Hoi Zwieber welkom op het Forum.
Nou van techniek heb ik niet veel verstand maar dat hebben de mannen hier wel dat ga je vanzelf wel merken.
- Login of registreer om te reageren
Hoi Zwieber welkom op het Forum.
Nou van techniek heb ik niet veel verstand maar dat hebben de mannen hier wel dat ga je vanzelf wel merken.
Je koppakking moet wel gaar zijn na zo'n incident.
Als ie nog starte dan zal de rest wel mogelijkerwijs meevallen
Wat voor geluiden maakte ie?
hopelijk heb je hem weer snel gefixed.
hmmm hij kwam net uit de garage?
kan je hun niet verantwoordelijk stellen?
dit lijkt me toch niet echt de bedoeling....
Ingediend door Zwieber op wo, 25-09-2002 16:04
Bedankt voor de snelle reaktie!
Het kan zijn dat mijn kleppen krom zijn, want als ik gas gaf hoorde ik het ratelen en als ik geen gas gaf dan viel, hij zeg maar, stil!!
Hij start wel gewoon! Ik heb hem niet meer gestart sinds het slepen! Maar ik denk wel dat hij start!!
Ik heb de garage al gebeld en die wilt mij alleen toekomen met een koppakking!! En verder niets. Als ik hem daarheen breng om hem te laten maken dan brengt hij gewoon de arbeidsuren in rekening...
Mijn tante is juriste en die is al bezig voor mij met briefen enzo, maar ik kan er niet aan sleutelen, want ik moet de verkoper de kans geven om hem te maken (schriftelijk...).
Als ze nou je kop vlakken en je koppakking vervangen zonder daar arbeidsloon voor te vragen dan zou je al een heel eind zijn,volgens mij
dat je met half gas weer bijna uitvalt komt door het gebrek aan compressie,wanneer je meer gas geeft maakt je motor meer toeren en heeft ie dus minder last van de lekke koppakking ,maar wordt wel veel heter,te lang doorrijden zorgt ervoor dat alles in de soep loopt.
Ingediend door Zwieber op wo, 25-09-2002 16:19
Min kop afvlakken kan ik zelf wel, althans op mijn werk. Ik werk namelijk bij een CNC-bedrijf dus dat is wel makkelijk!
Ik probeer natuurlijk ervoor te zorgen dat hij alles gaat maken! Of mij een tegemoetkoming wilt doen in de zin van geld. Het is afwachten hoe hij op mijn brief reageerd!
Ingediend door Zwieber op wo, 25-09-2002 16:29
Ik zal jullie op de hoogte houden.
Weet je/jullie misschien wat ongeveer de kosten zijn van nieuwe kleppen met toebehoren, zuigers en laten honen... Als er een zuiger verrot is moet ik dit toch allemaal vervangen? Of vergeet ik wat?
Wat kost het om je blok te reviseren? Iemand die nog een paar goede informatieve site's heeft?
Ik raad je echt aan heel voorzichtig te zijn met een blok zonder olie. Heb een week geleden van dichtbij mee mogen maken wat de gevolgen zijn. Was wel niet een Mini, maar een Jappannertje, maar blok en versnelling waren overleden. Derhalve, om de pijn te verlichten, een echte auto erbij gekocht: Een Mini Van
Ingediend door Zwieber op wo, 25-09-2002 16:40
Ik heb het ook weleens van dichtbij gezien...
Maar weet iemand een goede site waar ik veel informatie af kan halen omtrent reviseren of eventueel een gereviseerd blok kan kopen met prijslijsten erbij.
Geen engelse site's graag... Ze doen het toch ook wel in nederland...
Je kunmt iig de gebruikelijke Mini sites afgaan, en ook wat Homepages bezoeken, waar wel eens wat geode info te vinden is. Hier wordt wel eens gesproken over S + S tuning, te Haaksbergen, kan Eelke je meer over vertellen . En natuurlijk bellen met de diverse Mini Centers, Ben van Leeuwen, Mini Only(Den Haag), Mini Center Huissen etc... komen vast nog wel meer tips hier binnen .
Kosten kun je net zo gek maken asl je zelf wil. ben je handig, dan kun je al wat voor werk doen, scheelt weer arbeidsloon. Anders gaat het snel richting 400 Euro, van wat ik zo gelezen heb. Correct me if i am wrong...
Ook op het forum ZOEKEN kan natuurlijk uitkomst bieden.
En waar komt Zwieber vandaan dat is ook wel handig ik heb een goed adresje in rotterdam niet duur 1 zuiger gedaan olie keering en weet ik veel wat nog meer moet ik ff na kijken 1300 guldens
brenda schreef:
1300 guldens
'T is maar wat je niet duur noemt. But then again, its a Mini... wat al eerder gezegd is, er zijn mensen die er bakken vol geld aan uit geven en hem vertroetelen, en er zijn er ook die hem langzaam ouder laten worden, en wel zien wanneer hij er mee ophoudt.
Het is maar net wat je zelf wil.
Sorrie euro's er ging ook nog een drukgroep in geleiders en nog meer het wordt me nu toch te technies.
Ok dan, met recht groot onderhoud dus... zilke bedragen reken ik ook een beetje op over 3 jaar als de van onder handen genomen gaat worden . Ik ga maar vast sparen, en veel staatsloten halen
Geen olie meer en water oei ernstig probleem.
Koppakking sowieso doorgeslagen.
Dan niet te vergeten, dat je motor tot twee keer toe is oververhit geraakt.
Er al bij stilgestaan dat al de oliekeerringen de hitte niet kunnen verdragen. Denk hierbij aan de krukas keerring, nokkenas, aandrijving e.d
Het moet al zeer extreem zijn dat een klep door je zuiger is geboord, de mini heeft een onderliggende nokkenas, voordeel dat een klep nooit je zuiger zal raken, zelfs niet als de distributie ketting zou kapot gaan.
Met een boven liggende nokkenas boort ie een klep recht door de zuiger weg.
Door de xtreme hite zetten je zuigerveren uit en wrijven langs je cilinderwand waardoor krassen zullen ontstaan.
Ik weet zeker dat als de garage je alleen maar de koppaking vergoed, snel problemen naar voren komen hoog olieverbruik en olie lekkage.
Hier komt hij zo gemakkelijk niet vanaf schrijf een brief naar breekijzer en zoals je al vermelde gelijk juridische stappen ondernemen.
De enige troost die je hebt is dat het meteen gebeurde na aankoop op weg naar huis, (en niet na een paar weken of maanden) de garage heeft de auto dus niet nagekeken en vertrouw jij erop dat de auto voldoet aan de verkoop. Als de garage bij de bovag is aangesloten kun je ook daar protest aantekenen van de garage.
www.bovag.nl
Veel succes in deze zaak.
Solidair betogen met een twintig mini's naar die garage rijden dat komt in de krant.
Dit stinkt inderdaad behoorlijk. Wat hadden ze precies gedaan in de garage (als ze achterschokbrekers hadden gemonteerd kun je ze weinig maken, denk ik...)?
Verder is het meeste inderdaad wel gezegd, denk ik. Dit soort dingen kunnen in elk geval behoorlijk duur uitvallen, die prijs die Brenda noemt verbaasd me niks. De kneep zit 'm erin dat de hele motor uitgebouwd moet worden als er aan zuigers en cilinders gerommeld moet worden.
't Gooi? Laat maar weten wanneer je ernaartoe wil met een stoet Mini's, zorg ik dat ik in Huizen ben :)" title="Evil" />. En dan Richard, Sander en Cindy mee, dan schiet het al aardig op Mini Club Hilversum is misschien ook wel in voor een verzetje
Ingediend door Zwieber op wo, 25-09-2002 21:42
Hahaha,
Ik wil het eerst jurisisch proberen en als dat niet lukt dan gaat er in elk geval wat gebeuren!
Ik ben echt woedend op die gast!!
Vervelender is nog dat ik niets eraan kan doen! Ik kan er niet aan sleutelen niks!
Hij staat maar voor de deur en elke morgen als ik naar mijn werk fiets dan zie ik haar eenzaam op de parkeerplek staan...
Echt kut gewoon, want het is echt een heel leuk bakkie!!
Ik zou hem graag laten maken of zelf maken, maar dat kan niet, want ik moet de verkoper in de gelegenheid stellen om hem in redelijke termijn te laten maken! Ik kan helaas niet hem maken en dan de kosten declareren... Dat wordt moeilijk is mij verteld!
Wachten, wachten en wachten...
Wat een drama, we leven allemaal met je mee! Moet er niet aan denken, 's-morgens vroeg, de zon is nog net achter de horizon, de flarden dauw hangen nog in de straat. De geur van vers gebakken brood prikkelt je neus. Een enkele Kraai laat zich in de verte horen, en daar staat ze... en je moet, je MOET er voorbij lopen/fietsen, hoe graag je haar ook wil meenemen, haar vertroetelen...
Ok, zonder gekheid, zwaar balen dus. Hebben we weer een Garage voor onze BlackList. Oh, die hadden we niet? Oh. Kunnen we er bij deze een beginnen?
Enne, ook wij zijn van de partij als het aankomt op een masaale bestorming van de garage in kwestie! Met de Balmoral en de Van (die tot op heden nog geen naam heeft. Hoor ik: Wedstrijd ?:D)
Jaja, het is maar goed dat je zoveel 's gebruikt... Een blacklist zit er dus niet in, daar willen we onze vingers niet aan branden. Ervaringen uitwisselen en dan wel onderbouwd met feiten is prima.
Zorro z'n probleem heb ik even een eigen onderwerp gegeven: http://www.minisevenclub.nl/forum/viewtopic.php?t=890
Ingediend door Zwieber op do, 26-09-2002 10:29
Tja...
Het is ff wachten op zijn reaktie op die brief en dan maar weer verder kijken!
Ik kan hem niet maken of laten maken niks... Dat is heel erg frustrerend! Dat ik genaaid ben is één ding maar dat ik hem momenteel niet aan de praat kan maken is ook behoorlijk k*t!
En met zijn allen even langsgaan is niet zo slecht idee!! Als hij er zo mee wegkomt zonder enige vergoeding dan word ik wel een beetje gek denk ik en dan hoort hij nog van mij, maar dan op een andere manier!
Ik ben helemaal geen sloperd of agressieveling ofzo, maar hier kan ik echt niet tegen!!!!
En zo'n lijst waar je allemaal je ervaringen kan uiten over een garage is, lijkt mij, wel een heel goed idee!
Nou ja, die is er, dit forum. Het is geen probleem als je namen noemt van bedrijven. Zorg alleen dat er ook een duidelijke motivatie bijstaat, dat het netjes blijft en (dus) niet alleen maar wat ononderbouwd geflame is, want dat gaat direct richting de bitjeshemel.
Ingediend door Zwieber op do, 26-09-2002 10:48
Dat begrijp ik... Ik heb dan mijn mini bij een handelaartje gekocht dus je weet nooit hoeveel verstand zo'n man ervan heeft, maar als er iemand is die bij bekende/erkende bedrijven is geweest en er totaal niet positief over is dan hoor ik dat graag...
Zoals Ben van Leeuwen ofzo.. Is die goed?
Heeft iemand ervaring met Swiftune racing????
[Mini specialist] is wel goed,maar onbetaalbaar.
Andere alternatieven zijn vaak net zo goed en half zo duur
bovendien ben ik niet erg blij met zijn vrouw
en dat is een enorme understatement
[Mini specialist] heb ik altijd veel vertrouwen in nu nog voor advies en onderdelen nooit problemen mee gehad.
Vanuit het zonnige Limburg ben ik daar al een paar keer geweest.
Volgen's mij is [Mini specialist] nou niet echt veel geodkoper dan [Mini specialist] ... [Mini specialist] daarintegen is over het algemeen wel iets goedkoper dan de bovengenoemde 2. Maar daar heb ik dan weer niet al te goede ervaringen mee. Als je voor echt iets technish komt dan snappen ze je negen van de tien keer echt niet en halen ze zowat het hele magazijn ondersteboven en trekken er van alles uit behalve het geen wat je nou daadwerkelijk zoekt...
[Mini specialist] is daarintegen een enorme aanrader... Die lui maken echt goed spul.. Zie ook echter je stukje van je motortransplantatie/revisie waarom ik dat persoonlijk nou niet snel zou doen.
ps: Eric waar kom je eigenlijk vandaan in 't Gooi? Mocht je ooit eens een klein sleutel karweitje oid. hebben waar je zelf in de gauwigheid niet uitkomt geef ff een belletje en we schieten je te hulp.
Greetz
Richard... still driving 6000 rpm in 4 door het normaal zo rustgevende Gooi :)" title="Evil" />
Balmoral schreef:
Wat een drama, we leven allemaal met je mee! Moet er niet aan denken, 's-morgens vroeg, de zon is nog net achter de horizon, de flarden dauw hangen nog in de straat. De geur van vers gebakken brood prikkelt je neus. Een enkele Kraai laat zich in de verte horen, en daar staat ze... en je moet, je MOET er voorbij lopen/fietsen, hoe graag je haar ook wil meenemen, haar vertroetelen...
Als het keihard regent en je moet een half uur gaan fietsen is ook erg hoor
Ik heb dat ook gehad maar dan mijn eigen schuld omdat ik wat te laat was met de Mini preparen voor de APK
Ingediend door Zwieber op vr, 27-09-2002 10:10
Nou, ik hoef maar +/- 10minuten te fietsen dus dat is echt een heel klein stukje hoor en als het regent, bied de paraplu een uitstekende uitkomst!!
Ik woon in Blaricum en werk in Huizen....
Tof van je Richard!! Dat je dat aanbiedt!! Misschien doe ik ooit nog weleens een beroep op je!
Een vriend van mij woont in A'foort en heeft een knalgele mini en hij weet er ook aardig wat van af en helpt mij graag. Maar alle hulp is welkom!!
Ps: wat doen ze precies met gereviseerde motoren? Vervangen van zuigers bla bla... Kan iemand mij een waslijst geven wat er precies gedaan wordt? Heeft er iemand ook tekeningen of maten ervan, want ik werk bij een CNC-bedrijf dus ik kan een hoop zelf/laten doen!!
Hmmm... Kan wel een aanzetje geven. Correct me if I'm wrong, ik zuig het ook maar uit m'n duim
In elk geval alles vervangen wat er een beetje versleten uitziet.
Kan onder andere zijn:
[list:3pjk4efr]
[*:3pjk4efr]zuigers (met nieuwe zuigerveren) - ontkom je niet aan als het volgende punt ook nodig is, anders zijn ze te klein[/*:m:3pjk4efr]
[*:3pjk4efr]opboren van de cilinderwanden - gewoon eerste overboring om wanden te krijgen van nieuw metaal of verder gaan om bewust het slagvolume te vergroten (de eerste overboring is zo weinig dat je dat niet echt merkt).[/*:m:3pjk4efr]
[*:3pjk4efr]vervangen van krukaslagers[/*:m:3pjk4efr]
[*:3pjk4efr]reviseren cilinderkop (nieuwe klepgeleiders en evt. kleppen, schoonmaken)[/*:m:3pjk4efr]
[*:3pjk4efr]nieuwe "aanverwante" zaken als olie- en waterpomp, etc.[/*:m:3pjk4efr][/list:u:3pjk4efr]
Alles in wezen op basis van of het nodig is. Zijn de cilinderwanden nog prima, dan is opboren natuurlijk niet nodig. Natuurlijk grijpen veel mensen ook de gelegenheid aan om de standaard onderdelen te upgraden. Krukas, nokkenas, kleptuimelaars, distributieketting en -tandwielen, voor allemaal zijn (dure) kwijlversies te koop.
Zwieber schreef:
Ps: wat doen ze precies met gereviseerde motoren? Vervangen van zuigers bla bla... Kan iemand mij een waslijst geven wat er precies gedaan wordt? Heeft er iemand ook tekeningen of maten ervan, want ik werk bij een CNC-bedrijf dus ik kan een hoop zelf/laten doen!!
tja, daar zijn ook vaak misverstanden over. Sommigen hebben het over gereviseerde motoren als ze alle pakkingen zijn vervangen, ding uit elkaar is geweest en alleen alles hebben vervangen wat echt nodig is (distributie ketting, vaak zuigers e.d. maar soms alleen maar de zuigerveren en dat soort dingen) anderen hebben het pas over een revisie als alle slijtonderdelen vervangen zijn en er een rebore gedaan is. Moet je een beetje op letten en afhangelijk van diegene wat het doet.
Wat bij Mini´s precies verstaan wordt onder een revisie weet ik niet precies.
Mij lijkt de losse-pols-definitie "als nieuw maken" wel geschikt. Als de cilinderwanden prima zijn, dan is er geen reden tot opboren, lijkt mij. Het probleem is alleen dat die beoordeling bij mensen ligt, waarbij de een iets eerder "nodig" vind dan de ander. Er zal dus inderdaad geen pijl op te trekken zijn wat er nou precies gebeurd is. Het lijkt me dan ook zeker interessant wie de revisie heeft uitgevoerd.
[Edit: typos]
pcies, hoe vaak je niet zogenaamde "gereviseerde" blokken of Mini´s met dergelijke blokken te koop ziet staan.
Na enig doorvragen blijkt gewoon de motor uit en weer in elkaar is gezet met nieuwe pakkingen en een distrubutie ketting. Op zich is dat in veel gevallen ook goed, maar noem het dan grote beurt of zoiets.
Ingediend door Zwieber op vr, 27-09-2002 11:10
Oke, ik weet al wat meer! Ik zit erover te denken om het zelf te doen. Ik kan wel een beetje sleutelen... En ik ken wle een paar mensen die mij hierin kunnen helpen, maar als je het laat doen dan krijg je meestal wel garantie...
Eerst maar eens afwachten of ik nog wat kan verhalen op die garage... En anders moet ik hem toch echt helemaal uit elkaar halen!!
Je kan er toch ook grotere kleppen inzetten? Ik moet maar eens goed informeren bij zo'n mini zaak en nu zit ik te denken aan mini centre huissen ofzo...
Top dat jullie zo snel reageren!
Het is inderdaad mogelijk om grotere kleppen in je kop te laten zetten. Reken hier alleen wel op behoorlijke kosten. Ze moeten namelijk de inlaten van de kleppen vergroten (dit zijn vaak de gene die bij milde tuning veranderen, pas bij verdere tuning vanaf stage 4 ongeveer worden de uitlaat kleppen ook vergroot) en deze voorzien van nieuwe klepzittingen. Mischien is het dan verstandiger om gewoon een kop te kopen die standaard al grotere kleppen heeft. Vooral de koppen van MG metro's zijn mooie koppen deze hebben ten eerste al een verbeterde flow en ten tweede zijn de inlaat kleppen vergroot en vaak zijn ze niet duur i.g goedkoper dan een kop laten bewerken voor grotere kleppen. Zelf rijd ik ook met een dergelijke kop. Eentje die oorspronkelijk van een Innocientie cooper is. Deze hebben we eigenhandig nog iets meer geflowd voor nog iets meer vermogen. En hij rijdt er meer dan leuk mee momenteel.
Dan nog even over het reviseren dit is natuurlijk niet alleen afhankelijk van het bedrijf maar ook enrom van de staat van het blok zelf. Bij de een is het nodig om echt alles te vervangen en op te boren terwijl het bij de ander zelfs niet eens nodig hoeft te zijn om de nokkenaslagers te vervangen. Het hangt er een beetje vanaf hoe het blok gebruikt is op tijd olie ververst, altijd netjes warm gereden, etc. Kijk andere zuigerveren pakkingen en krukaslagers zit je natuurlijk altijd wel aan. Zuigers, nokkenas, distributieketting ed. hangt gewoon van de staat van het blok af.
Greetz
Richard. inmiddels alweer bijna 4000 km verder met z'n gereviseerde 1275.. En nog steeds zonder al te veel problemen en kinderziektes
Richard T schreef:
Richard. inmiddels alweer bijna 4000 km verder met z'n gereviseerde 1275.. En nog steeds zonder al te veel problemen en kinderziektes
dus jij hebt geen rebore gehad?
En als iemand nog een MG Blokje weet te staan, meld dit dan ff aan me
Nee ik heb inderdaad geen rebore gehad. De cilinderwanden zijn heel licht opgehoond. Dit omdat met namen het stuk net boven de zuigers nog wel eens wat aanslag wil hebben. Wel is de top van het blok gevlakt. Verder zijn de standaard zuigers er na even goed gestraald te zijn er weer met nieuwe zuigerveren ingezet.
Wat bij mijn blok wel heel kenmerkend was de toch wel heel erg ingesleten nokkenaslager's. Dit zijn eigenlijk lagers die niet of nauwelijks slijten. Vooral omdat de rest van het blok er eigenlijk ook nog wel netjes uitzag verwacht ik hier eigenlijk ook geen problemen. Maar dat verhaal ging helaas niet op.. De nokkenas was zelf ook behoorlijk versleten en dan met name de kammen die eropzitten. Anyway was dat dus weer een mooi excuus om hem om te wisselen voor een Kent 276..
Ingediend door Zwieber op vr, 27-09-2002 12:41
Kop afvlakken... Hoeveel kan ik er vanaf vlakken??
Ik wil zo graag even mijn kop eraf trekken, maar ik meot nog wachten..AAAAHHHHHHHHHHH!!
Ik word gek!
Rustig aan don't forget to breath.. kijk eerst even of het wel echt nodig is om je kop te vlakken.. Vaak is het niet echt nodig bij gietijzeren koppen kromtrekken doen die nl. niet zo snel. Dus haal eerst je kop er even vanaf en kijk even of dit daadwerkelijk wel echt nodig is.
Mocht het inderdaad nodig zijn dan kun je er een paar 100e mm vanaf halen. Het hangt er een beetje vanf hoe hoog je compressie is. Hoe hoger de compressie hoe minder ervan af kan. 0.05 mm is over het algemeen echt wel het maximum anders kom je in de knel met je compressie . Maar in elk geval geld hoe minder eraf hoe beter het is.
Greetz
Richard
Ik vind het vooral interessant hoe het juridisch afgelopen is. Oftwel wat de garage uiteindelijk vergoed heeft. Is misschien wel lang geleden, niet echt op gelet idd...
RE: Serieuze motor problemen...
Ingediend door Zwieber op wo, 25-09-2002 15:44
Dag allemaal,
Ik ben nieuw en zal meteen van deze gelegenheid gebruik maken om mij even voortestellen!
Mijn naam is Eric en ik kom uit 't Gooi.
Ik ben net in het bezit van een Mini Cooper uit '92 Rood met wit bla bla...
Het probleem is als volgt;
Onderweg naar huis begint hij al aadig te roken... Witte rook welteverstaan! (koeilvloeistof denk ik dan). En er kwam wat rook door het dash naar binnen.
Op een gegeven moment werd de motor te warm en hebben we hem aan de kant gezet. Blijkt dat het dopje van het koelvloeistofreservoir open te staan!! Wij koelvloeistof gehaald en bijgevuld. Doordat hij dat allemaal over mijn blok "gooide" dacht ik van; die rook komt naarbinnen omdat hij het over het spruitstuk gooide en door mijn ventilatie naar binnen kwam.
Wij even gewacht en verder gereden. Hij hield het al wat beter vol alleen miste ik nog steeds power! Ding was niet vooruit te branden!
Hij werd weer te warm en wij weer stoppen! Bleek het koelvloeistof bijna leeg te zijn! Wij weer bijgevuld en weer verder gereden. Totdat ik voor de derde keer aan de kant moest omdat mijn blok te warm werd!! Koelvloeistof was nog redelijk vol. Toen maar een sleepkabel gekocht en naar huis gesleept....
Eenmaal thuis heb ik de olie gemeten en bleek helemaal geen olie meer in het blok te zitten!!!
Dit gebeurde allemaal op de reis terug naar huis!! (ik had dus net die mini opgehaald bij de garage!)
Wie o wie kan mij vertellen wat er aan de hand is?!
Ik denk zelf aan de koppakking en dat hoop ik eigenlijk ook dat dat het alleen is!!
Reaktie(s) Plz.