slecht lopen 1300 spi

RE: slecht lopen 1300 spi

Goedeavond!

ik rij al een tijdje met een probleem rond met mijn Mini 1300 spi uit 1992

hij loopt namelijk op 3 cilinders stationair, als ik de bougiekabel loshaal van de 2 de cilinder merkt je niks in toeren,
en de laatste 2 weken start hij ook slecht (of de choke niet werkt zeg maar) en trek slecht op en houd in.

Ik heb het forum al uitgespit maar ben er nog niet uitgekomen.

wat ik al vervangen heb;

bougies
verdelerkap
rotor
vacuumslangen
accu polen eraf gehaald om ecu te resetten

ik heb ook een compressietest gedaan en alle 4 de cilinders zaten op 12 bar dus dat lijkt me goed!

ik hoop dat jullie mijn tips kunnen geven...
alvast bedankt!

gr Tomi

bougiekabel zelf?

kijk nog maar eens goed naar de vacuum slangen, en vooral ook de verbindingshoekjes e.d.

is bijna altijd het euvel, van de spi

draai eens 2 bougies om dus van cilinder 1 en 2
als het aan de bougie ligt zou dan cilinder 1 het niet moeten doen.

anders zou ik toch ontsteking helemaal nakijken.

Toen ik mijn spi kocht liep deze ook slecht, vooral stationair
ik heb destijds alle vacuum slangen vervangen, daarna de accu een dag los gehad en daarna liep die al 10 keer beter
Hoelang had je de accu polen losgehad?
en rijd je nog met het originele luchtfilter?
een spi kan je ook laten uitlezen, oud rover garages hebben die dingen nog wel staan, en anders zijn er een paar forummers met uitlees apperatuur.
Ik heb het in badhoevedorp laten doen, er stonden een aantal foutcodes opgeslagen in de computer

Bougie kabels niet verwisseld, met de nieuwe verdeler kap??

kan natuurlijk niet zo maar komen!

Komt je temperatuur meter wel gewoon omhoog naar normaal? Waar woon je? Misschien iemand in de buurt die je auto kan 'uitlezen'.
En je had dit probleem eerst en je bent daarna onderdelen gaan vervangen of ben je onderdelen gaan vervangen en had toen het probleem? [size=50:2hohzds0](waarom ik dit vraag: omdat ik drie dagen bezig ben geweest met een auto waarvan de eigenaar niet gezegd had dat het gekomen was nadat hij de bobines had vervangen |:( nadat ik zei dat dat het probleem was (non mini)[/size:2hohzds0]

bedankt voor alle bijdragen!

toen ik hem kocht in januari liep hij perfect,
daarna een weekendje weg geweest, toen ging hij stationair op 3 cilinders lopen, daarna zijn de bougies, verdeler, rotor vervangen maar dat heeft wenig uitgemaakt, maar de choke deed het toen nog wel.
Maar een aantal weken geleden zag ik dat er een vacuumslang was gescheurd [de rode]
deze heb ik vervangen maar daarna is hij eigelijk nog slechter gaan lopen en start hij ook slecht

ik heb nu de accu erafgehaald, ben benieuwd of het uitmaakt, vorige keer had ik hem er 2 uur afgelaten.

Ik woon in Boskoop, is vlak bij Gouda
wellicht iemand in de buurt waar ik hem uit kan laten lezen?

Gr Tomi

de bougiekabels heb ik al omgewisseld maar dat gaf geen resultaat helaas.....

Verkeerde info dus even post aangepast:
De rode vacuum slang loopt van het luchtfilter naar het spruitstuk (of andersom). De vacuum leidingen die het belangrijkst zijn is de witte van het spruitstuk naar het zwarte kastje (fuel trap), en dan de groene door naar de computer! De leidingen zijn niet wit en groen maar zijn wel zo gemerkt. Voor meer uitleg en foto's:
viewtopic.php?p=606044#p606044
en:
viewtopic.php?f=5&t=18419&hilit=spi+AND+vlassie&start=45

Vorige post aangepast omdat er verkeerde informatie stond!

Bedankt voor je reactie!

Heb vanavond de accu weer aangesloten, hij loopt en rijd al een stuk beter, [de choke werkt tenminste weer]
maar hij loopt stationair nog steeds niet lekker/ op 3 cilinders

ik zat te denken om hem maar te laten uitlezen,

wie kan dat eventueel doen?

gr Tomi

alle bougiekabels vernieuwen .. kost je de kop niet en dan zijn ze zeker goed.

succes,
Theo van den Bogaard