Nog even ter info ik heb een mini british open uit 92, carburator.
- Login of registreer om te reageren
Nog even ter info ik heb een mini british open uit 92, carburator.
he een ontploffing in de cilinder lijkt me geen enkel probleem. aangezien dit de reden is waarom je vooruit komt. de locatie waar de ontploffingen plaatsvinden heet dan ook niet voor niets een verbrandingskamer. maar om een goed lopende motor te verkrijgen, is het hebben van een juiste timing noodzakelijk. (punt van ontbranding )(http://nl.wikipedia.org/wiki/Verbrandingskamer) Op het punt van de ontsteking moet er een aantal zaken op een juiste manier zijn afgesteld. anders gaat het mis.
bij wat speling op de kleppen (ruimte) en/of een versleten rotor of verkeerde timing van de verdeler/kap kan het voorkomen dat bij een hoog toerental je knallen terug krijgt in de richting van de inlaat, (verklaring explosie)
stel je kleppen af dit is echt kinder werk! jij kunt dat ook!
[youtube:123nlvxu]NG8T9Wi5t18[/youtube:123nlvxu]
inspecteer de verdeler op schade en aanslag. stel daar na je verdeler op nieuw af
[youtube:123nlvxu]UYGU7mTwsZc[/youtube:123nlvxu]
mogelijk zijn je problemen verdwenen.
Wow echt bedankt,
ik heb gisteren mijn kleppen ingesteld (op 0,35mm). Ik wist niet hoe ik mijn verdeler moest instellen dus dat had ik dan maar even zo gelaten.
Vandaag heb ik terug op de snelweg gereden en hij reed als een zonnetje!
Hij had ook veel meer kracht en hij vloog naar de 150km/u. Voordien met het schokken raakte ik amper aan 120km/u.
Echt heel bedankt
ha die maarten
nou dat is goed nieuws. het is natuurlijk voor mij ook even af achten of wat ik dacht kloptte. dat je de verdeler / ontsteking niet kon vinden, kom mogelijk door dat je een 1.3i of tewel een injectie mini hebt.
RE: Schokken bij hoge snelheid
Ingediend door maarten13 op do, 12-07-2012 20:43
Sinds een week heb ik een vakantiejob waardoor ik 2 keer per dag op de snelweg moet. Het valt me op dat m'n mini bij hoge snelheid lichte schokjes maakt, het lijkt alsof hij telkens kort inhoud. Hij heeft dit ook als ik hoog in de toeren ga. Het lijkt alsof er af en toe geen 'ontploffing' gebeurt in een cilinder. Een maand geleden had ik dit probleem niet. Weet iemand wat te doen? Danku!