Denk ook aan valse lucht die hij kan trekken...langs een in/utlaat/carbpakking...
Al de dingen die je zelf al aangeeft checken, net als de klepspeling...
Heb je geen elektronische ontsteking?
- Login of registreer om te reageren
Denk ook aan valse lucht die hij kan trekken...langs een in/utlaat/carbpakking...
Al de dingen die je zelf al aangeeft checken, net als de klepspeling...
Heb je geen elektronische ontsteking?
Ingediend door hans vera op di, 10-05-2005 22:29
metrodriver schreef:
Hallo Ministi,Bij de proefrit had ik de volgende ervaringen:
na het starten en een poosje op de choke lopen heeft de
motor te neiging te willen afslaan.
Dus maar weer een beetje choke erop.
Bij het wegrijden een hevig gehakkel (de motor pakt niet goed op maar zo gauw het gaspedaal wordt ingedrukt om nog te versnellen is er weer stevig gestoot en gestotter.
Ik zelf denk aan een vuile (en onverzorgde) carburateur, aan een slechte ontsteking (bougies, puntjes, bougiekabels).
De carburateur is een HIF 44.Heeft iemand nuttige gedachten over e.e.a. en kan tips geven wat ik moet gaan aanpakken?
Zit er toch wel olie in je dashpot (boven op je carburateur met een zwart dopje)
Ingediend door metrodriver op di, 10-05-2005 23:40
"Denk ook aan valse lucht die hij kan trekken...langs een in/utlaat/carbpakking...
Al de dingen die je zelf al aangeeft checken, net als de klepspeling...
Heb je geen elektronische ontsteking?"
Die valse lucht, daar had ik ook al aan gedacht.
Nee, geen electronische ontsteking; ik zag gewoon voor het blokje een verdeler zitten.
rob
Ingediend door metrodriver op di, 10-05-2005 23:42
[size=75:194bcsyt][Edit: quote bijgewerkt, let a.u.b. een beetje op wat je laat staan bij gebruik van de quote-functie - Eelke][/size:194bcsyt]
hans vera schreef:
Zit er toch wel olie in je dashpot (boven op je carburateur met een zwart dopje)
Ik heb er niet in gekeken, omdat ik niets had om het dopje los te draaien; thuis zat ik aan dit punt later ook te denken.
Dat wordt dus het eerste waar ik naar ga kijken..
rob
Heeft iemand nuttige gedachten over e.e.a. en kan tips geven wat ik moet gaan aanpakken?
.. geef hem gewoon een goede 'beurt': nieuwe bougies, verdelerkap en rotor en bougiekabels, nieuwe olie en oliefilter en luchtfilter, als het een ontsteking met puntjes is ook nieuwe puntjes.
Alles netjes afstellen dan ...
(wat voor jaar/type is 'ie ?? km stand ?)
groetjes,
Theo van den Bogaard
metrodriver schreef:
Nee, geen electronische ontsteking; ik zag gewoon voor het blokje een verdeler zitten.
In die verdeler zitten bij de meeste metro's geen contactpuntjes maar een klein blokje electronica.
Het elektronische slaat inderdaad puur op het feit dat de contactpuntjes vervangen zijn voor een stukje elektronica. Voor de rest heb je gewoon een verdeler, rotor, verdelerkap en bobine.
Ingediend door metrodriver op wo, 11-05-2005 23:04
Hoi Theo,
Een goed plan. Waarschijnlijk (gegevens Haynes boek) heeft ie toch een deels electronische ontsteking, verstopt onder de normaal uitziende verdelerkap.
Geen puntjes dan dus.
Het is een Austin Metro van '89 (dus een van de laatste) met ca. 55k op de teller.
Weet je trouwens of er ook fabrieksmanuals ('Factory Workshop Manual') en onderdelenlijsten ('Parts Catalogue') van die auto's verkrijgbaar zijn?
groet,
rob
[size=75:3b983ake][Edit: quote post Theo v/d B verwijderd, voegt niet echt iets toe aan je post - Eelke][/size:3b983ake]
Weet je trouwens of er ook fabrieksmanuals ('Factory Workshop Manual') en onderdelenlijsten ('Parts Catalogue') van die auto's verkrijgbaar zijn?
waarschijnlijk wel (hoewel na het faillissement van mg-rover ??) .. vraag eens wat rond bij een Moss-agent of Anglo parts (of een goede Mg Rover dealer)
ik ben zelf in onderhandeling met een Engelsman over microfiches (o.a. van de Metro) ..
FWIW,
Theo van den Bogaard
Ingediend door metrodriver op do, 12-05-2005 14:15
ik ben zelf in onderhandeling met een Engelsman over microfiches (o.a. van de Metro) ..
FWIW,
Theo van den Bogaard
Theo,
Dan ben **jij** mijn nieuwe vriend hier! :-)))
groet,
rob
[size=75:2u65wjng][Edit: quote-tags toegevoegd; graag op de een of andere manier verduidelijken wat een ander schrijft en wat jij hebt toegevoegd, de standaard manier is het gebruik van quote-tags (derde hoofdstukje op de gelinkte pagina) - Eelke][/size:2u65wjng]
RE: slecht aan het gas hangen
Ingediend door metrodriver op di, 10-05-2005 20:46
Hallo Ministi,
Ik ben nieuw hier, krijg binnenkort een Metro 1275 cc.
Omdat dat toch een beetje een 'Mini' is, durf ik hier wel over deze auto te praten ;-))
Bij de proefrit had ik de volgende ervaringen:
na het starten en een poosje op de choke lopen heeft de
motor te neiging te willen afslaan.
Dus maar weer een beetje choke erop.
Bij het wegrijden een hevig gehakkel (de motor pakt niet goed op bij het indrukken van het gaspedaal).
Eenmaal rijdend met wat vaart (50 of zo) is alles goed, maar zo gauw het gaspedaal wordt ingedrukt om nog te versnellen is er weer stevig gestoot en gestotter.
Het optrekken op een kruising b.v. is een crime en (levens?)gevaarlijk (neiging midden op het kruispunt af te slaan).
Ik zelf denk aan een vuile (en onverzorgde) carburateur, aan een slechte ontsteking (bougies, puntjes, bougiekabels).
De carburateur is een HIF 44.
Heeft iemand nuttige gedachten over e.e.a. en kan tips geven wat ik moet gaan aanpakken?
Met dank,
rob