reviseren van motor

RE: reviseren van motor

ik zou graag mijn motor van myn mini 1000 laten reviseren.heeft al 150000 km gedaan en kan dit wel gebruiken.wagentje rijd nog heel goed maar mist nu wel wat vermogen.wat is daar de prijs ongeveer van en word by een revisie de buitenkant van het motorblok ook gedaan.(schilderen en ontroesten?)groetjes uit merksem.

RE: reviseren van motor

De prijs is afhankelijk van de uit te voeren werkzaamheden. Het kan zo zijn dat als jij je blok wil laten schilderen dit duurder is dan een "normale" revisie.
Het is ook mogelijk een reviesie zelf uit te voeren. Tijdelijke een andere motor in je auto en j ekan er zo lang over doen als je zelf wilt. Het resultaat is wel dat je zeker weet dat het gebeurd op de manier zoals jij het wilt. Succes ermee.

RE: reviseren van motor

Ik heb hier ook wele eens over zitten denken, maar is dat moeilijk te doen, dat reviseren van een blok?
Afvlakken, honen en dat soort zaken moet je door een bedrijf laten doen ( lijkt me, maar kun je de rest dan helemaal zelf doen, als je een beetje handig bent?

RE: reviseren van motor

je kan het zelf wel doen.
tis wel een hoop werk en vergeet vooral niet dat je een volle garage moet hebben(inc engelse maten)
en een boek in de haynes trend voor info kan geen kwaad. :)

ik ben er nu ook mee bezig en t gaat met horten en stoten, je komt elke keer wat anders tegen wat speciaal of moeilijk gereedschap nodig heeft |:(


toch zal het eind resultaat wel blinken 8)

RE: reviseren van motor

of je nu een 1000 of een 1300 laat reviseren maakt voor de revisiekosten weinig uit. Dus misschien is het een idee om een 1300 op de kop te tikken en daar de revisie op uit voeren en als die klaar is je 1000tje eruit en de 1300 erin. Veel meer power:)

RE: reviseren van motor

Het opboren, balanceren en lagers persen ed heb ik bij een revisiebedrijf laten doen.

Voor de rest alles zelf gedaan, inclusief bakrevisie. Met alle info op het forum, internet en de juiste artikelen van ome Keith uit MiniMagazine is het goed te doen.

Je hebt alleen wel geduld nodig en idd de juiste tools. Secuur opbouwen van je blok is van grote invloed op het aantal pk's wat je krijgt en zeker de levensduur.

Mijn basis was een MG blok; dat is nu een 1310 met stage 3 kop (zelf gedaan), afgedraaid vliegwiel, alles gebalanceerd, alle lagers nieuw, COPUP, nieuwe oliepomp, nieuwe waterpomp, diff gereviseerd incl hardened diff-pin, versnellingsbak gereviseerd, duplex timingchain, SW5 nokkenas, 1.5 high lift/rockers, hiff 44, LCB, bigbore Minex met open tussenpijp, dubbele klepveren, K_N filter met substack...

90, 3 pk bij Speedcentre, en ik denk zo´n 1800 euri armer inmiddels.

Maar wel elke dag een enorm plezierige ervaring rijker als je het gas intrapt! ;)

default

RE: reviseren van motor

Misschien een stomme vraag, maar waar haal je de onderdelen zoals pakkingsets enzo?

default

RE: reviseren van motor

Bij verschillende Minishops! Zie ook onderaan deze pagina.

RE: reviseren van motor

Zijn hier geen liefhebbers (Paul) die voor een kratje bier en een paar honderd euro zo'n blok voor iemand anders wil maken??

hallee

RE: reviseren van motor

zo eenvoudig is het nu ook weer niet .het uit elkaar halen is niet moeilijk maar in elkaar is wat anders .als je het nog nooit hebt gedaan en je hebt geen goede hulp kan je voor verrassingen komen staan .het onderblok kan je het beste door een gespecialiseerd bedrijf laten doen .zuigerveerslot niet op de juiste plaats en je hebt een oliezuiper of krassen in de cijlinder .er zijn best wel punten waar goed moet worden opgelet.maar er kan veel