ruitenwissermotor- parkeerstand

default

RE: ruitenwissermotor- parkeerstand

De ruitenwissers van mijn vriendin's Mini deden het niet meer zo super. Dat grote plastike tandwiel kapot.
Ik een andere motor gehaald bij van Leeuwen $$$, een 2e handsje, omdat ze geen compleet nieuwe hebben...

Nu ik dat ding gemonteerd heb, doen ze het weer...alleen...
de parkeerstand is juist aan de andere (uiterste) kant.
Moet ik iets veranderen..heeft het met dat nokje te maken op dat (kapotte) witte tandwiel en die schakelaar die daardoor ingedrukt wordt?

Ik moet er even bijzeggen, dat de motor die ik nu heb, een ouder type lijkt, passte overigens zonder problemen.

Met de zoekfunctie kon ik niets over de parkeerstand vinden.

Alvast bedankt

RE: ruitenwissermotor- parkeerstand

Nu moet ik even diep nadenken hoe het ook weer zat.......

heb je toevallig ook de wheelboxes (die dingen waar je ruitenwissers op geklikt zitten) eruit gehad? Als je die verkeerd om doet, gaan je ruitenwissers de verkeerde kant op.

Het kan ook zijn dat je een Engelse of Van-motor hebt, die lopen ook de andere kant op.

Cheers,
Wouter

default

RE: ruitenwissermotor- parkeerstand

Nee ik heb de wheelboxen niet losgehad. Ook de kabel niet, ik heb die allemaal laten zitten. Ik heb de motor eraf gehaald door het deksletje eraf te schroeven en de meenemer losgemaakt, waardoor je de kabel uit de motor kan nemen. Dus vanaf de motor tot de wissers zelf is er niets veranderd. Alleen de motor.

Vanmiddag zal ik ze eens goed vergelijken, vooral de plastic tandwielen onderling, ik denk dat ik de oorzaak in het nokje moet zoeken, die bepaalt toch waneer de RWmotor stopt (en dus ook de plaats)?

RE: ruitenwissermotor- parkeerstand

Michel de Wit schreef:
deksletje

:o

default

RE: ruitenwissermotor- parkeerstand

toen ik het nalas zag ik het inderdaad ook staan, nu ik jou qoute ook nog lees, lees ik het op een andere manier...hehehe :o
Kleinigheidje hou je toch :D

default

RE: ruitenwissermotor- parkeerstand

Het probleem is opgelost.
Dat witte plastike tandwiel in de motoroverbrenging, daar zit dus dat nokje op wat het moment (plaats) bepaald voor parkeerstand.

Het nokje kan je tov het tandwiel 180 graden verdraaien, waardoor dus het parkeerpunt ook precies op de andere kant komt te liggen. Simpel.
Denk laat het even weten...