rover mini 1.3sdi bouwjaar 1993

RE: rover mini 1.3sdi bouwjaar 1993

Hallo

ik zal me eerst even voorstellen.
Ik ben Cedric, wonende te berlaar in belgie, en heb me onlangs een mini gekocht.

Van mini's heb ik tot nu toe geen ervaring, maar ben vooral actief in het oldtimer vespa en lambretta milieu

Ik had wat vraagjes omtrent het onderhoud,... van deze mini.

op de website van minispares, had ik gezien dat ze luchtfilters van k en n hebben. is dit gewoon plug en play? of moet er dan al direct carburatorisch afgesteld en aangepast worden? bij scooters is dit zo, maar zoals gezegd bij auto;s geen ervaring mee :)

verder bestel ik gewoon, 4 nieuwe bougies, nieuwe oliefilter

Olie? welk type olie heb ik nodig en welke hoeveelheid?

de haynes manual wordt ineens ook bijbesteld :)

zie ik nog dingen over het hoofd?

alvast bedankt :)

Cedric

Hoi Cedric, welkom hier.

Er vanuit gaande dat je geen VW Dieselmotor in je mini hebt, heb je een 1.3 SPI neem ik aan?
Dan heb je in ieder geen carburateur ;) dus hoef je die ook niet af te stellen.

Probeer voor allerhande technische vragen ook even de zoekfunctie. Met alle duizenden berichten die hier zijn geplaatst, is de kans heel groot dat jouw vraag al eens behandeld is.

Grt Erik

klopt, is een 1.3 spi

heb ondertussen al wat opgezocht, en qua olie is het 'quartz 7000' dus gewone 10w40.

ook heb ik net een haynes manual besteld :)

alleen wat betreft dat 'tunen' ben ik niet helemaal mee. zoals je zegt, zal dit model met injectie zijn dan ipv carburator? hoeft hier dan iets aan veranderd te worden bij andere luchtfilter?

Ik heb geen idee! Ik neem aan dat het mengsel adv een lambdasensor geregeld wordt, in dat geval zal er automatisch meer brandstof worden ingespoten wanneer er meer lucht in gaat. :?

qua olie zal ik niet de gewone 10w40 doen omdat het motorblok en je versnellingsbak draaien in de zelfde olie. zelf heb ik de olie die de sponsers hier ook aanbieden 20w50.

Ha Cedric

Je kan gewoon zonder afstelling de KN luchtfilter monteren...
Er zit een duidelijke beschrijving bij het enige wat je moet doen is
de vacuümslang (ROOD) en zit aan je huidige luchtfilter afdoppen
Bij de KN filter zit zelfs een boutje die je in de vacuümslang moet schroeven.

En de meegeleverde luchtslang 10 cm voor de luchtfilter hangen voor frisse lucht

Ik heb zelf even de accupool losgehaald tijdens de montage zodat de ECU zich zelf reset maar of dat nu echt nodig was weet ik niet!!

daarna starten en racen :D klinkt erg leuk zo sportfilter je gaat er niet harder door
maar klikt wel erg lekker..

zie foto[IMG]http://img812.imageshack.us/img812/204/knfilter.jpg

daarop kun je zien waar de nieuwe zwarte luchtslang gemonteerd wordt

Hoop dat je er wat aan hebt...

succes

Gr.
Stefhan

Wel een K&N filter kopen voor een Injectie mini! Hierin zit een uitsparing voor de benodigde temperatuur sensor die een injectie mini heeft.