Scheef wiel (na kogelgewrichtl los gehad)

default

RE: Scheef wiel (na kogelgewrichtl los gehad)

Hé,

Ik heb een oliekeerring achter de Pot Joint bij de aandrijfas vervangen. Hiervoor moest ik het bovenste kogelgewricht (bij de veerarm) lof hebben. Na het zaakje weer in elkaar gezet te hebben lijkt het of het wiel (verticale richting) scheef staat.

Kan dit komen door een verkeer aanhaalmoment van de moer op het kogelgewricht? (haynes was hier een beetje onduidelijk over) Ik heb de moer met 52nm aangehaald, of moet dat 102nm zijn? (het andere getal wat erbij stond)

Weet iemand met welk moment die moer precies aangehaald moet worden? Of weet iemand een andere reden waarom het wiel nu scheef kan staan?

Alvast bedankt!

RE: Scheef wiel (na kogelgewrichtl los gehad)

Aanhaal momenten staan al op het forum besproken en daar zijn verschillende theorieen over. Zeker is dat dit voor schijven op trommels verschillend is.

Je zegt dat je de keerring achter de potjoint gedaan hebt, maar heb je de potjoint zelf weer vergenoeg op de as gedrukt (Zodat die klemt op dat ow zo handige ringetje)? Anders komt de as verder naar buiten en krijg je een scheef wiel als je alles monteerd (ik denk overigens niet dat je het kan monteren als het allemaal goed zit maar toch).

Een fototje van het scheve wiel is ook altijd handig (en de kogels).