Je vliegwiel heeft een aantal omwentelingen over de krukas gemaakt en daarbij is de passing heet geworden (blauwe vlekken). De conische passing zal ook beschadigd zijn.
Eigenlijk moet je de krukas en vliegwiel vernieuwen. De passing is niet te repareren.
Misschien heb je geluk en kan je gewoon een nieuwe bout en ring monteren en goed borgen.
Dan hopen dat er geen onbalans in het geheel zit. Ook in de toekomst is het niet gegarandeerd dat het vliegwiel weer loskomt.
- Login of registreer om te reageren
RE: Ring Vliegwielbout kapot
Ingediend door epie88 op zo, 03-07-2016 17:14
Hallo,
Nadat ik de achterste draagarmen heb vervangen, remklauwen gereviseerd en de fusee af had gesteld heb ik weer APK op de mini en kan ik weer lekker rond touren.
Maar woensdag had ik op de terug reis van mijn werk al een appart gevoel in mijn koppeling. Ik moest erg hard trappen om te kunnen schakelen en (gelukkig) voor mijn huis deed de koppeling niks meer. Ik had een hard pendaal en kon niet meer schakelen met de motor aan. Dus de mini naar de garage in geduwd en het mini forum doorgespit. Meteen 's avond ontlucht maar dit hielp niets.
Vandaag de kap van de koppeling eraf gehaald, en kom ik erachter dat de vliegwielbout los zit en de ring erachter beschadigd is. Ik ga erdan ook vanuit dat dit het probleem is. Wat natuurlijk wel vreemt is omdat de meeste mensen deze bout juist moeilijk los krijgen .
mijn vraag: is het als ik de boel Fatsoeneer en er een nieuwe 'ring vliegwielbout' opgelost?
nieuwe ring vliegwielbout