Heb je de remleidingen en slangen al eens nagekeken? Als deze slecht zijn kan het zijn dat de remolie en wel door kan maar omdat ze poreus zijn niet terug! (ik heb dit eens met mijn koppeling gehad)
- Login of registreer om te reageren
Heb je de remleidingen en slangen al eens nagekeken? Als deze slecht zijn kan het zijn dat de remolie en wel door kan maar omdat ze poreus zijn niet terug! (ik heb dit eens met mijn koppeling gehad)
Bij mij kwam het koppelingspedaal (na lang stilstaan) niet meer omhoog. Dat was niet de veer maar het pedaal was "vastgerot" op de as.
Toen ik dat alles had losgehaald en gesmeerd was alles weer als nieuw.
Dennis
ja ik denk dat ik dat ook maar eens ga doen vanavond... even smeer kopen en dan alles los maken.. remmen is best belangrijk
nog meer tips zijn welkom
en de leidingen zijn naar mijn weten wel in orde, ik zal ze ook nog even nakijken vanavond..
als de as (waarop de pedalen draaien) echt vast zit, kan het makkelijk zijn de hele 'pedal-box' los te halen ...
zie ook:
http://www.ime.org.uk/ime/p/pedalbox_splitpins.html
veel succes !
BTDT,
Theo van den Bogaard
is bemoedigend dat verhaal ahum.. haha ik probeer het wel eerst alleen ff met het rempendaal los halen enzo..
ok gisteravond dus geprobeerd de boel te smeren en los te maken maar niets hielp, ik denk dan toch echt dat die veer lam is.. of er is iets niet goed een stukje verder het schutboard in waar je amper bij kan..
kan een rotte remcillinder dit ook veroorzaken? en wat zit er nog verder in het schutboard? wat je bijna niet kan zien en bijna niet bij kan :-)
hmmzz
heb je de veer van het pedaal afgehaald ? hoe makkelijk kreeg je dat 'haakje' los ? als de veer niet goed gemonteerd is werkt 'ie natuurlijk niet (zoals het hoort) - anders kan 'ie eigenlijk alleen maar kapot/gebroken zijn ..
verder zit de pedaal recht op/onder de remcilinder, daar zit ook een veer in die de zuiger weer naar beneden moet drukken.
groetjes,
Theo van den Bogaard
nee ik heb de veer er niet af gehaald omdat ik de mini nog moest verplaatsen en niet zeker wist of ik alles weer in elkaar kreeg..
maar het is een mini uit 1973, de veer die er op zit i er eentje die om een as heen zit, het ene pootje zit onder de poot van het rempendaal geklemt en het andere pootje zit bovenin ergens vast geklemd..
en de veer waar jij het over hebt.. die de cilinder naar beneden moet drukken.. waar zit die want ik kan die niet vinden?.
de veren zijn nog niet zo gauw verrot of lam. volgens mij zit de as waar het pedaal op draait vast geroest.meestal is er dan ook een water of remvloeistof lek (geweest).soms zit het zo vast dat de as meedraait en als het koppeling pedaal wordt ingedrukt dat het rempedaal meegaat vooral als hij jaren heeft stilgestaan.uitbouwen en schoonmaken is de beste remedie. de rest is lapwerk.de veer die de zuiger naar beneden drukt zit IN de remcylinder
zie ook:
http://www.minimania.com/web/CatPage/9- ... atalog.cfm
de veer voor de pedalen is nr 5;
de as (nr 4) zit aan 1 kant met een moer geborgd, maar de andere kant is een, niet helemaal rond, plaatje .. daar krijg je bijna geen grip op, zeker als het vet in de busjes/pedalen hard is geworden / vastgeroest o.i.d. .. bij mijn '71 Van heb ik dus de hele box losgemaakt om er goed bij te kunnen, en goed schoonmaken; zoals knutsel terecht zegt, doe het nu en doe het goed .. het zijn wel je remmen !
als je de pedalen los hebt, en deze in zo'n staat verkeren, kan ik je bijna verzekeren dat zowel je hoofdremcilinder als je hoofdkoppelingscilinder ook aan revisie toe zijn .. en dat kan je dan gelijk mooi meedoen omdat je pedalen er al af zijn ;-)
succes,
Theo van den Bogaard
hmm zoals gewoonlijk word het weer meer werk dan je had gewild en gehoopt.. maar ja binnekort komt de mini in een loods te staan en kan ik hem daar uit elkaar halen wat ik wil.. :-)
bedankt voor de info alvast!! ik koop gewoon een nieuwe veer.. maak alles schoon.. en mischien revie setjes voor de cillinders
Als het niet in de as zit, moet het haast wel in de hoofdremcylinder zitten. Als daar roest in zit, kan de zuiger (en dus ook het pedaal) niet soepel meer bewegen en wordt het vervangen of reviseren. Je zou dan ook problemen moeten hebben met de remwerking.
De veer aan het pedaal gaat vrijwel nooit stuk en is zo sterk dat die het pedaal altijd wel moet terugtrekken.
behalve als het dus ergens vast zit.. remmen doet de mini wel alleen niet echt super.. ik moet flink doortrappen (geen bekrachtiger) maar volgens mij moet ik teveel duwen om hem goed te laten remmen, ik denk dat ik maar een revisie setje ga kopen voor mijn hoofdrem cillinder.. of een nieuwe.. ff kijken of het betaalbaar is..
zwarte rommel
waarschijnlijk (is)zijn er rubber(s) vergaan of gedeeltelijk opgelost
ook de flexibele slangen zijn wat mij betreft verdacht (subframe -> wielen, of achter naar de draagarmen)
revisiesetjes zijn zeer betaalbaar (alleen wat rubbertjes en ringetjes)
voor de zekerheid toch die as even loshalen en van nieuw vet voorzien (gaat je koppelingspedaal wel goed ? zelfde as, zelfde veer)
HTH,
Theo van den Bogaard
hey theo
ja de koppeling gaat wel goed, en over die zwarte troep.. ik hoop niet dat het zo erg is dat alles van binnen kapot is.. alleen de achterremmen hadden die zwarte troep, de voorremmen waren prima in orde..en ik heb tot nu toe nergens lekkage.. ik heb al een revisie setje "besteld" is dat een beetje zelf te doen dat reviseren?..
Dat is best goed zelf te doen. Maar een hoofdremcilinder bij een sloop van een mini afhalen is misscien sneller en goedkoper.
Kies er dan wel 1 die nat staat... anders heb je weer uitgedroogde rubbers...
ik had het met mijn eerste mini, had toen de remslangen en de wielremcilinders meteen maar vervangen. Gedeelte voor was ook goed... Hij remde toen weer prima. Maar als je hoofdremcilinder eraf is moet de veer op de pedalbox zo sterk zijn dat die makkelijk je pedaal omhoog trekt. maar gaan je koppelingspedaal en je rempedaal niet door dezelfde veer omhoog?
Yep, werken op dezelfde veer. Ik denk dat gewoon even de hele as moet verwijderen. Bij mij was het rempedaal ook vrij te bewegen en het koppelingspedaal zat muurvast.
Dennis
ja de veer is het zelfde maar ik kan mijn koppeling wel gebruiken en die komt ook netjes terug.. maar het gas pendaal niet.. dus ik zal maar die hoofdremcillinder vervangen of reviseren..
hmm dan moet ik ff opzoek naar een passende hoofdremcillinder.. ik hoop dat deze oude type cillinders een beetje te vinden zijn :-)
Even een oude topic terug bovenhalen.
Toevallig ook bij een innocenti maar dan ééntje van 74.
Rempedaal komt ook niet meer uit zichzelf naar boven.
Remcilinder al losgehaald en het zit blijkbaar in de pedaal.
Het is een automaat dus er is geen koppelingspedaal aanwezig.
Heb hem al ingespoten met kruipolie maar dit geeft tot nu toe geen resultaat.
Veer lijkt mij ook nog goed.
Dus waarschijnlijk wel roest op het asje.
Wordt dus demonteren en opkuisen!!
RE: rempendaal komt niet terug..
Ingediend door ShiniGami op wo, 10-08-2005 23:02
hallowww luitjes
ik ben bezig met mijn innocenti uit 73 op te knappen en vandaag even de remmen ontprut/ontlucht.. jezus wat kwam daar een zwarte rommel uit zeg!!! echt niet normaal meer..
maar ik heb een vraag.. mijn rempendaal komt niet terug omhoog als ik hem intrap, waar o waar zou hij vast kunnen zitten? is die veer die er op zit niet goed meer? of zit mijn pendaal vast geroest ofzo? het is al een oude mini en hij heeft een hele tijd stil gestaan voordat ik hem kreeg.. hij rijdt nu wel weer.. maar heb nu een probleem met mijn rempendaal.. :-) wie heeft een advies..
tnx!