Toch niet per ongeluk Diesel getankt, dit geeft i.d.d. witte rook en de motor loopt er slecht op.
André
- Login of registreer om te reageren
Toch niet per ongeluk Diesel getankt, dit geeft i.d.d. witte rook en de motor loopt er slecht op.
André
koppakking eruit, verlies in compressie, slechte verbranding, met choke een betere verbranding...
oftewel, cilinderkop eraf, kop laten vlakken, nieuwe pakking ertussen, hele mik-mak in elkaar klussen en kleppen stellen...
succes...
Ok bedankt!
Weet ik in ieder geval weer wat me te doen staat..
Enig idee hoe dit ineens heeft kunnen gebeuren?
Tot nu toe nooit problemen gehad namelijk.
oorzaak is meestal niet heel duidelijk.. maar het is wel duidelijk dat je pakking eruit ligt.. Zoals vlammetje al zegt.. alles eraf, vlakken, pakking ertussen en er weer op..
Jaapio
die zijn koppakking eruit perste doordat kopbout scheurde onder de bobine steun
Juist, klinkt als koppingen, kop laten vlakken en de hele ratteplan.
Veel plezier met de rekening...
Misschien wel een tip om dan iets meer uit te geven aan een nieuwe kop stage 2 ?
De rekening valt wel mee denk ik (als je het zelf doet) Kop vlakken kost ongeveer €30,- en een koppakking €20,-. Even een uurtje of 3 terugtrekken in de garage en weer rijden..... Dat valt volgens mij wel mee! Toch......
totally agree Dree.. paar uurtjes totaal.. maar je zal wel even uit de garage moeten om je kop weg te brengen
Jaapio
Ok, bedankt iedereen!
Ik had reeds een stage 1 kitje uit Engeland besteld.. nu een beetje aan het twijfelen of ik er dan ook een stage 2 kop bij bestel, dit stond eigenlijk pas later in de planning..
Blijkbaar hoeft de reparatie niet veel te kosten, maar als de stage 2 toch al in het verschiet stond..
Moeilijk moeilijk
Nogmaals bedankt voor alle reacties!
Rens
Als je dan toch een andere kop gaat aanschaffen zou ik je sterk adviseren om een stage 3 te nemen.
Dat is ietsje duurder maar dat geeft écht vermogens winst. Je zou haast kunnen stellen dat stage 2 een beetje zonde van je geld is... Het flowen van de poorten wat ze doen met stage 2 heeft bijna geen effect omdat de flow van de kleppen gelijk blijft, en dat dus de beperkende factor blijft.
inderdaad is stage 2 echt niet de moeite...
stage 3 is dan wel aan te raden, maar heb je pas echt profijt van met een andere nokkenstok, er staat een hele hoop hierover op het forum..
en hoelang de klus duurt, tsja, blijkbaar moet het een wedloop zijn hoe snel het kan, ga vooral voor goed en op je gemakkie denk ik dan, zeker bij een koppakking leggen, zorg dat de vlakken echt netjes zijn, dat de kleppen goed gesteld zijn enzoverder. Jaseker kan het in 2 uur tijd, hoe vaker je het doet hoe simpeler het wordt, maar neem je tijd...
RE: Roken en afslaan
Ingediend door Rens op zo, 17-05-2009 18:14
Gister lekker stukje wezen rijden, zoals altijd niks aan het handje..
Vlak voordat ik thuis was nog snel even getankt en de laatste 3 km naar huis willen rijden
Echter..
Zo'n km van mijn huis vandaan houd de mini in bij het indrukken van het gas.
Omdat ik af moest slaan liet ik het gas los om vaart te minderen en ik merkte dat de mini af "wilde" slaan.. ik weer gas gegeven en merkte weer dat de mini inhield.
In mijn spiegel zag ik dat er veel (witte) rook uit de mini's uitlaat kwam..
1 bocht voor mijn huis sloeg de mini zelfs af bij het inslaan van de bocht..
Hier kreeg ik de mini alleen met de choke (veel) uitgetrokken gestart en moest ik gas regulerend de laatste 100 meter afleggen...
Op de oprit de mini laten afkoelen (was verder niet warm oid) en daarna de vloeistoffen gecontroleerd. Olie was op peil, koelvloeistof stond wel wat laag..
Hierna de mini getracht opnieuw te starten en dit lukte wederom alleen met de choke vol uitgetrokken..
De mini gaat dus wel aan, zijnde het niet met veel toeren door de choke en volop rokend als ik de choke terug duw slaat de mini af
Wat voor een probleem is dit?
en wellicht nog wel belangrijker hoe los ik het op
Ik heb het forum afgezocht maar nog geen match gevonden..