Volgens mij staat in de laatste Haynes servicemanual voor de mini zo'n schema.
- Login of registreer om te reageren
Volgens mij staat in de laatste Haynes servicemanual voor de mini zo'n schema.
Ook nog in de vorige editie. Tegenwoordig gaat de blauwe Haynes tot 2000, vroeger tot 1996. Dus je bent ook met een tweedehands exemplaar geholpen.
[size=75:1t4pyukm]Overigens verrassend dat je wel de vraag, maar niet dit populaire antwoord hebt gevonden [/size:1t4pyukm]
Overigens verrassend dat je wel de vraag, maar niet dit populaire antwoord hebt gevonden
Ik heb dit antwoord wel gevonden, maar heb daarmee nog geen schema.... Had gehoopt, dat iemand een kopie/scan kon verzenden.... :)" title="Evil" />
Komt goed, we komen er wel uit...
Heb ze wel electronisch. Zijn binnnekort via mijn site te krijgen.
Anders ff naar: http://www.xs4all.nl/~djreboot/downloads.html en daar de workshop manual downloaden. Staat echt alles in :)" title="Evil" />
Hé Patrick, bedankt. Ziet er super uit.
Het schijnt, dat er 2 schema's bestaan van een 1300 injectiemotor... Hopen, dat de goede erbij staat.
Kunnen we mooi dit weekend aan de slag. Bedankt.
Helaas, de manual die Dennis op zijn site aanbiedt is voor MPi's, dat is vanaf 1996. Dat is toch wel behoorlijk anders dan jouw SPi.
Daar was ik al bang voor.... Die van mij stamt uit 1993 (zoals ik in het eerste bericht genoemd heb).
Ik neem aan dat er ook zoiets voor SPi's bestaat???
Maar ik heb er wel wat aan
[size=75:1q1g2gur]Tenminste, weet nog niet wat ik er mee gaan doen, maar is altijd wel handig lijkt me.[/size:1q1g2gur]
ROLAND schreef:
Ik neem aan dat er ook zoiets voor SPi's bestaat???
Ja. En het heet Haynes
Ik ga zondag naar Rosmalen, dus dan gaan we er maar naar op zoek....
Haynes, dat is dat engelse boek, waar ik van dacht dat ik uhm niet hoefde aan te schaffen......
Blijkt toch, dat een minirijder 1. Engels moet kunnen en 2. de Haynes nodig heeft...
Punt 1. lukt mij wel.... Tja... en punt 2 daar kom ik dus niet onderuit....
En Demelza.... Succes met de Mpi-manual ik heb uhm bekeken en er staat echt van alles in. Je kunt het zo gek niet bedenken.... Moet wel wat technische kennis bezitten, maar dat moet je sowieso om een mini echt goed rijdende te houden. Of een technische kennis hebben...
ROLAND schreef:
Moet wel wat technische kennis bezitten, maar dat moet je sowieso om een mini echt goed rijdende te houden. Of een technische kennis hebben...
Ik ga voor het tweede. Maar ondertussen probeer ik wel m'n eigen technische kennis op te bouwen. Wil nog steeds ooit een MK1 restaureren. Al lerende wordt men wijs zeggen ze wel eens he...
demelza ; Al lerende wordt men wijs zeggen ze wel eens he...
Daar ben ik ook mee bezig. Ik heb gelukkig een super technische schoonvader... Door hem ben ik aan het minivirus gekomen en ben volop in opleiding.
Maar je zult het nooit 100% leren, als je geen technische achtergrond hebt. Tenzij je echt alles zelf uit elkaar hebt gehaald en in elkaar hebt gezet....
ROLAND schreef:
Haynes, dat is dat engelse boek, waar ik van dacht dat ik uhm niet hoefde aan te schaffen......
Haynes manual is voor de Mini-rijder vind ik verplichte kost. Er zijn 2 versies: de service & repair manual en de owners workshop manual. De 2 is iets uitgebreider, en heeft daardoor eigenlijk ook mijn voorkeur. Maar ook met de service & repair manual kun je prima vooruit
Kijk anders eens op ebay. Worden ze ook regelmatig aangeboden voor weinig. Heb mijn beide exemplaren op die manier uit Engeland gekregen.
Succes
Twee versies van het blauwe boek? Ik weet wel dat er een paarse en een blauwe versie is, maar de paarse is gewoon voor oudere Mini's dan de blauwe. En ja, ik geloof inderdaad dat de titels een beetje verschillend zijn.
Je hebt ook nog een lichtblauwemet verschillende van-tot jaren. De mijne is van bouwjaren 1969 t/m 1993
Is iets uitgebreider dan Service & Repair manual
Volgens mij is dat dan gewoon een oudere editie van "de blauwe". En die van jou is dan nog weer een andere versie, van die van mij is tot 1996 (tot en met alle SPi's) en de nieuwste editie is tot en met 2000, dus alle classics vanaf 1969.
Maar uiteindelijk is blauw dus vanaf 1969. Tot wanneer is afhankelijk van de druk. Zou inderdaad kunnen dat ze hem een keer hebben herzien om het niet al te dik te maken ofzo.
In de lichtblauwe variant staat nog hoe je versnellingsbak volledig uit elkaar kan peuteren. Bij de latere donkerblauwe doen ze dat af met een air van "kun je beter niet zelf doen" en gebruiken ze de vrijgekomen ruimte voor de SPi.
er zijn verschillende boeken, heeft te maken met bouwjaren, maar:
ik heb een Haynes Service and Repair manual (haynes 0646, isbn 185960191X, 1969 tot 1996)
en een exemplaar van de Haynes Restauration manual (haynes H440 isbn 1859604404)
de eerstgenoemde is in de loop der jaren steeds vernieuwd. en daarin staan ook de schema's van de spi...
niet om kwaad bloed te zaaien, maar vind wel dat een goed boek toch wel verplichte kost is (must-have) om zelf bezig te zijn aan je minike. ik wil wel sleutellen, maar een goed boek 40 euro nieuwprijs is me te veel ...
Zolang wij vaak genoeg zeggen: dat staat in Haynes, dan wordt het wel duidelijk denk ik
RE: Schema 1.3i Cooper
Ingediend door ROLAND op do, 11-03-2004 22:40
Wie kan mij helpen aan een schema van een 1300 injectie motor van een 93-er Cooper.
Ik heb reeds gezocht op het gehele forum en de vraag over schema's is vaker gesteld. Maar ik kan er geen vinden op de site.
Laat even weten, of deze ergens op internet te vinden is.
B.v.d.
Roland