Kan van alles zijn, maar begin eerst maar eens met een controle van het remvloeistof niveau. Het lijkt op lucht in de leiding door een te laag niveau. Een keer de vloeistof verversen kan ook zeker geen kwaad.
- Login of registreer om te reageren
Kan van alles zijn, maar begin eerst maar eens met een controle van het remvloeistof niveau. Het lijkt op lucht in de leiding door een te laag niveau. Een keer de vloeistof verversen kan ook zeker geen kwaad.
Wat Ton zegt; bijvullen en ontluchten is de eerste stap.
Mocht je een vochtig pedaal hebben en bij nadere inspectie hangt er remvloeistof aan je pedalenbak dan is vervanging waarschijnlijk noodzakelijk.
De HRC die je dan moet hebben is de GMC227, gele band.
we hebben de remmen ontlucht, reservoir bijgevuld maar het probleem is er nog steeds. Er lekt ook nergens remvloeistof..is de hoofdremcilinder misschien versleten?
Ik heb het nu ook 3 keer gehad heel vreemd!
Inmiddels me hoofdremcilinder gereviseerd, en het probleem is niet opgelost..
Binnenkort de hele remmerij maar eens heel goed nakijken en ontluchten, misschien ergens een lek?!
Tobias schreef:
we hebben de remmen ontlucht, reservoir bijgevuld maar het probleem is er nog steeds. Er lekt ook nergens remvloeistof..is de hoofdremcilinder misschien versleten?
Ook op de goede manier ontlucht? Dus van achter naar voren toe? Volgorde: Links achter/Rechts achter/Links voor/Rechts voor. Nergens geen lek in de remcilinders zelf?
En als je het reservoir hebt bijgevuld, betekend dat imho dat je ergens een lek hebt, normaal gesproken hoef je deze niet bij te vullen, want het is een gesloten systeem.
Succes,
Maurice
Heb je ook al een achterremtrommel er af gehaald, om te controleren of je remcilinders niet lekken.
bedankt voor de tips!
Ik ga het is op die manier proberen!
Had wel al een beethje gezocht op internet, naar de verschillende aansluitingen en routes van de remleidingen, wat dus per model verschilt?
Mijn mini is van 88 met voor de 8,4 disk brakes, de HCR is met gele band.. hebben jullie een idee welk remleidingschema hiertoe behoort?
lijkt mij niet aan de hoofdremcilinder te liggen.. als hier de primaire cup van versleten zou zijn zou je lucht in heel je systeem krijgen geloof ik.. dus ook rechts achter..
Allereerst een tip:
[i:12jtxmng]spendeer geen geld of moeite aan een revisiesetje voor een HRC of slave (hulpcylinder).[/i:12jtxmng]
Binnen een jaar heb je meestal het probleem weer en een verroeste of ingepitte cylinderboring fix je echt niet met een schuurpapiertje of Scotch Britelapje.
Eigenlijk is ophohnen dan de oplossing, ware het niet dat je dan een overmaat revisieset nodig hebt (want de zuiger moet dan ook groter zijn..).
Gewoon vervangen die handel: de hulp- of werkcylinder van de koppeling kost iets van 3 tientjes, de HRC meestal nog geen 100 euro.
Geloof me: je wilt geen gezemel met je remmerij hebben, gewoon nieuw spul erop!
De problemen die zowel de TS als latere 'inhakers' op dit topic hebben zijn IMHO allemaal terug te herleiden tot een kapotte / intern lekke hoofdremcylinder (HRC).
Demonteer dat ding, tis effe pielen onder het dashboard met die split- en borgpen, of kijk met een zaklamp en spiegeltje in het gootje achter/onder je pedalen (door het gat in je pedalenbak dus): als dat nat is van de remolie weet je al voldoende -> vervangen!!
We zijn weer aan het rotzooien geweest, geen vloeistof onder de remcilinder maar hij maakt wel een best hard puffend geluid, alsof je de ventiel van een fietsband een beetje losdraait
Dan issie intern lek, iets wat je van buiten nauwelijks kan zien -> vervangen
wat als de HRC net nieuw is maar het ontluchten wil niet lukken? hij lijkt zich niet te vullen met vloeistof, hoe groot is de kans dat de ingangen vanaf het reservoir verstopt zitten? en anders is het zoals eerder genoemt, gewoon proberen te ontluchten vanaf rechtsachter?
dat is het punt, er komt amper vloeistof uit de hrc, uit de onderste uitgang komt nog wel iets, maar boven in niets, toch bouwt hij wel een klein beetje voelbare druk op, maar dit is minimaal
het gaat trouwens om een mini met 4 remtrommels, maar dit zou niet van invloed zijn voor de HRC. Hoe groot is de kans dat de ingang van de hrc verstopt zit?
groet
Oke, ik heb een nieuwe hrc besteld bij longbridge, en vandaag wilde ik hem monteren.
Wat blijkt nu, de onderste schroefdraad waar de koperen pijp in gaat is 12 mm terwijl bij mijn originele beide schroefdraden 12 mm zijn.
Hoort dit? of moet ik hem terugsturen?
Dit heb ik gevonden, dus kennelijk moet ik een conversie set hebben.
Is het niet makkeijker om gewoon een grotere wartel onder er op te zetten? 12 mm in plaats van 10?
Dan kan ik namelijk gewoon mijn oude koperleidingen behouden, hier is niks mee mis dus vervangen zou zonde zijn..
wat denken jullie? zijn deze wartels los verkrijgbaar?
aaaaaaahhhhhhh je bedoeld dat er 2 verschillende diameters opzitten, dat was uit je eerste post niet te halen...
ff langs een automaterialenboer, die hebben dat wel liggen...
Inderdaad: de remleiding die moet worden voorzien van een andere nippel even demonteren en losnemen, en dan naar een automaterialenzaak of garage die je er een andere 12mm nippel op kan felsen.
Nippel kost een eurootje, felsen misschien 5.
Daarvoor zou ik geen andere remleidingset kopen...
Sorry, ik was half aan het sleutelen en aan het typen..:p nippel daar gaan we achteraan!
RE: Rempedaal trapt opeens door?
Ingediend door Tobias op wo, 17-08-2011 02:15
Ik heb het volgende probleem, 95 procent van de keren dat ik rem remt de mini perfect.
Heel af en toe echter, dan kan ik het rempedaal helemaal doortrappen tot zijn eind en dan blokkeert alleen het rechter achterwiel..de rest van de wielen doet niks.
Wat kan dit zijn? hoofdremcilinder?
Het lampje op het dashbord flikkert ook af en toe, maar dit heeft ie altijd al gedaan..ook voordat dit probleem zich voordeed.
Het is een mini 1000 uit 1983
Dankjewel alvast!