaal te kunnen rijden. Bij twee keer pompen stopt de auto perfect en heb ik met het rempedaal halverwege ingedrukt genoeg druk.
De remmen zijn goed afgesteld via de stelschroeven en alles is volgens mij goed ontlucht (op de gewone manier met pedaal induwen enzovoorts en met druk te zetten op het remvloeistofreservoir).
Ook de hoofdremcilinder is ontlucht, zat zelfs geen lucht in.
Als ik druk heb (na twee keer pompen) blijft die druk en wordt mijn pedaal dus niet verder ingedrukt. Ik heb horen zeggen dat dit een teken is dat er niets mis is met mijn hoofdremcilinder. Klopt dit?
Want zo'n hoofdremcilinder vervangen als het niks uithaalt vind ik iets te veel geld weggegooid.
Heeft iemand een idee wat er hier mis kan zijn en wat ik er dan best aan doe.
Alvast bedankt en met vriendelijke groeten
Bart
- Login of registreer om te reageren
Het Bart,
Je hebt kans dat de cilinders in je trommels lek zijn. Doordat je twee keer moet pompen bouwt zich daar voldoende druk op. Het kan zijn dat de rubbertjes die daarin zitten niet helemaal goed meer zijn.
Is te controleren door de trommels eraf te halen en de rubbers, die de cilinders afdekken, een op te lichten. Is het daaronder nat, dan heb je een lekke cilinder.
Voor een klein bedrag zijn deze te halen bij de hiernaast aangegeven sponsoren. Eventueel natuurlijk ook bij een gewone materialenzaak.
Groeten, Bram
- Login of registreer om te reageren
oke ik heb hier ook een probleem met mijn remmerij.
Ik kwam pas tot de vaststelling dat mijn achterremmen eigenlijk niet goed meer namen. Dus heb ik deze afgesteld en toen gingen ze even goed. Tot ik tijdens het rijden opeens mijn pedaal verder moest induwen.
Cilindertjes waren gesprongen. Dus die dan nieuw gestoken. En ja wat denk ja ... nog steeds niet goed op de remmentestbank.
Dus ik dacht ja misschien dan ook maar nieuwe remschoenen (misschien zijn ze vochtig geworden)
Steek ik vandaag mijn andere remschoenen en wat denk je ? :s ik kreeg gewoon mijn remtrommel er niet meer op. Zelfs niet als ik ze helemaal op het minimum had gezet. Echt raar.
Men stelnok is ook naar de kloten dus die moet er deze week nieuw in.
maar ik kan er niet meer aan uit? Iemand een idee?
grtz
p.s.: na eventjes verder te zoeken op het forum heb ik al gevonden dat ik de remschoenen verkeerd had gemonteerd. Ik wist niet dat je ze moest spiegelen. Maar ja .... dan nog vind ik het raar dat ik met het vervangen van die cilindertjes al niet gewoon goede remmen had.
- Login of registreer om te reageren
Volgens mij lopen hier 2 onderwerpen door elkaar; voor en achter....
Voor de mensen die 2x moeten trappen om voldoende druk te hebben, hebben jullie de kleine veertjes die de cilinders voor tegen de remschoen aanhouden wel gemonteerd? Hier had ik in het begin ook ff een foutje.
Groet ron
- Login of registreer om te reageren
@MEANY Done, HRC bouwt netjes druk op bij het intrappen, en omgekeerd trekt hij vaccuum bij het loslaten van het pedaal.
Ik lijk het zelfde probleem te hebben, en heb de HRC nu ook uitgebouwd. Mijn HRC bouwt ook wel wat druk op, maar het is niet heel veel. Hoeveel moet dit ongeveer zijn, moet hij je vinger echt vast zuigen bij het loslaten?
Ik heb een type 2 remcilinder volgens Haynes.
Ik ben namelijk ook aan het twijfelen de HRC te reviseren, omdat ik ook geen druk kreeg op mijn systeem, ná lang ontluchten.
Mijn remslangen zijn wel ook oud, en deze voelde je een klein beetje opzetten bij het intrappen. Is dit normaal, of mag je helemaal niks merken?
Groet,
Peter
- Login of registreer om te reageren
Als je twijfelt over die slangen zou ik ze vervangen. Volgens mij is het niet de bedoeling dat je aan de buitenkant iets ziet of merkt als ze onder druk staan.
- Login of registreer om te reageren
Ik heb de HRC uit elkaar gehad, en deze zag et nog redelijk uit. Leek niet versleten, en heb hem dus weer in elkaar gezet.
Verder heb ik hem weer ingebouwd en de boel ontlucht dmv het hulpmiddel dat je op het ventiel van een autoband kan aansluiten. Alleen het vreemde is, bij de achterwielen werkt het ontluchten wel op deze manier.. maar bij de voorwielen krijg ik geen stroming bij de ontluchtingsventielen.
Iemand een Idee hoe dit kan?
Ik heb al vanalles geprobeerd. Ook als ik de flexibele remleiding los draai komt er nauwelijks remvloeistof uit. Bij het verdeel ventiel stroomt de vloeistof wel langs de daar los gedraaide koppelingen.
Graag wat Hulp!?
Alvast bedankt,
Grt, Peter
- Login of registreer om te reageren
als je die flexibele leidingen loshaalt aan de kant waar ze aan de body zitten (dus niet aan de kant van het wiel) komt er dan wel olie uit de leiding?
Dan zijn waarschijnlijk je flexibele leidingen verstopt, komt vaker voor. Dus vervangen die dingen!!
- Login of registreer om te reageren
RE: Remmerij
Ingediend door Martien op ma, 12-07-2010 23:21
Hallo allemaal, ik heb bij een Mini 1100 speciaal rondom trommel ook heel veel problemen met ontluchten gehad, weken mee bezig geweest, alle was nieuw cilinders hoofremcilinder remvoering remslangen enz, op het laatst het probleem op laten lossen bij de Mini specialist [bedrijfsnaam], remvoering achter was niet goed !!!! hiervoor zijn drie leveranciers, de juiste remvoering netjes ingeschuurd en geplaats en proobleem was opgelost.
- Login of registreer om te reageren
RE: Remmerij
Ingediend door MEANY op zo, 21-01-2007 11:25
Allereerst, ik heb me al suf gezocht, maar mijn probleem kwam ik eigenlijk nergens tegen.
Ok, de remmen. Achter 2 nieuwe cilindertjes gestoken en de boel gaan ontluchten. Na verloop van tijd geen lucht meer in het systeem, maar ook geen drukopbouw. Erg vreemd. De HRC gedemonteerd, schoongemaakt (vooral het recervoir) en het hele boeltje weer terug. Heel het feest begon weer van voorafaan met helaas hetzelfde resultaat.
Ik denk dat ik iets over het hoofd zie, wie-o-wie kan mij een duwtje in de juiste richting geven?
Type; zie onder