remontluchtingsnippel vs. smeernippels

RE: remontluchtingsnippel vs. smeernippels

Na wat lezen op het forum dacht ik ook maar eens de vetspuit ter hand te nemen. Nu kwam ik echter tot de conclusie dat er verschillende maten nippels verspreid zitten onder de Mini.

Klopt het dat de grotere nippels voor de remontluchting is en de kleinere (7mm) nippels voor het vet?

Ik heb al gezocht op het forum, maar kon hier niets specifieks over vinden.

RE: remontluchtingsnippel vs. smeernippels

koop een onderhoudsboek en je weet precies welke nippels je moet hebben :)

Je remklauwen hoeven echt geen vet te krijgen :P

RE: remontluchtingsnippel vs. smeernippels

Ontluchtingsnippels zitten op je remklauwen en remtrommels...

Smeernippels zitten op je fusees en op de draagarmen...

Als jij trouwens je vetspuit op die smeernippels krijgt ben je een knappe... :P

RE: remontluchtingsnippel vs. smeernippels

Wat ik me afvraag is waarom de achterkant dan kleinere ontluchtingsnippels hebben dan de voorkant? Is daar een logica voor?

RE: remontluchtingsnippel vs. smeernippels

Heeft volgens mij puur met het gat/draad van de klauw/trommel te maken. Hoe groter het gat, hoe groter de nippel.
Je kunt op die nippel een slangetje aansluiten om de olie netjes af te voeren...

Daar kun je het onderscheid ook wel mee maken tussen smeernippels en ontluchtingsnippels.
Ontluchtingsnippels hebben een soort kraag, smeernippels hebben een bol waar de vetspuit op klikt.

Smeernippel:


Ontluchtingsnippel: