Heb je je verdeelkap er al eens af gehad? Daar wil nog wel eens wat vocht inzitten.
- Login of registreer om te reageren
Heb je je verdeelkap er al eens af gehad? Daar wil nog wel eens wat vocht inzitten.
Ingediend door rick91 op di, 27-05-2014 13:48
Ik heb nu de verdeelkap eraf gehaald en de contact punten schoongemaakt, waren wat vies. Deze iets opgeschuurd en behandeld met contact reiniger. Nu probeerde ik de auto te starten. Loopt erg laagtoerig en valt uit, ondanks choke uitgetrokken. Gas geven heeft geen zin. Af en toe komt er een knal uit de uitlaat. Dit was niet voordat ik de verdeelkap eraf gehaald had.
Wat heb ik verkeerd gedaan??
Kan het te maken hebben dat ik niet naar de volgorde van de bougie kabels gekeken heb?
gr
Ingediend door rick91 op di, 27-05-2014 14:24
oke nu heb ik het 2e probleem opgelost door de kabels nu wel in de goede volgorde te zetten
Maar nu is het probleem van het schokkerige rijden nog niet opgelost.
Ingediend door rick91 op di, 27-05-2014 14:46
Valse lucht zuigen? Je zal waarschijnlijk van 0 af aan alle smoeten checken ivm ontsteking enz.
Loopt hij goed als je benzine rechtstreeks in de vlotterkamer giet? ( doe dan wel de vlotter naarboven of de benzine loopt de heletijd uit de leiding )
Ingediend door rick91 op do, 29-05-2014 19:46
Update: Nogmaals blok gecontroleerd en vernomen dat het blok niet goed wordt geaard? Kan dit ermee te maken hebben. Is een elektra kabel(ong 5mm doorsnee) die van het blok naar het frame loopt. Deze zit los.
Verder ben ik op zoek naar een pakking set voor de carburateur maar ik weet niet goed hoe ik hem kan herkennen, welk type het is. Ik heb het opgezocht op verschillende sites maar het lijkt wel een mix van een hs2 en een hs4.
Ingediend door FINIBLOKMINI op vr, 30-05-2014 19:43
Lees even mijn reactie op mini op 3 cylinders. Volgens mij is dat ook bij jou het geval.
Te weinig olie in de dashpot. Dat inhouden komt dan omdat de demper niet meer door het vacuum hoog wordt gehouden. Hij klapt naar beneden en de motor krijgt in 1 keer geen brandstofmengsel meer. Niet alleen olie erin gooien ,maar ook de dashpot even demonteren en de demper reinigen en de radiale groeven ook in de olie zetten.
Volgens mij is jouw probleem daarmee opgelost.
Veel succes.
Ingediend door rick91 op zo, 01-06-2014 12:59
Bedankt voor je tip. Dashpot uit elkaar gehaald. Zag er perfect uit. Ik heb nu de gehele carburateur maar uit elkaar gehaald en gereinigd. Alles zag er netjes uit. Nu wachten op de pakkingen die ik nu besteld heb. Ik verwacht dat als ik alles weer netje monteer dat ie het gewoon weer goed doet.
Ingediend door rick91 op zo, 01-06-2014 20:27
ja nu wel ja.... Alleen even wachten op de pakkingen van de carburateur die ik had besteld en dan kunnen we hem gaan testen.
Ingediend door rick91 op wo, 04-06-2014 12:07
probleem nog steeds hetzelfde ondanks nieuwe massa kabel en pakkingen carburateur. Zag er trouwens nog perfect uit. Verdeelkap gedemonteerd en nagekeken maar zag er in mijn ogen nog wel netjes uit. Ik heb geen idee wat het kan zijn. De motor begint steeds slechter te lopen. Toen ik het probleem constateerde liep ie gewoon nog stationair, nu is dat niet meer mogelijk.
Misschien toch nog even controleren op valse lucht door wat contactspray of iets dergelijks op de carb-aansluiting te spuiten.
Mocht dat het niet zijn dan nog de contactpuntjes zelf controleren en de afstand. Verder kun je controleren of je een sterke blauwe vonk hebt, je bobine kan het nl. ook aan het begeven zijn.
Ingediend door FINIBLOKMINI op wo, 04-06-2014 22:01
Heb je mail ontvangen Rick. Carburateur ok? dan moet het in de elektrische installatie zitten. Haal je verdelerkap eraf. Vraag aan iemand of die de motor wil starten. Zie je 1 vonk (liefst blauw) dan zijn je punten ok. Zie je een rode spettervonk, meteen je punten vernieuwen en je CONDENSATOR!!!Heb je nog steeds niet 1 vonk vervang je bobine. Als dit in orde is. dan ga je naar je bougies. draai 1 bougie eruit. zet de verdelerkap terug op de bougie en maak met de zijkant van de bougie (de schroefdraad) massa tegen het motorblok. Zelf druk ik hem altijd tegen een kopmoer aan. Vraag aan iemand of die de motor wil starten. Heb je 1 vonk, dan is dat in orde, zoniet, controleer de contacten van je bougiekabels. Spuit contactspray in de kappen.
Een alternatief!! Controleer eerst alle klemcontacten van je verdeler en bobine.
Nog eentje. Controleer de MASSAKABAAL van de motor naar de Carrosserie!!Neem de moeite om het los te nemen, corrosie zie je niet altijd.
Probeer dit eens. Het is moeilijk trouble shooten op papier. Sterkte en hou me op de hoogte. Groet, George.
Ingediend door rick91 op do, 05-06-2014 16:18
Dankje voor je reactie! kan ik weer even verder. Ik hou je op de hoogte!
RE: Schokkend rijden, niet stationair lopen.
Ingediend door rick91 op di, 27-05-2014 11:30
Hallo,
Ik heb een Mini classic uit 1980.
Kort geleden reed ik over de snelweg met een snelheid van ongeveer 120 km/u. Opeens schokte de motor heel erg en leek het net of er keihard op de rem werd getrapt. Dit is die rit een keer of drie gebeurd. Daarna deed ie het niet meer en kon ik rustig verder rijden. Nadat de auto een week stil had gestaan wou ik hem starten maar het probleem was alleen maar erger geworden. Ik startte de auto en liep niet meer stationair. Ondanks dat ik de choke aan zette begon de motor erg lage toeren te maken en viel uit. Ik ging ermee rijden maar dat was niet te doen. Om de meter schokte motor erg. Op een gegeven moment viel de motor uit zonder dat die lage toeren draaide.
Kan iemand mij hiermee helpen?? Ik heb aan meerdere garages in de buurt gevraagd wat het kon zijn maar daar kwam nooit een nuttig antwoord uit.
Mvg
Rick