Schroefdraad bij de leidingen

RE: Schroefdraad bij de leidingen

Bij de leidingen van de koppeling en de remmen zit er aan de uiteinde een dopje met een schroefdraad die in de de desbetreffende cylinders moet draaien. Nu is volgens mij bij mij dat schroefdraad kapot en kan ik sommige niet in de cylinders draaien.
Weet iemand hoe ik die kan oplossen?

RE: Schroefdraad bij de leidingen

is de schroefdraad beschadigd op de nippel of in de cylinders.schroefdraad op de nippel is te verhelpen door de nippel te vervangen en een nieuwe flair te (laten) trekken .in de cylinder is er maar een mogenlijkhijd nl vervangen als hij goed beschadigd is.een helicol werkt niet goed bij rem liedingen .en risico vermijden is beter dan verongelukken.maar past de schroefdraad niet omdat er andere onderdelen zijn gebruikt en de schroefdraad niet het zelfde is al naar gekeken mischien?

RE: Schroefdraad bij de leidingen

Het is volgens mij de schroefdraad op de nippel.

Is het mogelijk om zo'n nippel te vervangen en zo ja hoe of moet je een hele nieuwe leiding trekken?

default

RE: Schroefdraad bij de leidingen

In de meeste gevallen beschadigd de schroefdraad op de nippel (uitzonderingen daar gelaten) daar deze zachter van materiaal is dan het onderdeel waar deze dient op te komen.

Ja de nippel is te vervangen mits je ervoor het gereedschap hebt om de leiding te trompen, en de leiding in lengte het nog toe laat..om opnieuw te gebruiken, met het opnieuw trompen verlies je al snel minimaal 1,5 cm.

Anders wordt het een nieuwe leiding kopen cq laten maken.

RE: Schroefdraad bij de leidingen

Ik heb de gereedschap niet om te prompen, maar waar is dat gereedschap te koop. Uiteraard met het wel een nippel zijn met engels schroefdraad :x

default

RE: Schroefdraad bij de leidingen

Ja dat begrijp ik dat het unf moet zijn.

Ik heb er drie en alle drie van verschillende merken, 1 ervan is Midlock zoek maar op google midlock, ik werk niet graag met links das te gemakkelijk om een antwoord te geven via een plaatje of uitleg. :D

Denk er wel aan dat je dan ook de juiste nippels hebt want die zitten niet bij het gereedschap geleverd.

RE: Schroefdraad bij de leidingen

Ik zal eens gaan kijken wat het allemaal kost :x

RE: Schroefdraad bij de leidingen

... euuhhh .. is het hiet net zo makkelijk een nieuw leidinkje aan te schaffen (of er 1 te halen van de sloop ?)

(uit de Moss-catalogus:
GPP14AA brake - pipe master cylinder to 3-way union
GPP12AA clutch - pipe, master cylinder to hose
GPP10AC BRAKE PIPE, rear brake hose to wheel cylinder)

FWIW,
Theo van den Bogaard

RE: Schroefdraad bij de leidingen

Je moet altijd alle opties open houden en van de sloop halen weet je nog niet of dat schroefdraad goed is. Bij die van mij zie je ook bijna niks.
Ook eens kijken hoe duur een nieuwe leiding kost.

RE: Schroefdraad bij de leidingen

zo'n midlock felsapparaat kost 71 euro .. dan moet je heel wat leidinkjes doen wil je dat terugverdienen ..

als je op de sloop het ding zelf losmaakt weet je of het goed is .. (desnoods neem je je oude nippel - leiding mee om de maat te vergelijken) maar als het om de remmen gaat zou ik voor de veiligheid gewoon een nieuwe nemen.

succes,
Theo van den Bogaard

RE: Schroefdraad bij de leidingen

Worden die leidingen op maat verkocht als je ze nieuwe koop of moet je ze zelf buigen?

default

RE: Schroefdraad bij de leidingen

Inderdaad kun je ook naar de sloop gaan voor zo iets en sebastiaan gaf het antwoord al, als het maar goed is.

Maar hij vraagt expleciet wat er aan te doen is en of het te vervangen is, en krijgt hij een antwoord van mij. Ik had ook zo kunnen zeggen breng je auto binnen naar een mini garage en laat het maken, als het dan 71 euro had gekost aan werk exclusief materiaal had hij wel en was het apparaat terug verdiend.

Waarom 700 euro uitgeven aan een las apparaat terwijl een ander het kan doen voor 1000 euro, ofwel rijd naar de sloop en koop daar een betere carosserie, en zo kan ik nog wel een paar dingen opsommen waar jouw antwoord betrekking op heeft.

RE: Schroefdraad bij de leidingen

@Sebastian: de leidingen worden verkocht op de goede lengte en zijn makkelijk met de hand (beetje bij beetje / voorzichtig) in de goede vorm te buigen.

@linkaard: je hebt helemaal gelijk, maar ik benadruk alleen optie 2 die je zelf ook al aangaf ...

Anders wordt het een nieuwe leiding kopen cq laten maken.



.. uiteindelijk bepaalt Sebastian wel zelf wat 'ie doet 8)

HTH,
Theo van den Bogaard

RE: Schroefdraad bij de leidingen

Oke en niet is het afgelopen ;) Het is me helemaal duidelijk en nu moet ik nog even bedenken wat ik allemaal wil.
Ik weet het nog niet helemaal zeker, maar ik denk dat er een nieuwe leiding gaat komen.
Weet iemand hoe duur een nieuwe leiding kost?

RE: Schroefdraad bij de leidingen

Sebastian schreef:

Weet iemand hoe duur een nieuwe leiding kost?



Weet dan niemand hoe duur zo'n leiding ongeveer kost?

RE: Schroefdraad bij de leidingen

het licht een beetje aan om welke leiding het gaat, dus welke lengte...
en bij mijn remleidingboer maakt het ook verschil of je meer koopt en of de man goede zin heeft...

in eindhoven maken ze die dingen bij de turck op de hastelweg.

RE: Schroefdraad bij de leidingen

En hoeveel € wat dat dan.

Ik heb 1 leiding van de hoofdremcylinder naar de hulpremcylinder en de andere weet ik nog niet waar die vandaan komt ergens van onder de auto.

Heb je een richtprijs, dan weet ik een beetje waar ik rekening mee kan houden. Is het 5 euro of meer 40 euro?

RE: Schroefdraad bij de leidingen

voor een achterremleidingkje van flexibel deel naar de remcilinder kost volgens mij rond de 5 euro, het arbeidsdeel zal groter zijn dan het materiaaldeel...

gewoon een beetje rondvragen bij automaterialenzaken...

RE: Schroefdraad bij de leidingen

Ga ik doen dank je wel en hopelijk hebben ze ook engelse maten!