Allereerst zat er in mijn setje geen verschil ('81 Van), ook niet bij diegene die erin zaten. Wat ik me wel voor kan stellen is, dat, als je bijvoorbeeld het linkervoorwiel bekijkt van buitenaf:
Er zitten 2 remcilinders in. De bovenste drukt alleen naar rechts en de onderste alleen naar links. Dit lijkt me logisch, ik heb het niet gecheckt eerlijk gezegd. Maar ik had gecheckt hoe ze erop zaten en ivm je remleiding (die van de ene naar de andere cilinder loopt) kan het eigenlijk maar op 1 manier!
- Login of registreer om te reageren
RE: remschoen plaats.
Ingediend door sebastion op do, 30-09-2010 22:44
even een korte vraag..
Bij het plaatsen van (nieuwe) remschoenen bij de trommels heb je een korte en een lange remschoen.
Nu bij het linker voorwiel bijvoorbeeld, moet dan de LANGE remschoen aan de kant van de koplampen (voorkant dus) of de KORTE remschoen? (even een "picture it" moment..)
Ik geloof dat de theorie was dat dit wiel dus linksom draait, en de "voorkant" (koplampen kant) van de remtrommel dus de remschoen naar "binnen" duwt en hier de lange remschoen moet, en de "achterkant" van de remtrommel de remschoen "meeneemt" en hier dus de korte remschoen moet. dit omdat de remschoen die "meegenomen" word dus een soort van zelfbekrachtigend is..
dit is wat mij altijd geleerd is, maar nu zeggen er juist mensen dat het andersom moet.. DUS hoe moeten die *** remschoenen nou?!
alvast bedankt