Voordeel: je kunt een berg vermogen overbrengen.
Nadeel: de koppeling wordt een aan/uit schakelaar(ik bedoel hiermee; rustig op laten komen is verleden tijd want hij "hapt" meteen)
- Login of registreer om te reageren
Voordeel: je kunt een berg vermogen overbrengen.
Nadeel: de koppeling wordt een aan/uit schakelaar(ik bedoel hiermee; rustig op laten komen is verleden tijd want hij "hapt" meteen)
De koppelingsplaat is uitgevoerd met voering van sinterbrons, da's brons dat 'te koud' gegoten is, meer in elkaar geperst dan gegoten. De frictie met de stalen vlakken is veel groter per hoeveelheid veerdruk. De plaat is wel veel gevoeliger voor vuil en vettigheid. Door de hogere frictie grijp'tie inderdaad meteen aan, geen slip. Maar als het een geveerde plaat is, heb je daar minder last van. Maar een file-rij-plaat is het nooit.
Ik zit voor mijn turbo plannen aan zo'n ding te denken, maar verder heb je het niet echt nodig.
maar ben je voor op de weg, met een ongeveer 110pk blokje beter met een andere koppling (clutch met een orange diaphragma, en een normale race/rallyplate --> setje bij minispares) of zou je dan toch voor die sintered clutch gaan???
groetjes mark
Nee, die oranje veer (er bestaat zelfs een dubbel grijze) met een gewone plaat is ruim voldoende. Overigens is er ook nog verschil in voering. Ik was laatst bij het speedcentre in Geldermalsen (van de dyno-dag) en daar hadden ze een plaat met een groene voering. Schijnt weer beter te zijn dan standaard.
zie ook:
http://www.minimania.com/MM/DIAPHRAGM_S ... es_926.htm
(en eventueel de andere koppelings-gerelateerde artikeltjes .. )
een 'te' zwaar drukkende koppeling is AFAIK uiteindelijk een aanslag op de krukaslagerplaatjes (die de zijdelingse druk - van de koppeling - opvangen)
succes,
Theo van den Bogaard
Maarten van den Akker schreef:
Ja , en gele lucht in je banden.
Nou ben je me even kwijt.....
zou het a.u.b. iets genuanceerder geformuleerd kunnen worden??
waarom is die groene voering niet beter dan welke andere, maarten???
RE: sintered clutch
Ingediend door Mark Goedegebuure op zo, 08-08-2004 11:13
nou kan ik van degene waarvan ik mijn cooperblokje heb gekocht, een sintered clutch plate erbij kopen, dat is zo'n koppelingsaplaat die niet helemaal doorloopt. wat zijn de voordelen hiervan, en misschien de nadelen??
Groetjes mark