Zoals ik het lees..4 trommels en geen bekrachtiger dus..?
Wel zou ik de remslang rechtsvoor OOk vervangen..kan verkankeren aan de binnenzijde..[oplossen van rubber in de slang..niet te zien aan de buitenkant..niet lekken..wel slecht zijn.]
Gevolg: de slang laat heel weinig [geen] vloeistof door naar de clinders of terug naar de hrc..
Heb ik ooit gehad en ook dagen aan het tobben geweest met dezelfde klachten..
p.S. dit soort dingen altijd l+r vervangen..niet 1 kant en de ander niet..doe je met je remblokken of schijven ook niet [hoop ik].
Trommels niet te ver uitgesleten?
Rij richting stellen verhaal neem ik aan dat dat bekend is..[lees dat juiste volgorde is aangehouden,maar ik vraag het toch even..]
Voor de rest sta ik open voor suggesties van andere op dit onderwerp..
- Login of registreer om te reageren
RE: Remproblemen..
Ingediend door XeroBas op zo, 05-12-2010 17:59
Beste minivrienden.
Ik ben nu 2 weken aan het martelen met het remsysteem van mijn hle1000 uit 83.Via de zoekfunctie ben ik een behoorlijk stuk verder gekomen alleen mijn specifieke probleem heb ik niet kunnen vinden.Ik zal even in volgorde vertellen wat er gebeurd is.Het probleem begon toen ik meerdere malen moest pompen om druk te krijgen. Ik heb vervolgens de hrc ontlucht, in de juiste volgorde de remcilinders en de stelnokken afgesteld.Tijdens bovenstaande werkzaamheden kwam ik er achter dat de remvoeringen versleten waren en ik 3 lekke remcilinders had.Deze zijn uiteraard toen ook vervangen maar helaas geen verschil.Vervolgens ontdekte ik een lekke remslang linksvoor, ook vervangen. Vandaag opnieuw het afstel/ontluchtverhaal gedaan en jawel ik heb een keihard pedaal en de remdruk blijft zowaar, ook een uur later. Dan kun je stellen dat je na 2 weken erg blij bent dat het is gelukt. Aan het einde van de middag dacht ik nadat ik de bodem voorzien had van een mooi laagje tectiel, laat ik eens een stukje gaan rijden, want dat was immers al weer een week of 2 geleden en toen..... over wat ik nu ga schrijven heb ik even nagedacht want wat er gebeurt kan volgens mij niet maar aangezien ik er toch niet uitkom doe ik het maar. Nogmaals de remdruk was perfect en bleef gedurende middag perfect. Nu start ik de motor om een proefrit te maken en men remdruk is nagenoeg weg, kortom weer pompen om druk te krijgen en naar 5 seconden is er geen druk meer. Motor uit gezet en het hele bovenstaande ritueel weer uitgevoerd en jawel perfecte blijvende remdruk. Ik start de motor wederom.........daaaag remdruk.Het maakt het des te vreemder omdat mijn remsysteem volgens mij niks met de motor te maken heeft want ik heb immers GEEN rembekrachtiger.Ik dacht schiet mij maar lek, nu ben ik heeeel benieuwd of er hier iemand is die me dit raadsel kan verklaren.Ik weet het is een heel verhaal maar anders kon ik het probleem niet omschrijven.Hopende op een reactie, dank alvast!!
gr,
Sebastiaan