hm nee ik helaas niet zo snel, maar kijk eens naar je remvloeistof, ververs deze eens en ontlucht opnieuw. Helpt vaak een boel!
- Login of registreer om te reageren
hm nee ik helaas niet zo snel, maar kijk eens naar je remvloeistof, ververs deze eens en ontlucht opnieuw. Helpt vaak een boel!
Wat jij goed vindt remmen hoeft niet zo voor de keuring te zijn.
Voor mag het remverschil maximaal 20% afwijkend van links/rechts zijn, achter 30%...
Als hier te veel verschil in zit wordt hij er ook op afgekeurd.
Heb je de remsegmenten voor en achter afgesteld???
Zitten de remcilinders los?
De drums zijn 7 " dus omgerekend 17.78 cM.
Volgens het workshop manual van Autobooks.
Die van mij waren ook niet zo fijn meer dus
zijn ook afgedraaid (minimaal), 'k weet zo
niet de huidige diameter, sorry.
Misschien is nastellen nog een optie?
jan
Hey drivers
Ik heb alle remcilinders en schoentjes vervangen dus ook de vloeistof moeten verversen en ontlucht om uberhaupt te kunnen remmen.
Remmen doet hij ook goed hebben ze bij de garage gecontroleerd, er is een minimaal remverschil dus ook dit is voor de keuring geen probleem.
Het enige probleem is dat je het pedaal te ver in moet trappen om goed te kunnen remmen (remdruk).
Nu wil ik weten of nieuwe remtrommels kleiner zijn dan de mijne, als dit zo is heb je minder remvloeistof nodig om te remmen en zou de remdruk ook beter moeten worden.
Een andere optie is de remschoentjes iets hoger op het remcilindertje te plaatsen door er een stukje metaal op te lassen, zo staan de schoentjes ook dichter bij de trommel.
Heeft iemand hier ervaring mee om mij advies te geven, ik ga toch iets proberen.
Mazzel Jan.
als je remschoenen goed afgesteld zijn komen ze net zover los van de trommel als bij niet-afgedraaide trommels en heb je dus evenveel remvoeistof nodig om te remmen. Gaat het afstellen wel goed? dus aandraaien tot de rem aanloopt? dan zou het in principe geen probleem moeten zijn. Voor zitten er twee stelnokken per kant
Ik zou de afstelling van de remschoenen nog eens
kritisch onder de loep nemen. Hoe verder de
remschoenen van de trommel afstaan, hoe groter
de "slag" is die ze moeten maken, en hoe meer
vloeistof je moet verplaatsen, oftwel hoe dieper
je je rempedaal moet intrappen.
Zijn je remslangen vóór nog wel goed? remslangen
worden in de loop van de tijd zachter. Bij het intrappen van het pedaal "blaas" je eerst de remslangen op, voordat je gaat remmen.
Zover ik weet en gevoeld heb zijn m'n rubberen leidingen nog stijf en hard genoeg.
Ik ga straks nog even kijken of alles wel goed staat afgesteld en dan maar hopen dat de remdruk verbeterd wordt.
Bedankt voor het advies.
Mazzel Jan.
Hey drivers
Ik ben vanmorgen weer tewerk gegaan en heb op m'n remschoentjes een stukje metaal gelast.
Door dit zo te doen komt het schoentje meer naar buiten te staan.
Verderheb ik alles nog een supergoed nagelopen wat afstellen betreft.
Het gaat echt om halve milimeters zo zit het vast en loopt je trommel aan en een stukje terug en er zit weer teveel ruimte tussen je schoen en trommel.
Kortom ik was om 15:30 klaar ben gelijk naar de garage gegaan en gelukkig is hij door de keuring heen getrokken.
Moet eerlijk zeggen hij heeft nu echt een goede remdruk en remt zeker goed.
Het remverschil voor was 3% en achter was het 17% dit alles ruim binnen de waarden.
Ik ga nu weer lekker rijden en het interieur opknappen.
Mazzel Jan.
Blue Band schreef:
Moet eerlijk zeggen hij heeft nu echt een goede remdruk en remt zeker goed.
Moraal van het verhaal...
Afstellen dus
RE: Slechte remdruk!!!
Ingediend door Blue Band op zo, 19-03-2006 11:38
Hey technici
Ik heb een Mini 1000s, deze heeft nog rondom remtrommels.
Nu heb ik hem naar de garage gebracht voor een keuring maar de remdruk is te slecht om hem door de keuring heen te trekken (remmen doet hij goed).
Ik heb toen ik de Mini kocht de remtrommels een stukje uitgedraaid omdat deze ingesleten waren door de remschoentjes.
Nu is mijn vraag hoe groot is de diameter van een remtrommel vooor de Mini, misschien zijn de remtrommels te groot geworden voor een goede remdruk.
Wie kan mij helpen aan de maat.