ruiglopen na koppakkingvervaning

default

RE: ruiglopen na koppakkingvervaning

Ik heb m'n lekke koppakking vervangen (en een nieuwe radiator geplaatst..) koppakking is dicht (geen belletjes meer in de radiator bij lopende motor) Maarrrr hij loopt erg ruw, en niet erg regelmatig.Ik hoor geen mechanische geluiden. Ik heb de bougies nog maar wel even vervangen voor de zekerheid. Verder maakt het niet uit of de luchtfilters wel of niet er op zitten. Iemand een idee? (zelf verdenk ik een knel in een benzineleiding)
[zul je altijd zien, ook nog een remleiding gescheurd bij de rembekrachtiger...]

default

RE: ruiglopen na koppakkingvervaning

Wat bedoel je met ruiglopen?
Loopt hij niet ""lekker",of hoor je vreemde geluiden?
Heb je de kleppen misschien te strak gesteld,of je inlaatspruitstuk en carburateur wel gasdicht gemonteerd?
Als je gewoon je oude pakkingen weer gebruikt, is de kans natuurlijk groot dat hij valse lucht trekt, en daarom niet meer zo lekker loopt.

RE: ruiglopen na koppakkingvervaning

je zal denk ik de kleppen op nieuw moeten stellen
vanwege de dikte van de nieuwe pakking.
en heb je wel de goeie mischien is het een pakking voor een andere motor inhoud en sluit hij een olie kanaal af ofzo :?
begin maar met stellen .
olie.bol

default

RE: ruiglopen na koppakkingvervaning

begin maar met stellen


stellen is gebeurd (laatste stap volgens de Haynes)
Er zit een nieuwe spruitstukpakking op en de
carbs zijn luchtdicht geplaatst (dat probleem heb ik eerder gehad)

RE: ruiglopen na koppakkingvervaning

Je hebt nog niet echt een definitie gegeven van wat jij 'ruig' vind lopen..
Omschrijf het eens?

default

RE: ruiglopen na koppakkingvervaning

Ruig: onregelmatig, niet soepel
net even de ontsteking bekeken met een stroboscoop:
schiet van 4graden naar 20 graden.
wat is de ontstekingsvolgorde eigenlijk?

(of hoe zitten de bougies op de verdeler?)
Bij mij zitten ze van
rechtsonder = 2
rechtsboven = 1
linksboven = 3
linksonder = 4
klopt dit?

RE: ruiglopen na koppakkingvervaning

Jos (Inno) schreef:
Ruig: onregelmatig, niet soepel
net even de ontsteking bekeken met een stroboscoop:
schiet van 4graden naar 20 graden.
wat is de ontstekingsvolgorde eigenlijk?

rechtsonder = 2
rechtsboven = 1
linksboven = 3
linksonder = 4
klopt dit?



Volgorde ziet er normaal uit.
HOe heb je de ontsteking gemeten, met losgekoppelde vacuumslang bij 1500 t/min?

Klinkt als een vacuumlek in je inlaatsysteem?

Zit er olie in de dashpot?

Probeer eens met WD40 (of bv remmenreiniger) langs de spruitstukken te spuiten, als de motor veranderd in toeren zit daar een lek. Doet hij dat niet dan is er toch wat anders aan de hand.

default

RE: ruiglopen na koppakkingvervaning

tja soms is het erg simpel. ik heb een dubbele HS2 carbs. de ene had het reservoir bijna leeg en de andere bijna vol met benzine. (bij hand voor de luchttoevoer houden gin bij de ene carb het toerental omhoog, bij de andere niet) brandstof aanvoerprobleem... nieuwe slangen kopen en waarschijnlijk klaar...