je kunt proberen met antivocht-spray de belangrijke delen in te spuiten zodat het vocht daar geen kans krijgt,
greetz
- Login of registreer om te reageren
je kunt proberen met antivocht-spray de belangrijke delen in te spuiten zodat het vocht daar geen kans krijgt,
greetz
Iets doms zeggen kan bijna niet; dommer is niet weten, niet vragen en toch doen..
Mini's staan berucht om hun afkeer van vocht; als je door een plas rijdt moet je niet vreemd opkijken als je midden in de plas ineens met een afslaande motor te maken krijgt..
De ontsteking zit voor op het blok, en dat blok hangt net als de Mini zelf (erg) laag boven de weg..
Als de verdelerkap en bougiekabels nog goed zijn, zou ik met een vochtverdrijver het spul inspuiten.
Wat drastischer: demonteer de verdelerkap en monteer hem met een likje siliconenkit, met de bougiekabels doe je hetzelfde.
Een likkie, geen drellen.
Je kunt ook de zaak evt vervangen ( verdelerkap,bougiekabels,bougies ) nooit slecht om het eens te doen. Je weet namelijk niet of deze recentelijk vervangen zijn, of dat ze er alweer jaren opzitten. Kost de wereld niet zeg maar
Voor de rest, kijk idd je kabeltjes/aansluitingen eens na, en maak ze schoon.
Groetjes,
Maurice
RE: Schokken en stoten bij slecht weer..
Ingediend door Tjemmerz op do, 12-04-2012 17:20
Ik ben sinds 1,5 maand trotse eigenaar van een groene British Open (1.3i) en ik zit met het volgende:
Tijdens het rijden bij regen of vochtig weer begint mijn MINI te schokken en stoten bij het optrekken.
Dit trillen stopt dan weer bij een laag toerental.
Ditzelfde gebeurt ook nadat ik mijn MINI een nachtje buiten heb laten staan.
Als ik de MINI dan laat staan tot het weer droog is merk ik er niks meer van.
Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen en hoe ik dit op kan lossen?
Loopt er misschien water of vocht tussen de grill of onder de motor door op een van de sensoren?
P.S. Ik ben nieuw in de "MINI-wereld", dus het kan zijn dat ik iets doms zeg..