Slang voor oliedruk meter

RE: Slang voor oliedruk meter

Hoi

Ik heb nu een oliedruk meter. Omdat deze ergens aan de linkerkant in de dash zit, heb ik m vanaf het blok onderlangs het u profiel bovenaan de gril en dan onder langs het afwateringsgootje van de motorklep naar binnen toe ergens bij het relais voor de noodknipperlichten. Zooo snapt u het nog ;)

Maar goed ik merk nu dat die slang best wel heel warm wordt omdat het toch dicht in de buurt vande radiator zit. waar hebben jullie die slang zitten?

Groet
Rob

RE: Slang voor oliedruk meter

over de motor heen

RE: Slang voor oliedruk meter

Maar goed ik merk nu dat die slang best wel heel warm wordt omdat het toch dicht in de buurt vande radiator zit. waar hebben jullie die slang zitten?



De radiateur wordt niet heel veel koeler dan de olie in je blok (en dus je slang). Ik zou hem dus lekker laten zitten.

Ik heb hem trouwens aan de andere kant langs lopen.

Groeten,
Wouter

RE: Slang voor oliedruk meter

Ik zou persoonlijk toch liever voor een elektronische gaan... Helemaal geen fijn idee dat er zo'n slangetje/buisje met hete olie achter je dashboard zit.

RE: Slang voor oliedruk meter

Of we gaan even als nerd te werk met een membraan-scheiding. Dit is een rubberen membraan in een behuizing. Op de ene kant sluit je de oliedruk aan, op de andere de meter. Het deel tussen het membraan en de meter vul je met remvloeistof, om de invloed van het flexibele rubber weg te nemen. Als er nu iets mis gaat voor het membraan lekt de olie in de motorruimte, als er iets misgaan na het membraan lekt er slechts een klein beetje remolie. Deze scheidingsmembranen zie je veel bij analoge benzinedruk meters. Je kan maar beter niet bedenken wat er fout kan gaan als daar geen membraan tussen zit en de meter lek slaat, bijvoorbeeld bij een ongeluk...... Ik houd nog steeds meer van mechanische dan electronische meters, zowel bij drukken als bij temperaturen. Helaas is de Engelse electronica niet echt betrouwbaar gebleken.
Hugo