RE: Slechte verbranding - Roetzwarte bougies Na APK - Inj. E2
Ingediend door CMC op do, 28-04-2005 13:36
Probeer maar een setje andere bougies (NGK ofzo), want die splitfire bougies hebben in een Mini geen nut. Het zou bovendien best eens kunnen zijn dat ze deze er zomaar hebben ingezet en dat het type helemaal verkeerd is voor een Mini.
Verder zou het kunnen dat er een sensor (lambda-sonde ?) niet werkt, waardoor de motor veel te rijk loopt.
- Login of registreer om te reageren
RE: Slechte verbranding - Roetzwarte bougies Na APK - Inj. E2
Ingediend door red baRON op do, 28-04-2005 12:48
Hai / Hellup
Ik heb het volgende probleem
bij mijn 93 er Tropic 1.3 Injectie E 2
VOOR de apk vond ik wel dat mijn mini lang witte walm had maar verbruik en verbranding was keurig.
voor de keuring heeft de mini nieuwe olie en nieuwe bougies gekregen ze hebben daar zo 4 steeltjes bougie ingezet splitfire?
Bij de apk Keuring was CO gehalte te hoog, men dacht dat computer niet goed zou zijn van de mini, ze hebben hem gereset
er bleek later een sneetje in een slang te zitten wat voor valse lucht zou zorgen.
KN Luchtfilter was ook okee
co gehalte bleef te hoog maar na het schoonmaken van lamba sonde was hij net op de grens en is gelijk afgemeld.
ECHTERRRRRRRRRRRRRRRR nu heb ik het volgende probleem er komt nu veel roet uit de uitlaat, de bougies zijn hardstikke zwart (knap dat ze nog vonken), de motor vind ik nu bonkeriger lopen
de achterkant van de mini zit nu al aardig onder de zwarte roet
En er is nagenoeg geen olieverbruik,
De bougies die er in zitten zijn Beru Ulta X ux 79 r6 deze zouden door hun split juist voor betere verbranding moeten zorgen!? de steeltjes zitten naast de stift terwijl normale bougie onder de stift zit.
volgens een cooperboekje zoe het gsp 4362 moet zijn?
Wat kan het zijn dat dit nu ineens optreedt?
met een volle tank kan iknu maar iets van 160 km rijden !
volgende week maak ik meer kilometers (dauwrit en boothsale huissen) dus wil dit wel (sowieso al) opgelost hebben