Sensor oid breekt af!!!

default

RE: Sensor oid breekt af!!!

Aaah!!! Wat nu dan weer! Murphy's law in volle gang. Ben ik mijn bougies aan t schoonmaken en mijn contactpunten aan t afstellen, breekt er bij het schoonmaken van het blokje en de rembekrachtiger en sensortje oid af.

Het is een van de twee sensortjes die op de dop van de remvloeistofhouder zit. Wat heeft dit voor functie???

Gr. Michael Red Hot Rod

RE: Sensor oid breekt af!!!

Die zijn voor de remvloeistofniveauindicatie (Scrabble!). Waarschijnlijk heb je een knopje bij het rijtje onder je dashboard zitten waar een rempedaailtje op zit. Het lampje daarin gaat als het goed is branden als het vloeistofniveau te laag is. Aan de hand van die voeler in de dop. Je kunt een nieuwe dop halen.

default

RE: Sensor oid breekt af!!!

DUS DAAR IS DAT KNOPJE VOOR!!!! hahaha altijd al afgevraagd. En heeft dat ding alle twee de sensoren nodig? maar goed, kwaad kan t dus niet, zeker als je het ook onder de kap in de gaten houdt.... maar goed, dop is nooit duur...

Tnx, Michael

RE: Sensor oid breekt af!!!

Het zijn niet twee sensoren, het is 1 sensor met twee contacten (een plastic dop aardt belabberd ;))

Overigens is het lampje als knopje uitgevoerd om het lampje te kunnen testen. Het zou moeten gaan branden als je het knopje indrukt.

RE: Sensor oid breekt af!!!

Hoi vergis ik me of wordt deze knop ook niet gebruikt als remdrukverschilwaarschuwingssysyteem (Scrabble :D ).
Ben me af aan het vragen namelijk. Ik heb op mijn hoofdremcilinder geen remdrukverschil schakelaar en mijn knopje is niet aangesloten. Mischien kan ik er een nieuwe dop op zetten met niveau sensor en deze aansluiten. Hoef ik de remcilinder niet te vervangen voor die APK griezels? Of is dit een stom idee? :?

RE: Sensor oid breekt af!!!

OK ik ben eruit, denk ik :? :

Eind jaren tachtig is de type 2 hoofdremcilinder vervangen door de type 3 hoofdremcilinder.

de type 2 hoofdremcilinder heeft een remdrukverschil meter / plunjer

de type 3 hoofdremcilinder heeft een remvloeistofniveau schakelaar in de reservoirdop.

Ik heb een type 3 hoofdremcilinder met een reservoir dop van een type 2 hoofdremcilinder.
(geen wonder dat ik er niet uitkwam! |:( ).

Mijn vraag: weet iemand of een reservoir dop van een type 3 (met schakelaar) op de reservoir van een type 2 past, het lijkt bijna hetzelfde op de tekening.

Alvast bedankt voor jullie hulp

RE: Sensor oid breekt af!!!

ja hoor past zeker.. ik rij met een dop van een horizontale cylinder met bekrachtiger op een ouder type hoofremcylinder ? (lijkt een type 3 1/2.. :D)

RE: Sensor oid breekt af!!!

Hey SirYun, bedankt voor de info. Ik ga de bedrading nakijken en daarna een nieuwe dop halen. Voor mijn remcilinder model 2 1/2. Ik heb ook geen 3 1/2 nodig, maar dan is mijn vliegtuig niet zo snel als die van jou. Ben benieuwd wat je remweg is :)

RE: Sensor oid breekt af!!!

je kunt natuurlijk ook het knopje uit je middenconsole trekken. Dan zullen ze bij de apk ook niet gaan zeuren dat het niet werkt. (dit geld ook bij de oude mini's i.v.m alarmlichten. kreeg de alarmlichten niet aan de praat voor de APK, heb toen het knopje eruitgetrokken en hij is goedgekeurd. :D ) volgens mij is zo'n knopje niet verplicht. Het is alleen een extra hulpje zodat je niet onder de moterkap hoeft te kijken.

P.s ik heb het trouwens erg vaak meegemaakt dat zo'n lipje afbreekt. ze kunnen schijnbaar niet tegen de remvloeistof. boeie ;)

RE: Sensor oid breekt af!!!

Hmmmm dat is het overwegen waard als ik het niet kan maken. Maar ik heb nog maaaaaaanden voor de APK. :)

Het is ook een beetje uit knutselerij. Lag net nog op mijn rug onder het dashbord om te kijken hij de draadjes liepen. (misschien tijd voor een open dak, maar dan in de bodem ?

RE: Sensor oid breekt af!!!

Net even naar de sensor gekeken op Winston. Ik moet de eerste Mini nog zien waar dit op werkt :)