Als de bougiekabels/verdeelkap nat geworden zijn en die niet helemaal nieuw meer zijn kan het daar aan liggen.
Loopt 'ie verder wel goed ?
- Login of registreer om te reageren
Als de bougiekabels/verdeelkap nat geworden zijn en die niet helemaal nieuw meer zijn kan het daar aan liggen.
Loopt 'ie verder wel goed ?
Ik zou in elk geval voor de zekerheid de ontsteking droog maken, wat vochtverdrijver (bijvoorbeeld WD40) onder de bougiekabels en onder de verdelerkap spuiten.
Mocht je voor bij de motor geen spatscherm hebben zou ik die ook meteen monteren
ja ik zal morgen alles eens goed loshalen en inspuiten !
Ik heb er trouwens wel een spatscherm voor zitten!
Het is nu zo dat hij zelfs af en toe uitvalt
Maar ik heb nog geen tijd gehad om er goed naar te kijken ivm met werk school en het is zo vroeg donker!
alvast bedankt
Paul
vermeld ff het type en bouwjaar dat je hebt, dat maakt het advies makkelijker. op je avatar staat namelijk een balmoral, mag ik daaruit afleiden dattie van jouw is??
@Bart,
gezien de bekleding is het *geen* balmoral .. ik zou gokken op een kensington.
@Paultje,
type en/of bouwjaar is in dit geval wel relevante info .. bij een injectie kan er bijvoorbeeld 1 of andere sensor moeilijk doen ..
groetjes,
Theo van den Bogaard
klopt theo...
tis een kensington, 'k was nog niet helemaal wakker...
het is wat je zegt, door het type te weten en daarmee de aansturing van de ontsteking is een oplossing te vinden
Maakt toch niet uit wat type Mini, water zorgt altijd voor problemen ivm ontsteking. Allen hebben ze verdelerkap, bougies en -kabels.
Maar jullie hebben er gelijk in dat contactpuntjes of elektr. ontsteking, SPI, MPI nog andere waterkwaaltjes kunnen hebben waardoor er problemen kunnen opduiken.
ik heb de verdeelkap schoongemaakt maar deze moet denkik vervangen worden, want de contact punten zijn een beetje ingesleten zegmaar (weet niet of dit heel veel uitmaakt??) en ik heb de gaskabel een beetje gesteld en hij loopt weer goed!
Zal in ieder geval een nieuwe verdeelkap halen dit weekend!
Het is inderdaad een Kensington uit 1996 met een spi
ALvast Bedankt
Paul
Bij twijfel is het altijd een goed idee om de verdelerkap te vervangen. Neem gelijk een setje bougiekabels en bougies mee, dan ben je weer helemaal het heertje.
Als de bougiekabels echt slecht zijn kun je dit ook testen door met lopende motor ff de plantenspuit erop te zetten. Als 'ie slechter gaat lopen weet je het wel... Soms zie je zelfs de vonken overslaan.
Bougiekabels misschien beter op hun weerstand uitmeten met een meettoestel, dan met vocht erop. De waarden tussen de vier durft wel eens varieren en vervangen door 4 nieuwe is altijd het beste !
Ik heb inmiddels de verdeelkap vervangen en ook de rotor, ( niet de bougiekabels + bougies zag ik laterpas hierstaan)
Maar ik blijf met een probleem zitten dat als de motor koud is de motor heel laag stationair draait rond de 500 toeren en als de motor warm is draait die dik 1100 toeren???
Ligt dit toch aan de kabels en/of bougies ??
Alvast bedankt
Paul
kijk iig of ze niet nog nat zijn,
ff droogmaken en evt spuiten met wd40
Ja ik heb ze al gecontroleerd en alles ingespoten met contact spray
paul
ECU resetten mischien???? wie weet helop het ,'t zou nelijk kunnen dat je automatise choke niet werkt maar het is maar een idetje eigelijk geen ide of het werklijk zin heeft....
Heb zelf een carb mini maar ik meende te hebben gelezen hier (correct me if i'm wrong) dat het iets was van de pluspoos van je accu af halen voor iets van 10 min.
RE: slecht stationair lopen
Ingediend door Paultje op zo, 11-09-2005 11:30
hallo,
er is hier dit weekend echt bizar veel regen gevallen dus somige straten stonden blank etc, dus moest ik ook met mijn minitje door flinke plassen heen rijden ging helemaal goed verder.
Maar nu rijd mijn mini stationair heel slecht
Kan dit door het vocht komen of is dit puur toeval???
en wat zou ik er tegen kunnen doen??
Alvast bedankt
Paul