rood lampje

default

RE: rood lampje

vandaag weer een probleem tegengekomen bij m'n mini. het rode lampje onder de benzinemeter brand terwijl ik rijd. ik dacht eerst niet genoeg olie, mr bleek dat het dat niet was.

zou iemand me kunnen helpen met de betekenis van dat lichtje en wat ik moet doen, want er moet iets niet juist zijn?

groeten
Thomas

RE: rood lampje

Laadstroom in de meeste gevallen. Check maar eens de dynamotopics.

RE: rood lampje

Guantia79 schreef:
Laadstroom in de meeste gevallen. Check maar eens de dynamotopics.



ervaring mee?
O:)

zal inderdaad wel een probleem in je laadkring zijn.
begineens bij het kijken naar je snaar.
als die niet slap is, is de kans groot dat je dynamo aan vervanging toe is.
je kan het beste je motor aanzetten, en over deaccupolen meten.
moet ongeveer 13,4 zijn.

succes

RE: rood lampje

@ RGR
Uhhh, neeee, jij ook niet toch? :+)

RE: rood lampje

ik ook niet hoor. O:)
hij laadt nu weer perfect op gelukkig.
gister nog in utrecht geweest?

default

RE: rood lampje

als de motor aanstaat geeft hij over m'n batterij 14,2V, de dynamo is dus nog goed. de riem van de ventilator staat met een speling van 1cm ongeveer als ik er een beetje op duw. deze zou ook goed moeten zijn.

aan wat anders kan dit liggen?

RE: rood lampje

Mijns inziens de opties:
- Kabel van dynamo naar laadstroomlampje maakt ergens sluiting (zitten alledrie kabeltjes op je dynamo aangesloten?).
- Accu laadt niet goed bij, maar lijkt me niet het geval.
- Rode lampje is bij jouw mini voor een ander doel (Good old english quality special for belgium?)

@ Racing Green Rider
Wel geweest, alleen eerst onbedoelde sightseeing Utrecht gedaan. Veemarktplein is niet hetzelfde als Veemarkthallen :>. Toen snel bult onderdelen gekocht en door de kou en een gescheurde spier in de lies snel weer in de warme auto gedoken.
Zag jullie nog wel lopen volgens mij?

RE: rood lampje

ik heb een thirty van 1989; het rode lampje onder de benzinemeter is bij mij de oliedruk het oranje lampje onder de temperatuurmeter is de laadstroom.

[edit |:( het rode lampje is dus de dynamo en het oranje de oliedruk - gelukkig heb ik ook nog een meter die een ander verhaal vertelt dan hieronder - koud 50 psi warm 20 bij lage toeren - de sensor zal wel kaduuk zijn.. ]

Ook al heb je genoeg olie dan kan de druk toch verkeerd zijn (als bijvoorbeeld de plunjer in je blok vastzit 8) ) de sensor(oliedruk) kan ook stuk zijn natuurlijk ..

(Ik heb een ander probleem :P maar ben wel thuisgekomen zondag .. aanvankelijk, met koude motor geen probleem, zodra die warm wordt blijft het oranje lampje branden bij steeds hogere toerentallen, uiteindelijk bleef mijn laadstroomlampje nog branden bij 4000 toeren .. dynamo wisselen doe ik komend weekend - niemand had er 1 in Utrecht )

HTH,
Theo van den Bogaard

default

RE: rood lampje

alles zit aangesloten. m'n mini is een austin van 88. in het instructieboekje dat ik van de eerste eigenaar meegekregen heb staat dat het rode lampje voor m'n laadstroom is. oliedruk moet normaal gezien goed zijn.

niemand enig ander idee van wat het kan zijn?

dank voor de vlugge reactie

RE: rood lampje

het zou ook kunnen zijn dat je een breuk hebt in de draad die naar je lampje gaat.
bij het op contact zetten gaat hij branden.
als de motor aanslaat geeft de dynamo 12 volt naar het lampje, waardoor hij uitgaat.
als dat draadje door is, geeft blijft het lampje 12 v spanningsverschil houden, en blijft dus branden.

succes

default

RE: rood lampje

[size=75:1lwpebmi][Topics samengevoegd-Demelza][/size:1lwpebmi]

Ik heb pas een nieuwe dynamo gemonteerd.
Een poosje( enkele weken) ging het goed.
Nu knippert bij lagere toerental het rode lampje en als ik harder rij, gaat hij bijna uit.
Wie weet wat het probleem is?

RE: rood lampje

Ik denk dat dit in een andere categorie hoort, maargoed, als ze toch gaan verplaatsen, kunnen ze deze post wel meenemen :P

Zoeken op "rood lampje" levert het volgende op:

LINK

Succes!

RE: rood lampje

V-snaar opnieuw spannen...

btw: niet echt een duidelijke topictitel. Je hebt meer kans op reacties wanneer deze je probleem omschrijft O:) .

RE: rood lampje

v snaar spannen, lijkt mij ook.
door het vochtige weer gaat hij sneller slippen.

succes

default

RE: rood lampje

Bedank voor de reactie, ga het allemaal controleren.

default

RE: rood lampje

Probleem opgelost.
Ik had een nieuwe dynamo gemonteerd.( greviseerde)
Na 1 week, blijkt dynamo al stuk te zijn.
Gelukkig had ik garantie, dus zonder kosten een nieuwe gekregen.

[size=75:19c4desf][Bedrijfsnaam verwijderd – Demelza][/size:19c4desf]

RE: rood lampje

Verhaal Fantastic gesplit en aan een bestaand topic geplakt:
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 887#298887

RE: rood lampje

[size=75:1891jrdx][topics samengevoegd - Crispy][/size:1891jrdx]
Hallo mini rijder.
Zoek functie al gebruikt niet gevonden wat ik zocht :P
Ik zit met het probleem dat het rode lampje blijft branden onder de 2000 toeren.
Al vervangen v-snaar accu en dynamo maar nog gaat het lampje niet uit en hoever ik ook rij mijn accu blijft leeg :? Wie kan me helpen ik kom er zelf niet meer uit. wie komt er met de gouden tip.

Gr Dominic

RE: rood lampje

Dat je lampje blijft branden betekend dat je accu niet meer bijgeladen wordt. Aangezien je de grotere onderdelen al vervangen hebt, zou ik het ergens anders gaan zoeken. Je zou eens na moeten gaan of je niet ergens een draadbreuk hebt. Voornamelijk in de kabel die van je dynamo richting je accu gaat.

Het is even zoeken, maar je moet hem vanaf de accu terug kunnen leiden naar de dynamo.

Succes met het zoeken naar de juiste aansluitingen.

default

RE: rood lampje

meten is weten.
Check je 12 volt spanning.(stilstaande motor)
Check of je dynamo spanning afgeeft (iets hoger +/-13 a 14 volt bij draaiende motor)
Als dit beide goed is check dan de bekabeling bij je bobine. Als het goed is zit er een wit/zwart kabeltje wat de laadspanning meet. Hier zou het probleem kunnen liggen

succes

RE: rood lampje

Toegevoegd aan een bestaand topic.
Als je het antwoord niet in een bestaand topic vindt, maar het gaat over hetzelfde onderwerp, dan graag de (aanvullende) vraag in het bestaande topic stellen.

RE: rood lampje

Net even een multimeter wezen halen.
Na het starten even de accu gemeten en dat was 13.80v ,dus kan ik hier uit opmaken dat de accu wel opgeladen wordt?
De dynamo ook opgemeten na het starten maar daar kreeg ik 14.13v en 8.00v en 4.00v het verschoot elke keer wel bleef 14.13 het langste staan.
Wat kan ik nog meer opmeten? om de error te achterhalen.

Gr Do

RE: rood lampje

14,3 hoor je te hebben op je dynamo, en dus ook op je accu.
13,9 is te weinig.
loop je bekaberling helemaal eens na.
misschien een versleten ommanteling van de dikke pluskabel onder je auto door.
kans dat die ergens een beetje contact maakt oid.

RE: rood lampje

Je moet de spanning op de accu ook even opmeten zonder draaiende motor. Het gaat juist om het verschil tussen de spanning met een draaiende motor en zonder draaiende motor