Slang carb los

RE: Slang carb los

Hoi, ik heb sinds kort een mini 1275 1991
http://i1160.photobucket.com/albums/q49 ... 1iqgea.jpg

Heb een beetje rond gekeken wat er allemaal mis is met de auto/motor. Toen vond ik dat er aan mn carburateur een slangetje los zat. http://oi1160.photobucket.com/albums/q4 ... 8oi6yp.jpg

Aan de slang te zien heeft deze ergens aanvast gezeten of heeft er iets in gezeten (de slang is aan het uiteinde namelijk een beetje uitgezet).

Alvast bedankt voor de reacties! :D

RE: Slang carb los

Hoi Mike. Dit forum ook gevonden. Hier staat erg veel info.

Die losse slang is van je vlotterkamer-ontluchting / overloop.
Die hoort aan een pijpje te zitten die langs je versnellingsbak naar beneden loopt. Bij de bobine zie je het uiteinde vlg. mij.
Ik zou er wel wat aan doen zo, want als de vlotter niet goed afsluit, spuit er benzine over het motorblok....

RE: Slang carb los

Het pijpje met schroefje bij de bobine is om het co gehalte te meten. Het zit "voor" de katalysator aan de uitlaat aangesloten. Het pijpje wat Jos bedoeld zie ik op de foto ook niet zitten. Maar je je kan het huidige slangetje vervangen door een benzineslang met een grotere lengte en het naar beneden leggen zodat het net onder het subframe uitkomt. Wel uit de buurt van de uitlaat houden!

RE: Slang carb los

Ok. Ik herkende het pijpje bij de bobine ook niet, Marc.

Hebben ze ook een katalysator gemonteerd i.c.m. een carburateur ?
Of was dit een Spi ?

RE: Slang carb los

Jazeker, heb een Sprite 1275 met HIF carb., cat en pijpje voor de CO2 meeting.

RE: Slang carb los

De Cooper '91 had een "open loop" katalysator. Dat wil zeggen dat hij "ongeregeld" was. Ook een aantal 1000tjes reden zo rond. Om de motor goed af te stellen kon je via dat pijpje het co % van de MOTOR meten. Het ongeregelde katalysatortje kletst een eventueel te hoog of te laag co % weg namelijk. Als je bij dit systeem een co% van 3% of iets meer op de MOTOR hebt, zal je bij meten via de uitlaat bijna geen verschil zie in percentage co maar de katalysator zal beduidend minder goed werken. De motor van je mini met een Hiff carburateur kan/moet op 1.25% co lopen, mits de motor verder goed af gesteld staat en in goede conditie is! Vergeet niet dat als je mini motor stationair te rijk staat, hij dat over het hele bereik van de naald ook staat!

Bij afstellen co%: motor goed op bedrijfstemperatuur. Alle verbruikers uit! Om de 30sec het inlaatspruitstuk "schoon" spoelen door 2000t/m draaien. Als elektriche ventilator aanslaat, wachten tot hij uitgaat en spoelen dmv 2000 t/m....dan weer meten en stellen.

RE: Slang carb los

Ok. Bedankt voor de info.
Er komt weer e.e.a. bij me bovendrijven....

RE: Slang carb los

morrismarc schreef:
Het pijpje met schroefje bij de bobine is om het co gehalte te meten. Het zit "voor" de katalysator aan de uitlaat aangesloten. Het pijpje wat Jos bedoeld zie ik op de foto ook niet zitten. Maar je je kan het huidige slangetje vervangen door een benzineslang met een grotere lengte en het naar beneden leggen zodat het net onder het subframe uitkomt. Wel uit de buurt van de uitlaat houden!



Bedankt voor de reactie,
dus als ik er een langere slang aan koppel en deze net onder het subframe laat uitkomen moet het goed zijn. Dus hij hoeft niet dicht gemaakt te worden ofzo?

RE: Slang carb los

Nee. Niet dichtmaken. Dan heeft de vlotterkamer geen ontluchting meer en krijg je een verkeerd benzine-mengsel.