Ik denk dat je motortje gesmeerd moet worden, of dat het vet in de geleider te hard is geworden.
Je kunt het systeem uit elkaar halen om te voorzien van nieuw vet.
- Login of registreer om te reageren
Ik denk dat je motortje gesmeerd moet worden, of dat het vet in de geleider te hard is geworden.
Je kunt het systeem uit elkaar halen om te voorzien van nieuw vet.
76 is volgens mij (in iedergeval bij de Clubman) een omslag punt. Een ruitenwisser met schakelaar op het dashboard heeft één stand (aan/uit), maar met schakelaar op de stuurkolom twee.
Mijne gaat ook heel langzaam als de ruit droog is. Bij een natte ruit (toch meestal het geval als je m gebruikt) doet 'ie het normaal.
Crispy schreef:
Mijne gaat ook heel langzaam als de ruit droog is. Bij een natte ruit (toch meestal het geval als je m gebruikt) doet 'ie het normaal.
Bij mij precies hetzelfde. Bij een droge ruit moet je hem soms zelfs helpen om terug te komen in zijn beginstand. Bij een natte ruit alles goed.
Minitom, anders probeer je met een tuinslang op de voorruit te spuiten en dan de ruitenwisser aan zetten, kan je meteen kijken of hij het goed doet.
thncx voor alle tips...
zal dit weekend het ruitenwissermotortje eens uit elkaar halen....
Groeten
Tom
Als de ruitenwissermotor werkt hoef je hem niet uit elkaar te halen.
Ik heb een Clubman en bij mij werkt ook alleen de middelste stand. Ik weet wel dat de vorige eigenaar er mee heeft gerommeld, deze wilde er een intervalschakelaar achter zetten. Dit heeft, voor zover ik weet, nooit gewerkt.
In Haynes staan de electriciteitschema's voor de Mini. Heb deze nu niet bij de hand maar zal komende week eens kijken wat daar te vinden is.
Gr,
Sjors
RE: Ruitenwisser één of twee standen
Ingediend door MiniTom op di, 06-09-2011 13:52
Hallo allemaal,
Heb een mini 1000 uit 1976. Heeft een mini van dit bouwjaar een ruitenwisser met één of twee standen? Er zit wel een schakelaar op met 2 standen, maar dat zegt natuurlijk niet alles. De tweede stand van deze schakelaar werkt niet. Met de eerste stand gaat de ruitenwisser tergend langzaam over de ruit heen en weer (ondanks een redelijk nieuwe accu en een nieuwe dynamo). Iemand een idee?
Grtz
Tom