Slayer schreef:
Schijnt vaak kapot te gaan bij een 1300 blok. Nu heeft het kans dat het naaldlager en alu resten zich door het blok hebben verplaatst. En zou dan allemaal heel duur worden, algehele revisie, nieuwe bak, nieuw onderblok.
O wat heb ik een hekel aan dit soort uitspraken.. Dat gebeurt vaker bij een 1300.. Wat een onzin...
Vooral bij direct uitspraken als totale revisie ed. gaan m'n haren recht overeind staan...
Maar laat ik niet te snel van stapel lopen.. Wat hoor je precies, en WANNEER??? Staionair toerental. of tijdens rijden. Bij inderukken koppeling, bij loslaten, bij aangrijpen?? Of alleen tijdens schakelen.. Enz enz.. Geef eens wat meer info.
[size=75:2hzykdh2]Tsssjjj. Irritante garage uitspraken.. Wisselwiel?? Vliegwiel waarschijnlijk, en dan naaldlager.. Daar zit helemaal geen naaldlager... tssss...[/size:2hzykdh2]
- Login of registreer om te reageren
RE: schurend geluid, revisie?
Ingediend door Slayer op wo, 09-06-2004 21:37
Heb ik weer, heb ik net alles helemaal in orde. Ophanging weer helemaal top. Hoor ik plots een schurend geluid, squeek squeek squeek, dus maar even gekeken onder de kap. Zie ik de as die uit de koppelingsdeksel komt ietsje bewegen. Dus maar even naar de garage gereden. Daar hoorden ze het direct aan het geluid. Schijnt het wisselwiel te zijn die achter de koppeling zit. Schijnt vaak kapot te gaan bij een 1300 blok. Nu heeft het kans dat het naaldlager en alu resten zich door het blok hebben verplaatst. En zou dan allemaal heel duur worden, algehele revisie, nieuwe bak, nieuw onderblok.
De motor schakelde echter nog soepel, had oliedruk en reed ook nog soepel en ook stationair liep ie als een zonnetje en ook geen gekraak vanuit de bak.
Heeft iemand dit al eens meegemaakt?
Wat denken jullie als je dit zo hoort?
Het is een 91 cooper carb. 1300 blok 105000km op de teller.
Johan