-Leegpompen, zodat je de vloeistof uit het systeem hebt
-Slave cylinder losmaken van koppelinghuis; de slang kun je laten zitten, want zo lukt het ook
-Rubber hoesje eraf, zuigertje eruittikken en de veer uitnemen
-Cylinder van binnen schoon/droogmaken
-Licht opschuren met fijn waterproof (1000)schuurpapier en wat remvloeistof (dwarse bewegingen, niet in de lengterichting) of als je dat hebt de cylinder met een hoonapparaatje bewerken en daarna cylinder schoonmaken en licht insmeren met nieuwe remvloeistof
-Zuigertje schoonmaken, rubbertje erafhalen (met een klein maar niet scherp schroevedraaiertje, onthoud hoe het rubbertje zit, open kant naar binnen)
-Nieuw rubbertje om het zuigertje bevestigen (smeer alles even in met nieuwe remvloeistof om het iets makkelijker te maken)
-Zuigertje en veer terug in cylinder, stofhoes erop en cylinder monteren
-Hoofdcylinder vullen met remvloeistof en doorpompen/ontluchten
- Login of registreer om te reageren
RE: Slave koppelingscilinder reviseren, hoe te werk?
Ingediend door Tackinardie op vr, 16-01-2004 09:51
Hai,
ik wil vanmiddag m'n slave koppelingscilinder reviseren. Ik heb zo'n revisiesetje gehaald met 2 rubbertjes (cupje, en nog een vaag dingetje) erin.
Elke week moet ik de koppeling nu ontluchten omdat het pedaal weer op de vloer ligt, en er zit dan flink wat lucht in.
Maar, wat is de beste manier om te werk te gaan? en moet ik nog ergens op letten?