TLR-still alive zegt, dit is een rot kwaaltje (nee niet van roest) wat ik zelf ook had.
Ten eerste moet je de zaak lassen, natuurlijk zou ik zeggen. Ik ben zelf wat rigoureus te werk gegaan door de verstevigingplaat die binnen zit weg te slijpen, aan beide kanten. Daarna heb ik uit strip 8x40 een frame gelast dat precies over de gaten van de subframe-bevestiging zit. Dit frame maakt de bodem weer stijf zodat de bewegingen van het subframe geen schade meer aan kunnen richten.
Ik had de zaak al eens eerder gelast daar, maar de scheuren kwamen toch terug. Het kan zijn dat wanneer je de verstevigingplaten aan de binnenkant weg slijpt en ze door dikkere en eventueel ook wat grotere exemplaren vervangt, het probleem ook opgelost is.
Ik heb verder ook alle rubbers waarmee het subframe aan het chassis bevestigd zit vervangen, maar ik denk niet dat dit de oorzaak was. Wel had ik twee jaar daarvoor de neus van mijn Mini bijna helemaal vervangen (op de binnenspatborden na) en ook aan de bodem is flink gelast. Ik denk zelf dat hierdoor spanningen op de carrosserie zijn komen te staan. Ik hoorde op een gegeven moment een knakkend geluid van de bodem komen als ik bijvoorbeeld stevig optrok of over een slowmotion bult ging en dat bleek dus veroorzaakt door die scheuren.
Heb jij ook laswerkzaamheden aan de bodem of de neus gehad? Of weet iemand ander de oorzaak van dit probleem?
TLR
- Login of registreer om te reageren
RE: scheur bij subframe bevestiging
Ingediend door mini_mouse op zo, 20-06-2004 18:40
Hoi,
Bij mijn jet black die ik pas gekocht heb, is op de plek waar het voorsubframe vast zit, het plaatwerk ingescheurt .
Zie hier voor wat ik bedoel:
Mijn vraag is dan ook hoe ik dit het beste kan repareren? Want jetje moet toch weer de weg op!