Laten zitten die gaten!!!!!!
Die zijn ervoor dat je idlegear er niet uit loopt.
- Login of registreer om te reageren
Laten zitten die gaten!!!!!!
Die zijn ervoor dat je idlegear er niet uit loopt.
waar zitten die gaten precies ? in het koppelingshuis of het deksel (die "wok") ?
in het deksel kan het niet echt kwaad denk ik, afhankelijk van het gebruik, bij veel kilometers in zand, wind, regen en sneeuw e.d. zou ik er zelf liever een dichte op zetten ...
FWIW,
Theo van den Bogaard
(geen weber op de plank)
Die gaten zitten in de wok.
Bij onze Mini heb ik ze er ook in gemaakt en rijdt zonder problemen.
Het is van belang omdat je met een opgevoerde motor geen laag stationair toerental kunt draaien (dit is ten eerste niet goed voor de lagers en als hij zo bokkerig loopt is ook geen gehoord) en dan komt er, doordat de koppeling in een afgesloten ruimte zit, niet voldoende koeling bij de lagers van de idlegear en hebt kans dat het lager van de primary gear er uit loopt of vast gaat zitten op de krukas en dan in de primary gear gaat draaien.
Maarten van den Akker schreef:
Die gaten zitten in de wok.
Het is van belang omdat je met een opgevoerde motor geen laag stationair toerental kunt draaien (dit is ten eerste niet goed voor de lagers en als hij zo bokkerig loopt is ook geen gehoord) en dan komt er, doordat de koppeling in een afgesloten ruimte zit, niet voldoende koeling bij de lagers van de idlegear en hebt kans dat het lager van de primary gear er uit loopt of vast gaat zitten op de krukas en dan in de primary gear gaat draaien.
Ja maar wanneer praat je over een opgevoerde motor voor dat iedereen gelijk gaten in z'n 'wok'gaat boren???
Ikzelf heb bv een 12HC met MG metro nokkenas, pressed steel rockers, ongelode kop met dubbele klepveren, elektronische ontsteking en een afgedraaid vliegwiel.
Hij loopt ook wat bokkerig...zou dat kunnen betekenen dat het een aanrader is om er gaten in te boren???
Hoeveel boor je er dan in en hoe groot???
Alleen aan de bovenkant of helemaal rondom??
ik vind het wel iets hebben. ik heb maar een 1000cc-er maar ook daar kunnen gaten in. ben nu aan het schuren om hem een beetje te polijsten maar zit veel werk en dus tijd in......
Mark Goedegebuure schreef:
IK heb een motornumeer gevonden!!
namelijk 12G 1805
Ik heb ff gezocht en het enige wat ik kan vinden is dat het blok orgineel uit een MG 1300 MK1, singel carb. komt.
dus daar heb je ook niks aan als je naar jouw specs. kijkt
Rene schreef:
Ja maar wanneer praat je over een opgevoerde motor voor dat iedereen gelijk gaten in z'n 'wok'gaat boren???
Hoeveel boor je er dan in en hoe groot???
Alleen aan de bovenkant of helemaal rondom??
Dit vind ik een goede vraag!
Wat is hier op de antwoord?
Calver heeft er een stuk over geschreven.
Het is verstandig om het te doen bij motoren die een aanzienlijk hoger stationair toerental hebben dan standaar, dan praat je over 1500rpm of zo.
heeft er niemand een weber dcoe 40 meer liggen??
graag met spruitstuk en filters, en anders maar zonder..
groetjes Mark
Leuke carb's zijn ook de dellorto's. de webers zijn nogal gewild en daar is dus de prijs ook naar.
Dellorto's kun je bij een alfa sloper nog voor een redelijke prijs krijgen en volgens vizzard en ondergetekende doen ze zeker niet onder voor webers.
En, wat belangrijker is , ze zijn makkelijker af te stellen.
grtz harry
hij staat erop.. bedankt voor de tip red flame.. is zeker beter
Met vriendelijke groet
Mark
RE: road/rally motor
Ingediend door Mark Goedegebuure op do, 17-06-2004 22:47
ik ben sinds kort de eigenaar van een vrij snel blokje voor in mijn clubman, het betreft een1293 met een cooper s kop met 11 bouten met inlaat 36,5 en uitlaat 29,4 mm, gepolijst, een 296 nokkenas, een beltdrive nokkenas aandrijving, race zuigers, drijfstangen en gebalanceerde krukas. Nou zitten er in het koppelingshuis allemaal gaten geboord van zo'n 2 cm doorsnee. ik kan begrijpen voor koeling, maar kan me ook voorstellen dat daar vuil inkomt.. Wat is nou wijsheid.. laten zitten of vervangen door een hele dichte?? Verder zou ik wel graag een weber willen( die heeft er op gezeten) dus als iemand er nog een voor een schappelijke prijs op de plank heeft liggen hoor ik het graag..
IK heb een motornumeer gevonden!!
namelijk 12G 1805
ook is er een "k" ingeslagen in mijn cylinderkop???
Alvast bedankt
Mark