controeer je hele remsysteem eerst of je geen lekke remslang of remcilinder hebt... dus achter trommels openmaken, en verder goed kijken...
- Login of registreer om te reageren
controeer je hele remsysteem eerst of je geen lekke remslang of remcilinder hebt... dus achter trommels openmaken, en verder goed kijken...
Als de remschoenen achter niet goed opgesteld zijn houd je een vrij grote vrije slag in het pedaal, tijdens het remmen moeten dan eerst de schoenen over een te grote slag verplaatst worden wat ten koste gaat van een hoger hard pedaal.
Ingediend door Artisan op zo, 25-09-2011 12:11
aaahja was ik ook nog vergeten te zeggen. de remmerij vanchter is nieuw, nieuwe pompjes, nieuwe remschoenen en heb alles afgesteld. Handrem gaat op met 2 à 3 klikjes. Dus de schoenen zouden ook goed moeten staan.
Klinkt inderdaad als een afstelprobleem.
Zijn de trommels nog wel glad, dus zonder groeven, en de schoenen goed-om gemonteerd ?
André
Ingediend door Artisan op ma, 26-09-2011 22:51
Er zijn geen overdreven grote groeven in de remschoenen en alles is op de correcte manier gemonteerd.
je handrem kan wel kloppen maar als ie niet goed is afgesteld boven bij stelschroef dan kun je het probleem evengoed hebben.eerst de rem afstellen en dan de handrem.
Ik vermoed dat de HRC of de bekrachtiger zelf, versleten/lek. Dat gaat altijd gepaard met de symptomen die jij vernoemd (vaker pompen voordat er echt druk is). Hij hoeft overigens nog niet echt te "lekken", het kan zijn dat de rubbertjes in de cilinder versleten zijn en de vloeistof dus niet meer voldoende kan verplaatsen. Voor een paar tientjes heb je al een revisiesetje, dat scheelt weer.
Ik heb soortgelijk probleem net bij mijn motor gehad (GS 550), heb ontlucht totdat ik een ons woog maar kwam geen verbetering in. Daar moest ik ook twee keer pompen voordat ik echt druk had, bij één keer remde hij wel maar viel wel tegen dan.
Zit overigens de vacuüm slang van de bekrachtigen nog wel goed aangesloten, en niet lek?
Groeten,
Arthur
reviseren zou ik niet doen daar de cilinder vaak ovaal is en je het probleem weer terug krijgt.
RE: remprobleempje
Ingediend door Artisan op zo, 25-09-2011 11:49
Heb een mini 1300 cooper carbu uit '91: dus met schijven voor, trommels achter en rembekrachtiging.
Het probleem is dus het volgende:
Als ik wil remmen en ik duw de pedaal in heb ik pas een beetje remdruk helemaal op het einde. Als ik dan een 2de keer pomp dan remt de mini perfect.
Wat heb ik al gedaan om het probleem te verhelpen:
- tot 2 maal toe de remmen ontlucht, de eerste keer kwam er een hoop lucht uit, dus dan dacht ik ok dat zal het wel geweest zijn.
dus ik test het -> terug hetzelfde probleem. dus ontlucht het hele systeem een 2de keer, er komt geen lucht uit de leidingen. Test 2 geen succes, nog steeds hetzelfde probleem.
( Heb het remsysyteem op de correcte manier ontlucht. verste wiel eerst: links achter, rechts achter, links voor en rechts voor)
als ik nu een paar keer op de rempedaal druk dan blijft deze hard en zakt de pedaal ook niet door en blijft op dezelfde plaats hangen.
persoonlijk dacht ik aan een versleten hoordremcilinder of lucht in de HRC (Als iemand mij even kan uitleggen hoe ik het best men HRC ontlucht, heb der HRC met een groene band). Ik dacht zal het eerst eens even hier vragen voor ik een kostelijke aankoop doe.
Mvg
Timothy